Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,
Ben een nieuwe pc aan het bouwen op moederbord MSI P67A-GD65. De Scythe Mugen wordt natuurlijk in het MB. geplugd.
Nu wil ik voor de overige fans van de CM690 de Kaze Master Ace plaatsen. Hier zitten ook 4 temp. sensoren bij. Waar kan ik deze het beste plaatsen om een zo goed mogelijk overzicht van de temperaturen in de kast te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Beste Winajoy,

Wel een magere TS,

Wat wil je allemaal uitlezen kwa temps, is het je HDD, of GPU, je kunt de sensor`s zetten waar jij het wilt, er is niets iets van een standaard kwa plaatsing van de sensor`s, het is wat jij wilt uitlezen.

Succes.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Ligt eraan welke temperaturen je wilt meten.
Tegenwoordig heeft elke processor zijn eigen uitleesbare sensors, ook elke harde schjif.Lijkt me niet nuttig om daar dan van die sensors op te plakken. Vooral omdat je dan ook de buitenkant meet en niet de belangrijke temps aan de binnenkant (de kernen van je cpu etc)

In mijn ogen is het een aardige fancontroller die aardig weergeeft hoe hard het waait in je kast, maar ik zou betrouwbare temperatuur metingen overlaten aan ingebouwde sensors icm gangbare uitleessoftware.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is om via de fancontroller de fans niet meer lucht en lawaai te laten maken dan nodig is. Ik had ook gedacht aan het programma Speedfan, maar dit schijnt moeilijk te programmeren te zijn en ik weet niet of je bepaalde fans dan helemaal uit kunt zetten.