Harde schijf instellen als standaardschijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 10:27
Hoi,

ik ben net klaar met het installeren van Windows 7 op mijn SSD, en nu wil ik ervoor zorgen dat mijn harde schijf de standaardschijf wordt.. Hoe stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Wat bedoel je met standaardschijf?
Je geeft echt veel te weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

*Pakt der glazen bol, wandelt terug naar de tafel maar laat onderweg de glazen bol stuiteren en nu is die stuk*. Helaas, met de beschikbare info kan ik je geen advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
Ik heb dus als ik bij Computer kijk (dus bij mijn schijfstations en dergelijke), mijn SSD staan. Maar, ik weet dus niet hoe ik ervoor zorg dat mijn harde schijf ook in dat menu komt te staan. Is dit mogelijk in te stellen?
Zo ja, is het dan ook mogelijk om mijn harde schijf als 'standaardschijf' in te stellen? Dus als ik iets installeer, dat het programma dan automatisch de harde schijf kiest ipv. de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maak eens een screenshot, want ik heb geen idee waar je het over hebt.

Bedoel je dat je je harde schijf na het aansluiten van een SSD niet meer ziet in Deze Computer?

[ Voor 81% gewijzigd door CodeCaster op 20-03-2011 16:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
CodeCaster schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:40:
Maak eens een screenshot, want ik heb geen idee waar je het over hebt.

Bedoel je dat je je harde schijf na het aansluiten van een SSD niet meer ziet in Deze Computer?
Zoiets ja, mijn harde schijf heeft er dus nooit bij gestaan. Ik wil dat mijn harde schijf in Deze Computer komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is 'ie wel aangesloten? Wat voor schijf is het? Wordt 'ie door je bios wel herkend? Staan er (zoals hieronder ook al geopperd) wel partities op? Of zie je hem niet in schijfbeheer?

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 20-03-2011 16:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Dan moet je m aansluiten? Als je m niet ziet staan is hij niet (correct) aangesloten. Ziet je bios m wel? Verder stel ik voor dat je je topic gaat bouwen cf. Het algemeen beleid #quickstart.
[/quote]

[ Voor 37% gewijzigd door Beatboxx op 20-03-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Partitioneer en formatteer de schijf, dan krijgt hij automatisch de letter "D" toegekent. Tenzij er al 2 of meerdere partities op je SSD aanwezig zijn. Bij het installeren zal je zelf moeten aangeven dat er op je harddisk geinstalleerd dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
Hij is al aangesloten. Dankje voor de hulp.. Ik zal kijken of het lukt =]

Hij staat trouwens wel bij de hardwarelijst (ik denk dat dat schijfbeheer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 11:22
Probeer dit eens:
Start diskpart, en dan list disk. Daar staat hij dan als het goed is tussen. Vervolgens de disk selecteren(select disk #), en het commando assign uitvoeren. Dat zou een driveletter moeten toekennen. Eventueel kun je hem nog formatteren door format fs=ntfs uit te voeren.

Maar je topic is niet echt duidelijk eerlijk gezegd ;)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Pagina: 1