Nieuwe TV en setup

Pagina: 1
Acties:

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:50
Hallo allen,

Mijn tv is pas overleden en nu is het dus tijd voor een nieuwe.
Ik wil nu alles in een keer goed organiseren in een netwerk.

Er moet een harde schijf komen die via wifi contact maakt met me laptop en tv.
Wat ik wil is dat me tv via wifi contact kan maken met het internet.
Daarnaast wil ik op hetzelfde netwerk een harde schijf plaatsen waarop ik dingen van mijn laptop kan plaatsen maar tegelijkertijd ook dingen kan afspelen op me tv. Ook wil ik de mogelijkheid om programma`s op te nemen van de tv. Ik heb niet zo veel ervaring of kennis in deze dingen dus advies in de producten als in de opstelling is gewenst:)

Ik wil dus zo min mogelijk kabels en zo veel mogelijk op de wifi. Philips heeft een aantal tv's met wifi had ik al gevonden. bijvoorbeeld.
http://shop.philips.nl/st...eub2c&productID=179318700

P.S.
Geen idee of ik op de juiste plek op het forum zit

[ Voor 10% gewijzigd door Tinnman op 21-03-2011 09:36 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21
Ok, allereerst, wat is je budget?

Daarnaast,
is het volgens mij niet de bedoeling om zo een topic te openen.
Je geeft aan dat je al had gezien dat Philips tv's heeft met wifi.
Maak dan eens linkjes naar die tv's op de website van Philips.
Dan heeft je topic ook meer kans van slagen.

Wat is je kennis van computers en netwerken? Want een schijf op het netwerk houdt dus gewoon een NAS in. Ben je bekend met het instellen van dat soort apparatuur?

[ Voor 86% gewijzigd door Arunia op 21-03-2011 09:24 ]

• Tinnman
Sorry ik was mijn bericht nog aan het bewerken. had niet verwacht dat ik al een reply had maar ik was vergeten dat het al 9:30 in NL is. Zit namelijk nu nog een maandje in China.

Ik ben dus helemaal niet bekend met een NAS. Een draadloos netwerk kan ik wel instellen :)
Voor een tv wil ik ongeveer 1000 euro uitgeven.
voor een harde schijf (NAS dus) wil ik zo'n 150 euro uitgeven.
daarnaast wil ik ook een stel speakers draadloos op het netwerk toevoegen zodat ik deze kan gebruiken voor de alle apparatuur op het netwerk

• Arunia
Geeft helemaal niets.

Wat zijn de eisen van de tv naast wifi? Bedoel de maat zeg maar. Zelf zou ik niet kleiner meer willen dan 40inch (groter mag altijd). :P

Een NAS is een soort versimpelde server. Ikzelf heb altijd gekeken naar de Synology (uiteindelijk de keuze gemaakt voor een echte server met WHS). De Synology is vrij stabiel, maar kost ook wel wat meer.

Draadloze speakers heb je volgens mij niet zo heel veel keuze in. Neem aan dat je dan suround zou willen? Of speakers die dan van het netwerk af kunnen spelen wat dus inhoud dat je muziek direct via die speakers af kunt spelen (volgens mij gaat dit niet zonder een versterker).

Wat zou het totale budget zijn? Want wat je niet nodig hebt voor de tv, kun je ook weer voor de NAS en speakers gebruiken en andersom. Het maakt het makkelijker om te schuiven.

• Tinnman
Buiten de TV om is mijn buget ongeveer 500 euro.
Ik weet niet precies hoe redelijk dat is.

• Arunia
Het probleem is dat je met nieuwe technieken zit.
TV met wifi, speakers draadloos en een NAS. Je kunt heel goedkoop ook wel NASsen vinden, daar niet van.

• Tinnman
ok, dus draadloos NASsen is een stuk duurder?

• Arunia
Draadloos, bedraad. Moet ik me even in verdiepen.
Maar bedraad kun je doen, want je zet hem gewoon direct aan je router vast.

Synology voor 1 HDD (welke er nog wel in moet, maar deze is 117 euro, dus kan makkelijker):
pricewatch: Synology Disk Station DS110j

tv's:
Samsung (~459, 725 euro) 37 inch
pricewatch: Samsung LE37C579

LG (789 euro) 42 inch
pricewatch: LG 42LE7500
LG (825 euro) 47 inch
pricewatch: LG 47LE5500

Allemaal met wifi, maar wel Wireless G (dus 54Mbit/s) wat net aan is.

Draadloze speakers hoef je in principe alleen de surround speakers draadloos te hebben, de voor speakers zitten toch dicht genoeg bij de versterker of tv.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 21-03-2011 10:00 ]

Verwijderd

Als het echt niet anders kan dan Wifi. Bij voorkeur minimum cat5e kabel zoals ultra flat cable of als je iets gelijkaardigs vind:
FlatWire Flat Data Cable: Invisible Cables Run Along Your Home or Office Walls
kan je op de muur plakken en over schilderen. Het is altijd aangenamer werken als je bandbreedte over hebt, zelf heb ik hier alles met cat6 kabels met gigabit switches: computers, DLNA nas, flatscreens, satellietontvangers. Filmpjes spelen hier zonder haperen, zoals Sintel <= klik hier
Pagina: 1