[Win7 x64] Draadloos netwerk werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:54
Mijn ouders hebben een HP laptop en klaagden zonet tegen mij dat bij het opstarten het altijd lang duurde vooraleer er "internet" was.

Toen ik daarnet echter hun laptop opstartte, kwam er helemaal geen "internet"... Ik geraakte nl niet meer geconnecteerd met ons draadloze netwerk (waar voor alle duidelijkheid niets is aan veranderd)

na een hoop gepruts (adapter uninstallen, reinstallen en heel erg vaak op allerlei manieren proberen te connecteren) is dit nog steeds niet opgelost

Ik heb intussen wel een vermoeden wat het probleem is...

Als ik ik nl een "ipconfig /all" doe, komt er het volgende:
http://pastebin.com/jG679c8h

Na wat googlen weet ik dat het "normaal" is enkele van deze "tunnel-adapters" te hebben, maar ik heb nog niemand gezien die er 100en heeft.
Als ik bv de eigenschappen van mijn draadloze netwerk adapter probeer te bekijken, duurt het minuten om dit "te laden"
Ik vermoed dat dit ook komt door de 100en "tunnel-adapters"

Ik zou dan ook graag proberen deze "apparaten" proberen te verwijderen om te zien of dit helpt...

Ik vond hier al volgende topic over:
http://forums.techarena.in/windows-vista-network/918961.htm

"option 1" lijkt te werken, maar het duur 5 minuten per adapter
"option 2" wil niet echt werken:
http://pastebin.com/3u3uekLy

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

[ Voor 98% gewijzigd door Mastakilla op 20-03-2011 21:50 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Als het 5 minuten duurt per adapter zou ik toch overwegen om de laptop gewoon opnieuw te installeren. Ben je een paar uurtjes mee bezig maar je hebt dan wel de meeste kans dat alles weer normaal gaat werken. Ook al krijg je al die tunneladapters handmatig weg, je weet niet wat het veroorzaakt heeft en of ze weg blijven.

Desktop | Server | Laptop

• Mastakilla
De laptop is slechts een half jaar oud ofzo.

Dus als die tunnel-adapters het probleem zijn,dan beginnen ze al na enkele maanden problematisch in aantal te worden (mijn ouders kloegen dat ie al een tijdlang steeds trager en trager werd).

Ik heb weinig zin om om iedere x maand of om het half jaar hun laptop opnieuw te installeren en configureren

dan zoek ik liever iets langer naar de oorzaak / oplossing...

het is een HP DV7-3100eb trouwens

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
De ouderdom van de laptop zegt niet zoveel.

Uit je reactie maak ik op dat jij denkt dat dit iets is wat sowieso terug gaat keren na een schone installatie. M.i. bestaat er een redelijke kans dat het iets is wat veroorzaakt wordt door een virus o.i.d., er zijn er immers genoeg die dit soort fijne functionaliteiten toevoegen aan je systeem. Mijn opmerking om opnieuw te installeren is daar dan ook op gebasseerd. Het is hoe dan ook geen standaard functionaliteit van Windows om zelf willekeurig tunnel-adapters aan te maken, dus er is meer aan de hand. Als het iets is wat maandelijks terug zou komen, zou je er dan niet wat meer over kunnen vinden op internet? Grote kans dat het veroorzaakt wordt door iets van software die jij al dan niet bewust geinstalleerd hebt en wat je kwijt bent na een herinstallatie. Tuurlijk, je hebt geen garantie dat het weg blijft, maar mijn ervaring is dat het niet de moeite waard is om uren te zoeken. Misschien dat je vindt wat het veroorzaakt, maar dat betekend dat ook nog niet dat je het volledig weg gaat krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 21-03-2011 13:24 ]

Desktop | Server | Laptop

• Mastakilla
Als je een beetje googled blijkt dat het massaal aanmaken van nutteloze tunnel adapters wel een soort van "functie" van Windows is en niet komt door 1 of ander virus.

Veel mensen hebben hier last van en een format zou het dan ook waarschijnlijk enkel tijdelijk oplossen.
Dit is al een probleem sinds Vista...

Vandaar dat ik liever verder zoek naar een echte oplossing ipv te gaan formatten

Na wat zoeken heb ik net volgende site gevonden:
http://www.miklos.ca/log/...onexe-64-bit-version.html

Hierin staat een devcon.exe die WEL werkt op windows 7 64bit!!

Hij is nu al 30 minuten bezig met tunnel adapters te verwijderen (denk dat ie ongeveer op een derde van de 600 tunnel adapters zit)

Ook wordt er gelinked naar een potentiële oplossing voor het probleem:
http://www.patriotmemory.com/forums/showthread.php?t=4095

Namelijk het disablen van de virtual wifi adapter.

Dit zou echter niet voor iedereen helpen, maar ik ga het straks wel ff proberen...

• Mastakilla
Na 2 uur waren alle tunnel-adapters eindelijk verwijderd

En het lijkt geholpen te hebben...

Draadloos internet werkt terug en ook het geluid is terug normaal (blijkbaar namen die tunnel-adapters zoveel resources in beslag dat ook het geluid helemaal vervormde)

Ik heb ook die virtual wifi adapter disabled en een paar keer gereboot en hij maakt nu precies geen extra tunnel adapters meer aan...

Er is nu 1 6to4 adapter en 2 isatap adapters (die 2e komt wel altijd terug)

Als ik het goed begrijp heb je die virtual wifi adapter enkel nodig als je op meerdere wifi netwerken tegelijk wil connecten?
Als dat het geval is, zullen mijn ouders die zeker niet missen ;)

Kan iemand dit aub nog even bevestigen of corrigeren aub?

Verwijderd

Gewoon uitschakelen.
Pagina: 1