Toon posts:

ok dit is zeer vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan een softwarematige cooler als cpu cool me proc nou koeler maken?? ik zie het nu voor me ogene gebeuren en toch geloof ik het niet....zelfs mbm geeft aan die cooler is....zeer vaag.....ik draai nu een koe met een temp van 45,3 graden terwijl zonder cpu cool dit weleens boven de 60 is geweest.Dit is zeer vaag.Wie kan me enige uitleg/info geven?
bijvorrbaat dank

Verwijderd

Graast de koe nog wel net zo snel als zonder dat cpu-cool proggie, want anders zorgt dat proggie er gewoon voor dat de cpu niet voor de volle 100% wordt belast om het leven te rekken! :)

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft gewoon steeds aan dat cpu 100% bezet is en als ik hem uit doe dan rent me temp richting 53 graden

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 23:04 schreef pakradja007 het volgende:
hij geeft gewoon steeds aan dat cpu 100% bezet is en als ik hem uit doe dan rent me temp richting 53 graden
Ja maar beaalt de koe wel evenveel mkeys, want zoals ik al probeerde te zeggen dat dat proggie gewoon de cpu aan het dollen is ofzo! :o

Verwijderd

Topicstarter
ja koe doet precies hetzelfde....dus volgens jou maakt dat proggie de cpu gek...|:(

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 23:11 schreef pakradja007 het volgende:
ja koe doet precies hetzelfde....dus volgens jou maakt dat proggie de cpu gek...|:(
Ja sorry ik weet ook niet hoe die proggies werken anders had ik er ook wel 1 gemaakt! :D

Het is dus heel vaag dat je cpu koeler wordt terwijl de performance gelijk blijft!

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 23:12 schreef eXistence het volgende:

[..]

Het is dus heel vaag dat je cpu koeler wordt terwijl de performance gelijk blijft!
dat bedoel ik dat KAN toch niet:?

Verwijderd

Zal hem ook ff downen en kijken wat hij bij doed...

Waar kan je hem downen?

Verwijderd

Nou bij mij scheelde het 0c en 0K en ook 0F dus das niet echt veel vind ik! :)

Verwijderd

Topicstarter
zeeer vaag

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Er wordt in de idle tijd van de cpu een bepaald soort instructie uitgevoerd. Hierdoor wordt de idle tijd niet belast... De cpu 'trilt' dus in weze minder en zal dus koeler blijven... Als je een koe draait, tja, dan blijft er vrij weinig idle tijd over en zal je cpu dus warm blijven (tenzij het cpu cool proggie een hogere prioriteit krijgt dan de koe).

WinNT (en Linux ook wel denk ik ;) ) 'koelt' standaard... Alleen in win9x (en vooral in DOS) gebeurd dit niet en kan een proggie als cpucool dus (veel) effect hebben

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
k had CPUCool gister geinstalld, me koe van 3Mkeys/s naar 1.4 MAX en me temp van 61 naar 51 maar (ik draai win2k) in task manager met geen mogelijkheid uit te schakelen, hup regedit in, alles zoeken met cpucool, alles deleten, reboot en alles in c:\program files\cpucool deleten, dan is ie weg!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
CPUCool draait op een hogere priority dan je koe. Ik draai de koe altijd op 4 (lekker, anders gaat mijn broertje z'n SNES emulator alle tijd oppikken)
Pagina: 1