Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:04
Hallo Tweakers,

Ik ben recentelijk op zoek geweest naar speakersetjes voor mijn pc, ter vervanging van mijn antieke Harman/Kardon-speakers (type onbekend, ooit bij HP-computer gekregen). Ik heb tot dusverre twee kandidaten kunnen vinden, de Corsair SP2500 en de Teufel Concept C-300 Wireless. Nou is de Teufel natuurlijk een stuk duurder, 299 euro tegenover de 179 euro die in de PW voor de Corsair genoteerd staat. Bovendien moet je voor de Teufel nog zelf kabels en dergelijke erbij kopen, terwijl bij de Corsair die er bij geleverd worden. Mijn vraag is nu, is de kwaliteit van de Teufel-speakers zo beter, dat de aankoopprijs hiervan tov de Corsair te rechtvaardigen valt? Wanneer men naar de specs kijkt, lijken de speakers ongeveer hetzelfde, allebei rond de 200 Watt vermogen, en het feit dat het allebei 2.1-setjes zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 14:30
Voor dit soort dingen zou je beter naar een winkel kunnen gaan en ze gewoon naast elkaar te beluisteren.
Komt er nog bij wat je er mee wilt gaan doen, voor gamen heb je meestal andere eisen dan voor muziek bewerking en/of video streaming.

de reden dat mij lijkt dat de teufel veel duurder is is namelijk dat hij draadloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
De Teufel is natuurlijk niet te beluisteren in de winkel, maar misschien is hier wel het een en ander te over te vinden op het internet. Dat de specificaties gelijk zijn zegt eigenlijk niets. Vergelijken op basis van specificaties is bij luidsprekers ongebruikelijk, omdat deze alsnog erg verschillend kunnen klinken.

Is het echt een nadeel dat er geen kabels meegeleverd worden met de Teufel? Wat voor kabels heb je nodig voor wireless kabels?

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf90 op 20-03-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:04
De Teufel-luidsprekers zijn draadloos in de zin van dat er geen kabel van subwoofer naar pc hoeven. Er moet een "speaker-kabel", soort staat niet specificeerd, in van min. 1.5 mm2 oppervlakte. De Teufels staan nergens in een winkel opgesteld, ze zijn alleen te bestellen via de site van Teufel, en dan mag je, als ze je niet bevallen, na 8 weken terug sturen.
http://www.teufelaudio.nl/accessoires/luidsprekerkabels.html Dit zijn de kabels die je volgens de Teufel-site erbij moet bestellen als accessoire, echter dit gaat per 15 m, en zo veel heb ik niet nodig had ik gedacht. Dit zal vast ook wel bij andere sites kunnen, dat is dus geen probleem. Mijn vraag was eigenlijk, is er iemand die de Teufel heeft, en die hem geweldig vindt, of is hij gewoon overpriced?