Moederbord start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc heeft altijd al last gehad van BSODs, en de laatste tijd werd het erger.
2 weken geleden kreeg ik direct na het opstarten een BSOD. In safe mode eentje na 15 minuten.
Andere hdd, direct na het formateren eentje.
Ik heb 10 seconden de RAM eruitgehaald en het er daarna weer ingestopt. Geen beeld meer
Op advies van de Mycom helpdesk de bios batterij eruitgehaald, opgestart, afgesloten, eringestopt en opnieuw opgestart. Nu doet hij helemaal niks meer. (normaalgesproken beginnen er lichtjes te branden die daarna weer uitgaan)
Het is een P7P55D-E, een i5 680 (3,6 Ghz dual core), 4Gb RAM en een HD5770 Vapor-X

Wel bedankt voor alle posts over "verander de BIOS", maar hij geeft helemaal geen beeld meer. Dan kan ik ook niet in de BIOS kijken.
Alles zit goed aangesloten, er is afgelopen tijd niks veranderd qua hardware.
Tijdens het clearen van de BIOS stond de voeding uit, maar op mijn kamer heb ik geen geaard stopcontact, dus heb ik hem aan de verwarming vastgeknoopt met een stukje koperdraad... Dat draadje was losgeraakt en dus is ie best wel statisch (vonken die oversprongen naar het koperdraadje).
De fans draaien allemaal, maar op max, en dat was daarvoor niet.
De harde schijf is nog goed, maar al zou die kapot zijn zou tenminste de BIOS op moeten starten, en dat gebeurt niet.

Help?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 09:46 . Reden: Te weinig tijd bij posten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Wat heb je al geprobeerd van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

We hebben echt veel te weinig informatie. Ik kan verder er niets over zeggen zo.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Heb je nog garantie? Heb je onderdelen die je kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

CMOS (bios) batterij er wel goed inzitten? voeding weer aangezet/goed aangesloten?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:49
kKaltUu schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:24:
CMOS (bios) batterij er wel goed inzitten? voeding weer aangezet/goed aangesloten?
Maakt niet zoveel uit. De meeste moederborden starten ook zonder batterij op.

Zorg even dat we te weten komen welke hardware er allemaal in je computer zit. Dit maakt het een stuk makkelijker om adviezen te geven.
Draaien je fans wel als je de computer aanzet? Alle kabels goed aangesloten? Als je je CMOS probeert te clearen, moet je wel de stekker van de voeding en de batterij eruit halen, anders blijft er spanning opstaan en gaan de instellingen niet verloren. Iets makkelijker is het om de jumper van de CMOS te gebruiken. Dan weet je zeker dat hij gecleard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 13:46
Ik zou het zoeken bij je geheugentimings, hoe die staan ingesteld in de bios. zoek even op de site van de fabrikant en zet de instellingen even handmatig goed.

als het dat niet is zou ik je harde schijf eens aan een uitgebreide test van de fabrikant onderwerpen.
Pagina: 1