Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bootable, gecomprimeerde floppy

Pagina: 1
Acties:

• danielbakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:33
om een lang verhaal kort te maken: ik moet een bootable floppy maken, met MSDOS of gelijkwaardig erop. het vervelende is alleen, ik moet daarnaast ook nog eens 1,5 MB aan data op die floppy zetten. dat kan natuurlijk niet zomaar. nu had ik al wat bedacht: ik gebruik good ol' DriveSpace om extra ruimte op de floppy te creeëren, zodat het wel past. nou inderdaad, alles past er nu op, maar nu moet die floppy natuurlijk nog zichzelf mounten: dat doet hij niet vanzelf!

daar ben ik dus vastgelopen. weet iemand hier hoe je een bootable drivespace floppy zichzelf kan laten mounten, of weet iemand hier een andere manier om 1,5 MB aan bestanden op een DOS floppy te zetten?

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kun je geen twee floppys gebruiken: van de eerste booten, en dan de tweede erin doen waarop je data staat?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
1,5 MB aan data past wel op een floppy. Moet je hem alleen anders formatteren. Volgens mij kan je tot 1,7 MB gaan.

Edit: gaat niet werken. van DMF kan je niet opstarten.
Mocht je toch dit willen onderzoeken, begin eens bij deze site: Wikipedia: 2M (DOS)

[ Voor 45% gewijzigd door Dysmael op 20-03-2011 16:36 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje googlen: http://suttonsolves.com/ds_faq.html#Q13
Q13. Can I make a DoubleSpace compressed floppy diskette that is
also bootable?

A: Yes. There is a Microsoft Knowledgebase article on creating
a bootable DBLSPACE diskette. Search on the article ID:
listed below.

Title: MS-DOS: Making a Bootable DoubleSpace Floppy Disk
ID: Q97455
De link was alleen dood, maar dit is wat je zoekt: MS-DOS: Making a Bootable DoubleSpace Floppy Disk

@vvv Hij maakt niet voor niets een lang verhaal kort ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 20-03-2011 16:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kun je niet van USB booten, dat lijkt me een stuk fijner dan met zo'n in het museum behorend stuk hardware te rommelen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CodeCaster schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:39:
Kun je niet van USB booten, dat lijkt me een stuk fijner dan met zo'n in het museum behorend stuk hardware te rommelen.
Ik dacht aan een CD.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het branden van een CD met een bootable image met daarbij nog extra software is ook niet voor iedereen weggelegd. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• danielbakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:33
Bedankt voor alle reacties!
Sjaak, da's precies wat ik zocht. ik heb me een breuk gezocht naar bootable en doublespace en noem maar op, maar ik vond niks. dankje, hier ga ik mee aan de slag!

codecaster: jep, er is ook een bootable USB. dat koste niet zo veel problemen om te maken. maar het moet op zo veel mogelijk computers werken, eigenlijk vooral de wat oudere, dus dan kom je al snel ook op een floppy uit.

edit: het werkt perfect. bedankt allen!

[ Voor 4% gewijzigd door danielbakker op 20-03-2011 18:05 ]

Pagina: 1