[iMac] Bootcamp Windows opstarten blijft hangen op streepje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hallo mensen, voordat ik mijn "probleem" uitleg zal ik eerst even de Specs van mijn Imac geven. Het is een I7 met 8 gb ram en 1 gb intern.

Aangezien ik voor mijn werk afhankelijk ben van windows. Heb ik besloten om windows 7 erop te zetten.
Na een hele tijd een zwart scherm te krijgen aan het eind van de windows installatie, bleek zit te zitten dat de setup geen drivers had.

USB stick gemaakt en de benodigde drivers erop gezet en tijdens de setup erin laten zitten en voila. De windows setup is voltooid.

Echter zit ik wel met iets anders wat me nogal stoort.

Als ik me Imac aanzet. Krijg ik het witte scherm, en daarna hoort hij normaal naar windows te gaan.

Ik krijg eerst een zwart scherm met linksbovenin een Streepje die knipperd _.

EN dan na 1.5 a 2 minunten. Krijg ik pas windows word gestart.

Normaal hoort hij na dat witte/grijze scherm gelijk daar heen te gaan. Waar kan dit aan liggen?

En weet iemand hoe ik dat eruit krijg?

Je hebt dan natuurlijk wel tijd om een bakkie te halen.. maar ik heb toch liever dat me imac gewoon snel doorstart.

Als ik start naar OSX heb ik dat niet. Dan springt hij gelijk na het grijze.witte scherm naar me OSX.

[ Voor 4% gewijzigd door Alcje op 21-03-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ok het is opgelost!! Denk dat dit handig is voor veel mensen!

Stap 1: Stop je windows 7 installatie cd erin en herstart de pc en houd de Option/Alt toets in en kies als opstartschijf de DVD
Stap 2: Je krijgt nu een schermpje van tijd en toetsenbord instellingen etc en klik Next
Stap 3: Klik op Replair je Computer
Stap 4: Kies welke windows versie je wilt maken. Dat is als het goed is maar 1 versie waar hij mee komt (Mits je er 1 geinstalleerd hebt) en klik volgende
Stap 5: Dan kom je bij herstel/recover opties. Kies daar de Command Prompt

Tik daar de volgende codes in, gevolgd door een enter

Bootrec.exe /FixMbr

Daarna:

Bootrec.exe /FixBoot

Daarna:

Bootrec.exe /RebuildBcd

Dan de boel afsluiten en rebooten. En het scherm waar hij normaal dus gewoon 2.5 minuut over doet. Is nu binnen 3 tellen weg! En je ziet dat je windows laad!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286529

Ik heb dat ook gehad, en volgens mij lag dat aan een windows 7 crack, sinds ik een legale key heb start hij binnen een seconde door naar het windows laad scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Dit is inderdaad een probleem met de boot manager. Er zijn een aantal cracks die een aangepaste boot manager gebruiken waardoor dit wat langer duurt dan normaal.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou ik heb gewoon de Legale windows 7. Las op internet ook dat verschillende mensen hier problemen mee hadden. Het kon liggen aan het verschil tussen de OEM en de retail. Wat erg vreemd is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Misschien je titel aanpassen zodat de volgende die het probleem tegenkomen je topic + oplossing makkelijker kunnen vinden.

Ik heb het installatieprobleem met het zwarte scherm weten "op te lossen" door er een extern scherm aan te hangen, dan kan je ook zonder problemen de installatie afronden.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Dat wilde ik doen aramdin, gister al. maar ik kan me titel niet wijzigen.

Dus als een admin dat wil doen graag.
Pagina: 1