Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online FTD

Pagina: 1
Acties:
  • 5.385 views

• cvinkestijn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Heren,

Ik kwam dit tegen! Dit ziet er het zelfde uit als FTD wat wij altijd gewend waren met z'n alle. Op dit moment hebben ze dit online gebracht. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Modbreak:URL verwijderd (en screenshot, stond URL in)

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 21-03-2011 21:34 ]

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 09:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Overigens is Arjan L. te vinden op ons forum:

Modbreak:URL verwijderd

Hier kan je request en bugs doorgeven.

Dit komt in de volgende versie:

Volgende update wordt een User-Systeem, zodat je kan inloggen (Niet verplicht)
Voordelen van registreren + inloggen:
- Eigen menustructuur maken (Zoals in FTD zelf)
- Alleen de nieuwe spots zijn groen

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 21-03-2011 21:34 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waar komen de spots vandaan? Spotnet? Is het Spotweb met een skin?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Marzman schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:16:
Waar komen de spots vandaan? Spotnet?
Hij gebruikt inderdaad de spotnet spots
Is het Spotweb met een skin?
Zou kunnen. Hij zegt zelf van niet.
Ben te lui om de verschillen tussen beiden scripts te vergelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 21-03-2011 10:23 ]

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Het gaat steeds gekker hier op tweakers.net. Nu nog maar 1 klik verwijderd van scheepsladingen aan illegale op z'n minst twijfelachtige content.

• job

job

Hoezo gekker? ftd werd ook al jaren besproken hier op tweakers.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik voorzie geen lange levensweg voor dit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rockvee2 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:23:
Ik voorzie geen lange levensweg voor dit.
Waarom niet? In principe werkt het natuurlijk net zoals Spotweb.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ook niet, Tim Kuik hoeft alleen maar in het telefoonboek naar Arjen Lodder te zoeken wat dure woorden te gebruiken en het is weg.

/▌

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01
Waarom zou dit topic niet kunnen?
Bladen als Computer Totaal en aanverwante schrijven ook dat je geen illegale content moet downloaden.
Ondertussen zetten ze wel hele handleidingen in hun bladen hoe je dit kunt downloaden.
Dat is ook enorm hypocriet.
Misschien moet Brein daar ook maar eens achteraan.

[ Voor 9% gewijzigd door rvrbtcpt op 21-03-2011 10:26 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Frijns.Net schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:25:
Dat is ook enorm hypocriet.
Misschien moet Brein daar ook maar eens achteraan.
Ach ja, sigaretten mogen ook gewoon verkocht worden. Als het maar genoeg oplevert, dan mag een hoop ;)

Nickname does not reflect reality

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 13:35
Marzman schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:25:
Ik ook niet, Tim Kuik hoeft alleen maar in het telefoonboek naar Arjen Lodder te zoeken wat dure woorden te gebruiken en het is weg.
Hij maakt toch alleen de skin en hij spot niet. Volgens mij dus niet strafbaar.

Verder vind ik het zo op het eerste gezicht goed werken. Weet je tenminste van te voren wat je downloadt. Het is dus niet dat er niet gedownload wordt als dit soort dingen er niet zijn, maar, het is vooral dat je niet 10 keer het zelfde hoeft te downloaden omdat de kwaliteit bijvoorbeeld slecht is.

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Gunner schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:24:
[...]

Waar trek je de grens? In dit topic ben ik nog maar 3 klikjes verwijderd van alle content die ik mogelijk zou willen. De drempel ligt nou niet bepaald laag.

• Rockvee2
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:24:
[...]

-Er zit een NZB knop op om het bestand te downloaden.
-Het is centraal, niet decentraal zoals Spotnet

Brein stuurt gewoon even een mailtje van : Haal dit weg anders komen er gerechtelijke stappen :)

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:23
Allereerst bedankt voor de tip, ziet er goed uit!

Ten tweede: FTD was als ik het mij goed herinner strafbaar omdat het werd aangemoedigd en omdat het kon worden besproken. Hier wordt slechts verwezen naar de spot (zoals ook Google dat doet als je daar de naam van de film + nzb/torrent invoert als zoekopdracht).

PSN ID = Jorco

• job

job

Rockvee2 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:38:
[...]

-Er zit een NZB knop op om het bestand te downloaden.
-Het is centraal, niet decentraal zoals Spotnet
Hij had het over spotweb, niet spotnet. (nzbknop, en ook centraal).
Van spotweb loopt ook al een topic. Blijkbaar mag dat van de mods, dus dan mag dit topic ook.

• Rockvee2
  • Niet online
Jorco schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:40:
Allereerst bedankt voor de tip, ziet er goed uit!

Ten tweede: FTD was als ik het mij goed herinner strafbaar omdat het werd aangemoedigd en omdat het kon worden besproken. Hier wordt slechts verwezen naar de spot (zoals ook Google dat doet als je daar de naam van de film + nzb/torrent invoert als zoekopdracht).
FTD moest de nzb-knop verwijderen. Dit hebben ze ook gedaan. En nu doet de maker van Online-FTD precies hetzelfde met weer een NZB-knop in te stellen

Via FTD word er ook verwezen naar een illegaal bestand maar dan zonder FTD knop. Nu ga je naar bijvoorbeeld
Help-mijn-man-is-tweakerS01E1.avi

en klik je op de NZB knop en je download het al.

[ Voor 14% gewijzigd door Rockvee2 op 21-03-2011 10:45 ]

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 22:13
Zou hij niet beter de source vrijgeven zodat iedereen zijn eigen local server kan runnen?

Mijn iRacing Profiel

• Reddol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 16:01
Hey allen!
Ik ben dus de maker van dit programma...

Ik zie dat er hier veel twijfel is over het script erachter, ik heb dit volledig zelf gemaakt.
Ik had nog niet van spotweb gehoort toen dit uitkwam. Verder is het een kwestie van geloven, mocht ik offline gehaald worden wordt het open-source en kan je het zien :)

Een source nu vrijgeven en als local runnen is niet handig, dit script download elke NZB bij het openen van een spot. Daardoor krijg je een map, met veel NZB bestanden, die makkelijk meer dan 10 gig kan worden.

Ik doe niets illegaal. FTD is offline gehaald omdat het gebruikers aanmoedigde 'illegale' content te uploaden, ik doe dat zeker niet. Er is namelijk geen upload / spot functie en er zijn ook geen reacties.

Over de naam FTD: Ik heb dit met meneer FTD overlegd en heb toestemming gekregen om de naam te gebruiken. Zoals je onderaan de pagina ziet heb ik verder geen banden met FTD zelf en is de skin en naam puur en alleen een eerbetoon aan het oude FTD!

Ik ben ook bezig met een eventuele overdracht van dit script, zodat het buiten Nederland gehost wordt en dus ook niet zomaar offline gehaald kan worden.

Vragen? Pm me of vraag ze hier!

Als je het niet kan, laat het dan!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waar komen je spots vandaan als er geen uploadfunctie is en het niet van Spotnet komt?

/▌

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48
Reddol schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:06:
Ik doe niets illegaal. FTD is offline gehaald omdat het gebruikers aanmoedigde 'illegale' content te uploaden, ik doe dat zeker niet. Er is namelijk geen upload / spot functie en er zijn ook geen reacties.
Je faciliteert, de vraag is of dat voldoende is voor instanties als brein.

[ Voor 3% gewijzigd door Cardinal op 21-03-2011 11:14 ]

Verwijderd

Reddol schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:06:
Hey allen!
Ik ben dus de maker van dit programma...

Ik zie dat er hier veel twijfel is over het script erachter, ik heb dit volledig zelf gemaakt.
Ik had nog niet van spotweb gehoort toen dit uitkwam. Verder is het een kwestie van geloven, mocht ik offline gehaald worden wordt het open-source en kan je het zien :)

Een source nu vrijgeven en als local runnen is niet handig, dit script download elke NZB bij het openen van een spot. Daardoor krijg je een map, met veel NZB bestanden, die makkelijk meer dan 10 gig kan worden.

Over de naam FTD: Ik heb dit met meneer FTD overlegd en heb toestemming gekregen om de naam te gebruiken. Zoals je onderaan de pagina ziet heb ik verder geen banden met FTD zelf en is de skin en naam puur en alleen een eerbetoon aan het oude FTD!

Ik ben ook bezig met een eventuele overdracht van dit script, zodat het buiten Nederland gehost wordt en dus ook niet zomaar offline gehaald kan worden.

Vragen? Pm me of vraag ze hier!
En als Brein een brief stuurt? Ben je dan nog zo'n held of gaat het dan heel rap offline? Ik weet het antwoord al eigenlijk.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:54

Royz

Kleurenblind!!

Nice one... ik vind dit een stuk handiger dan Spotnet :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:15:
[...]

En als Brein een brief stuurt? Ben je dan nog zo'n held of gaat het dan heel rap offline? Ik weet het antwoord al eigenlijk.
Gok dat het dan gewoon offline gaat en op magische wijze het programma opeens op een buitenlandse server staat waar Brein niet bij kan en waarvan niemand weet wie de eigenaar is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48
Lijkt me simpel: ze hoeven het alleen Arjan Lodder te vragen aan wie hij de source heeft gegeven. PS vind het nog steeds brilliant om dit soort applicaties te maken en je naam eronder te zetten. Maakt het leven voor bepaalde instanties zoveel makkelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 21-03-2011 11:24 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Hmm en als het open source is, zullen der wel meer varianten op duiken :).

Nzb knop is door ftd zelf vrijwillig verwijdert. Dit valt ook te lezen op oa. hun forum.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Cardinal schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:23:
[...] PS vind het nog steeds brilliant om dit soort applicaties te maken en je naam eronder te zetten. Maakt het leven voor bepaalde instanties zoveel makkelijker.
Daar komen ze sowieso wel achter, maakt dus echt niks uit.
@Arjenlodder
Ziet er goed uit! Op Android leek het ook perfect te gaan, geen opmaak foutjes, alleen als je op een spot klikt gebeurt er niks.
*edit*
Ah, je moet dubbelklikken. Kun je dit aanpassen naar 1 klik? Dan werkt het ook op smartphones en tablets.

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Bobman op 21-03-2011 11:41 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cardinal schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:23:
Lijkt me simpel: ze hoeven het alleen Arjan Lodder te vragen aan wie hij de source heeft gegeven. PS vind het nog steeds brilliant om dit soort applicaties te maken en je naam eronder te zetten. Maakt het leven voor bepaalde instanties zoveel makkelijker.
En als hij niks zegt? Ze kunnen hem moeilijk martelen en ze kunnen hem absoluut niet verplichten de source te geven.
Bovendien, is het publiekelijk uploaden van de source naar een site zoals rapidshare of usenet zelf strafbaar?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Wat niet strafbaar is kan nog strafbaar worden. ;) Volgende stap Brein?
  • Verspreiding software die de mogelijkheid verschaft strafbaar krijgen.
  • Index sites strafbaar krijgen.
  • Uploaden naar Usenet strafbaar krijgen om zo de providers te dwingen tot filteren.
Deze site kan echter wel aan een bestaande kapstok gehangen worden, daar is geen nieuwe jurisprudentie voor nodig. Er is vrij weinig verschil met die hele reeks nzb sites die recentelijk uit de lucht zijn gehaald. Het is een centrale Nederlandse website, waar je 'Bambi' intikt en Bambi krijgt. Genoeg overeenkomst om de bekende 'brief' te krijgen, maar daarnaast ook te weinig overeenkomst om de rechtzaak aan te gaan? Weet wel zeker van niet. Geen geld mee gemoeid (zoals bij FTD) = geen rechtzaak en geen heldendom.

Ik was een beetje huiverig of tweakers.net deze reclame wel zou moeten toestaan, maar toen bedacht ik me dat alle aandacht alleen maar meehelpt aan de ondergang van dit soort initiatieven.

[ Voor 10% gewijzigd door LieveNiels op 21-03-2011 12:04 ]

• swbr
  • Laatst online: 30-11 15:49
Dit is wel weer bewijs dat Brein een verloren potje whack-a-mole aan het spelen is. Ze slaan ftd plat, en binnen een paar weken zijn er al drie of meer alternatieven.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Reddol
Wat zijn jullie allemaal negatief zeg...

@ Fuentes: Het was nooit bedoeld om het voor iedereen toegankelijk te maken, waarom zou ik dan in de eerste plaats een held moeten worden om een rechtzaak aan te gaan?

@ Marzman: Het zijn wel SpotNet spots die ik erop plaats, heb toch niet gezegd van niet?

@ Flying Bobman: Ik ga een mobiele versie maken waarin je de 'x-aantal' nieuwe spots kan zien.

@ LieveNiels: De sites die uit de lucht gehaald zijn zat een forum bij, dus een request hoek... (Zo wordt dat gezien), ik heb dat niet. En die sites zijn zelf uit de lucht gegaan na een brief van Brein, dus in principe hebben de sites zelf besloten uit de lucht te gaan!

Verder doe ik toch niets illegaals? Ik heb dit programma gemaakt conform de uitspraak in de rechtzaak tegen FTD, ik stimuleer in geen enkele manier nieuwe uploads.

Nog iets waar ik mee zit, wat 1 van jullie waarschijnlijk wel weet:
Mijn naam staat erbij, hoe willen ze hier een (email)adres bij krijgen? Ik neem aan dat ze dat niet zomaar bij TransIp op kunnen halen... Of zie ik nu iets over het hoofd?

Verwijderd

job schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:41:
[...]
Van spotweb loopt ook al een topic. Blijkbaar mag dat van de mods, dus dan mag dit topic ook.
Dat gaat enkel over het technisch bespreken van de software. Links naar spotweb-installaties worden verwijderd door de mods.

Verwijderd

Reddol schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:32:
Mijn naam staat erbij, hoe willen ze hier een (email)adres bij krijgen? Ik neem aan dat ze dat niet zomaar bij TransIp op kunnen halen... Of zie ik nu iets over het hoofd?
Opvragen bij SIDN, als ik het kan kan BREIN het ook. Je mail adres is bij hotmail, begint met arjen, bevat een underscore en 2 cijfers. https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=nl-noob

• Reddol
Hmm, heb ik daar mooi ff overheen gekeken! Stom van mij. Ik dacht eigenlijk dat dit sinds kort niet meer mocht, maar daar zal het emailadres dus niet bij hebben gezeten.
Bedankt in ieder geval!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Correct me if i'm wrong...

Bij Whois kun je toch ook de naam en het adres zien van de persoon/bedrijf waarop de website is geregistreerd? Dan wordt het idd wel gemakkelijk voor brein e.d.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

50Miles schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:42:
Correct me if i'm wrong...

Bij Whois kun je toch ook de naam en het adres zien van de persoon/bedrijf waarop de website is geregistreerd? Dan wordt het idd wel gemakkelijk voor brein e.d.
Vaker F5'en

• kKaltUu
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

SIDN heeft het aangepast dat je de adresgegevens niet kan zien van het contact. overige gegevens wel.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Reddol schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:32:

@ LieveNiels: De sites die uit de lucht gehaald zijn zat een forum bij, dus een request hoek... (Zo wordt dat gezien), ik heb dat niet. En die sites zijn zelf uit de lucht gegaan na een brief van Brein, dus in principe hebben de sites zelf besloten uit de lucht te gaan!

Nog iets waar ik mee zit, wat 1 van jullie waarschijnlijk wel weet:
Die sites hebben het zelf besloten omdat ze voor de keuze gesteld werden. Of voorkomen, of gewoon stoppen. Lang niet al die sites zullen op volledig terechte grond een brief hebben gekregen, maar dat maakt de keuze niet minder vanzelfsprekend. Je kunt beter je url veranderen en het nieuwe adres lekker uitdelen aan je directe familie waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.

Maar als ik het zo lees ga je liever voor je 5 minutes of fame. Bedenk je echter wel dat latere werkgevers misschien niet zo blij zijn met de Google resultaten die je naam oplevert. Ik zou in ieder geval stoppen met dromen over een baan in de muziek/film industrie :+ . Tenminste, als het je echte naam is. ;)

• Reddol
Dus zoals ik jouw reactie hier nu lees geef jij niet veel om je eigen rechten?
Jij zou je liever zomaar uit de lucht laten halen zonder dat dat nodig is?

• swbr
  • Laatst online: 30-11 15:49
LieveNiels schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:52:
Ik zou in ieder geval stoppen met dromen over een baan in de muziek/film industrie :+ . T
Ach, over 5 jaar zijn er uberhaupt niet veel baantjes meer in de muziek/film industrie. Tenzij die industrie stopt met het zichzelf in de voet schieten door hun eigen klanten te criminaliseren.

Daarbij is het laten zien dat je een product als spotweb/net/online ftd/whatever kunt neerzetten interessant cv-materiaal bij een hoop andere banen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Reddol schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:20:
Dus zoals ik jouw reactie hier nu lees geef jij niet veel om je eigen rechten?
Jij zou je liever zomaar uit de lucht laten halen zonder dat dat nodig is?
Ik geef heel veel om mijn eigen rechten. Als ik echter iets moreel fout zou doen (dronken bui iemand een gebroken neus sla, maar niemand heeft het gezien, fictief voorbeeld :P) dan erken ik mijn fout, ook al zou ik er mee weg kunnen komen. Krijg ik echter een klap van een dronken persoon en lijkt hij ermee weg te gaan komen dan ga ik (net als Brein) alles er aan doen om hem in te laten zien dat hij fout bezig is geweest. (niet meteen happen op de vergelijking dat je website geen schade toebrengt en de klap wel a.u.b.)

Ik zou zelf zeker niet mijn moreel twijfelachtige website gaan verdedigen. Ik neem mijn verlies en ga er zeker geen geld of tijd in steken. Misschien heb jij ongelimiteerde middelen en tijd tot je beschikking om dit grote onrecht recht te gaan zetten, ga vooral je gang.

• Reddol
Ik begrijp nu wat je bedoeld (ja, nu al! :p) en ben ook niet van plan om er veel tijd / geld in te steken.
Ik zal er inderdaad eens serieus over na ga denken wat ik moet doen.
Bedankt!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Reddol schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:10:
Ik begrijp nu wat je bedoeld (ja, nu al! :p) en ben ook niet van plan om er veel tijd / geld in te steken.
Ik zal er inderdaad eens serieus over na ga denken wat ik moet doen.
Bedankt!
Wat mij betreft echt super! Zolang je door kan gaan graag ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Plaats gewoon wat reclame er op, host het ergens in het buitenland en voila, kan er nog winst mee maken ook.

• Reddol
Tsurany schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:49:
Plaats gewoon wat reclame er op, host het ergens in het buitenland en voila, kan er nog winst mee maken ook.
En dat is nou juist niet de bedoeling :p

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tis dat ik te lui ben anders ging ik het wel doen :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

LieveNiels schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:38:
[...]

Waar trek je de grens? In dit topic ben ik nog maar 3 klikjes verwijderd van alle content die ik mogelijk zou willen. De drempel ligt nou niet bepaald laag.
Tweakers vind de extra bezoekers maar wat mooi denk ik. In die zin hebben ze imo ook wel wat boter op hun hoofd. Zodra je een linkje stuurt naar TPB in een nieuwsbericht in hun site wordt het "keurig" verwijderd, maar al die topics mogen dan wel weer gewoon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Leuk zoveel advocaten...

Maar t.a.v. online ftd en de nzb knop, hiermee zit je fout t.o.v. de uitspraak inzake ftd

4.8. De rechtbank is van oordeel dat, gelet op de in de vaststaande feiten geschetste gang van zaken, bij FTD geen sprake is van doorgifte van een signaal. Er is immers geen sprake van een link naar de bestanden op Usenet noch van een (andere) directe lijn naar de bestanden op Usenet. Een beroep op de Engelse Newzbin-uitspraak (UK High Court 29 maart 2010, [2010]EWHC 608 (Ch)), waarop Brein zich nog heeft beroepen, gaat dan ook niet op reeds omdat in dat geval wel sprake was van een directe lijn (pressing a button) om te kunnen downloaden.

staat duidelijk dat een downloadknop niet mag

voor de rest succes

• Reddol
Hmm bedankt!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:12
LieveNiels schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:59:
Wat niet strafbaar is kan nog strafbaar worden. ;) Volgende stap Brein?
  • Uploaden naar Usenet strafbaar krijgen om zo de providers te dwingen tot filteren.
Voor wat betreft de filtering door USP's: Brein heeft al een zaak lopen tegen News-Service.com, o.a. LightningUsenet is een reseller daarvan, (en misschien ook tegen anderen).

Van http://www.news-service.com/news.html
31 Dec 2010 11:56

In conclusion, the lawsuit brought against our company by Stichting Brein is still before the court. The case is taking longer than expected. As requested by Brein, another plea will be held. The date for this still has to be established. The verdict of the Court will only be announced afterwards, probably somewhere during 2011. We completely oppose the claims of Brein and countered them with strong arguments. We are convinced that the Court will uphold our position.
En meer inhoudelijk: http://www.news-service.com/cms/pressrelease201005201en.html

Die FTD website ziet er mooi uit maar ik vrees zoals hierboven al aangegeven juridisch nogal wankel.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 18:32
Kunnen we nu weer gezellig ontopic gaan?

Online FTD is naar mijn mening een leuk idee en ziet er goed uit :)

[ Voor 37% gewijzigd door Mabili op 21-03-2011 16:27 ]

• Reddol
Ik begin inderdaad steeds meer door te krijgen dat het nogal juridisch geen stand kan houden en ben dan ook voorbereidingen aan het treffen om het te verhuizen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom blijven we met Spotnet nog zo massaal op het Nederlands gericht? Enorm veel materiaal (series, spellen, programma's,...) zijn toch al in het engels, waarom dan geen engelse variant? Dan groeit de markt direct, kan het in het buitenland ook populair worden en stijgt het aantal spots explosief.
Juist met zo'n site is dat ideaal, host hem in het buitenland, maak hem engels en voila, hoezo Nederlands product? Doei doei Brein.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 21-03-2011 16:49 ]

• Reddol
Ja tuurlijk, en maak er een internationaal probleem van.
Kaboem, zo uit de lucht. Als hij nu offshore wordt gehost kan Nederland er weinig tegen doen.

Verwijderd

Ik kan je aanbevelen voor een anonieme whois te gaan, iets van Namecheap/GoDaddy + buitenlandse VPS/Dedicated dan slaap je tenminste rustig 's nachts. Neemt niet weg dat je met een rechterlijk bevel nog steeds de persoonsgegevens kan opvragen.

Maar goed initiatief verder!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij bezwijkt de website nu aan de hoeveelheid mensen ;)

• Reddol
Hij kapte er mee ja, mijn cheap-ass vps kon het niet aan haha...
Alle services + VPS zelf gereboot, kijken hoelang hij het volhoudt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Discussie gaat ver van het onderwerp af en de directe URL's kunnen echt niet op GoT.

Onderwerp van discussie is niet meer in lijn met het topic. Discussie onderwerp ansicht kan wel, maar dan in separaat topic zonder directe links en voorbeelden die mensen kunnen gebruiken of naar vragen (met ander doel).

Topic gaat daarom dicht.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 21-03-2011 21:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.