[Panasonic TH-37PV70FA] missend beeld aan alle kanten

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
ik heb een dual-boot systeem (windows xp en debian sid)
Ik heb laatst mijn computer aan mijn tv aangesloten via een HDMI kabel. Het gaat hier dus om een Panasonic TH-37PV70FA plasma en een Nvidia GT 430 videokaart.

Ik denk dus, digitaal dus lekker simpel. niet dus. ik mis van alle kanten een randje beeld. Dit heb onder beide OS'en. Het lijkt me dus een TV-probleem.
In Windows kan ik het nog redelijk krijgen door ergens in het control panel mbv scrollbars het beeld te verkleinen. Ik kom dan op een veel lagere resolutie uit (het zou 1024*720 moeten zijn)

Na rondzoeken kwam ik veel mensen tegen die aangeven om "overscan" uit te zetten op TV's. Ik heb gekeken maar ik zie het nergens terug. (ook niet in het service menu). Ik denk dat mij TV die functie niet heeft.

Ik ben onder Linux nog wat aan het prutsen met EDID. Als ik "get-edid|parse-edid" doe dan zie ik de hele panasonic er niet tussen.

Iemand ideeen?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Overscan in de nVidia driver ook op de goede stand gezet?

Nickname does not reflect reality

• MisterE
Ik zie zo niet zo snel waar ik dat uit kan zetten?

• MisterE
een flinke trap, want het is nog steeds niet opgelost.

Ik blijf met een aantal dingen zitten:
* waarom werkt het met hdmi via de mediaspeler wel goed en via computer niet?
* zou het wel gaan werken als ik er een receiver tussenzet? (helaas bezit ik die niet, anders was het al getest)

Contact met Panasonic gehad. Het kwam er op neer dat ik pech had.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het ligt denk ik niet aan je tv, maar aan wat je computer uitstuurt. Heb je je gehouden aan de instellingen op pagina 38 van je handleiding (pdf)? Heb je in de software van je videokaart niet ergens de functie "underscan". Je tv "overscant" nml, d.w.z.: het beeld wordt iets vergroot zodat de randen eraf vallen. Als je de videokaart nu laat compenseren voor wat je tv "inzoomt", moet je aardig perfect beeld kunnen krijgen. Misschien moet je dan wel even iets meer dan puur de driver installeren.

Vroeger was overscan heel normaal omdat tv's niet zo nauwkeurig zoomden, dus de tv-maker wist nooit hoe groot het beeld precies moest zijn. Zodoende zat er om videobeelden altijd een rand met niet-essentieel beeld. TV's ie wat meer uitgezoomd beeld gaven, gaven die beelden weer. Andere tv's niet, maar zo wist je in ieder geval dat er nooit iets als ondertiteling, een logo of een hoofdpersoon uit beeld viel door verschillen in overscan ;) Bovendien was het wel handig met de toen nog afgeronde hoeken in het beeld.

Overigens moet je gewoon 1280x720 kunnen sturen of zelfs 1920x1080 als je dat zou willen (heeft weinig zin met jouw 720p-display). Lees ook even de reacties vanaf hier waar mensen via het service menu overscan minimaliseren op jouw PV70-serie tv.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 08-08-2011 15:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards