iPhone 3GS in toilet laten vallen. Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 10:25
Goedemiddag!

De eerste keer dat ik een telefoon laat vallen en hij valt meteen in de toilet... gezellige boel dus hier op een zondagmiddag!

Heb al even snel op internet gekeken maar zou heel graag willen weten wat jullie (eventuele) ervaringen hiermee zijn! Moet nu ook weer werken dus verder geen tijd om er mee bezig te gaan.
Ik heb de telefoon uitgezet en heb de föhn er al een tijdje op gezet. Nu ligt hij te drogen met het scherm er af in de zon.

Wat kan ik nog meer doen? De iphone doet het gewoon nog wel alleen zodra ik 'm aan zet begint hij alleen maar te trillen. Continu !

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Volgens mij moet je hem niet aanzetten en hem goed laten drogen. Want als je hem aanzet kan er door het water juist kortsluiting onstaan. Ze zeggen ook dat het helpt om hem in een bak met rijst te leggen, Want rijst absorbeert dan het vocht

[ Voor 17% gewijzigd door MrWouter op 20-03-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 11:48
Verder laten drogen en eventueel in een bak rijst ... toch zeker nog een volle dag zo laten drogen, dan nakijken en eventuele aanslag op de phone en in de phone verwijderen met 100 % alcohol en weer tijdje laten uitdrogen. En dan hopen dat hij het weer doet.

->MrWouter was me voor

[ Voor 4% gewijzigd door ItsValium op 20-03-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 15:41
Ik hoop dat je iphone het enige voorwerp is wat in de wc lag op dat moment! ><

Je kan de onderste 2 schroefjes los maken, dan krijg je een kleine opening in de case waar je ook de föhn op kan zetten. Hij is dan sneller droog. Daarna wel nog 1 dag laten drogen op de vensterbak oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Bedankt voor al jullie reacties! kan er aan de ene kant wel een beetje om lachen... dit is het stomste wat mij ooit is overkomen haha! =P
Ik moet nu weer snel weg, hij ligt nu (uit elkaar) te drogen op de vensterbank in de volle zon.

Laat het nog wel even weten. Mochten jullie nog andere tips hebben hoor ik dat natuurlijk graag!

P.S. gelukkig was de iPhone het enige (naast veel water) object in de toilet. Het gebeurde namelijk net nadat ik had doorgetrokken! Verdere details laat ik achterwege ;)

[ Voor 20% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 20-03-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hoe bedoel je uit elkaar? En laat m ECHT heel lang drogen, eigenlijk tenminste 5 dagen ofzo of een week. De schade treed op wanneer er stroom gaat lopen en er is nog een klein beetje geleidend water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bak rijst is inderdaad wel een goede, dat trekt het vocht er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon laten drogen, haal alles wat er af kan aan klepjes en batterijen (volgens mij is dat niks bij een iPhone? :p ) en laat hem een weekje in de vensterbank liggen. Meestal werkt alles daarna gewoon weer (kleine kans dat er ergens sluiting zit).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb ooit een nat geworden telefoon een paar dagen achter de fan van een PC laten hangen, aan een paar sluitclips aan de grille opgehangen.

De lucht is warm en droog, dus dat werkt prima. Als een föhn op lage temperatuur.

Eerst reinigen met aquadest en/of alcohol zou misschien ook niet echt kwaad kunnen, ik lees niet of het water van het toilet erg schoon was of niet. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 01:26
Wat hierboven ook al wordt gezegd:
Zo lang mogelijk laten drogen 5 dagen wordt aangeraden maar 2 dagen in een bak rijst is net zo goed.
Wel de Iphone volledig "gedompeld" in het bakje rijst.

Daarna zou ik zelf nog aanraden VOOR je de telefoon aandoet, in een vacuum zakje een nachtje in de vriezer te leggen.
Ramzzz schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:36:

Eerst reinigen met aquadest en/of alcohol zou misschien ook niet echt kwaad kunnen, ik lees niet of het water van het toilet erg schoon was of niet. :P
Hij had net doorgetrokken laten we hopen op "schoon" water :P

Dit moet je gewoon ooit overkomen, HAHA

[ Voor 37% gewijzigd door ictinteresse op 20-03-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

In een bakje rijst op de verwarming. Week of twee wachten en bidden. Bij voorkeur zo ver mogelijk demonteren.

[ Voor 23% gewijzigd door sebastius op 20-03-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AuntSammy liet een paar maanden geleden haar iPhone 3GS op het werk in het diepste punt van de vlakspoeler vallen.
Op mijn advies heeft het apparaat vervolgens een week opgerold in keukenpapier en enige tijd in een weckfles met ongekookte rijst doorgebracht. Helaas zonder het gewenste resultaat.

Eind goed al goed, na een paar dagen met haar nieuwe iPhone 4 te hebben gespeeld heb ik mijn abo ook vroegtijdig verlengd. Prima! ;)

Ik heb het zelf eens gehad met een SE 850i, zelfde behandeling. Ding doet het nog steeds, jongste dochter is er blij mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Laat m gewoon goed drogen, hoe maakt niet echt uit. Op de verwarming, voor de ventilator van de pc, doe creatief, zorg er voor dat ie wel echt droog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
ik heb mijn iphone laten vallen in een cafe waar hij 2 uur in het bier op de plakkerige grond heeft gelegen (carnaval) een uurtje nadat hij werd gevonden aangezet en hem gewoon aan laten staan, en een dag laten deed alles het weer :D , waarschijnlijk de verkeerde aanpak gebruikt maar het werkte wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39
Mijn vriendin heeft hem ook eens laten vallen in de wc, terwijl hij flink aan het doorspoelen was.
Na enkele dagen drogen, werkte hij weer als vanouds.. alleen de camera niet meer.. maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

@Keanu: hij werkte dus niet meer als vanouds;) Maar TS, laat volgend weekend even weten of drogen heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 22:27
joepmk95 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:07:
ik heb mijn iphone laten vallen in een cafe waar hij 2 uur in het bier op de plakkerige grond heeft gelegen (carnaval) een uurtje nadat hij werd gevonden aangezet en hem gewoon aan laten staan, en een dag laten deed alles het weer :D , waarschijnlijk de verkeerde aanpak gebruikt maar het werkte wel
iig cool dat niet iemand m gewoon gevonden en meegenomen heeft

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:29
Beatboxx schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:51:
Laat m gewoon goed drogen, hoe maakt niet echt uit. Op de verwarming, voor de ventilator van de pc, doe creatief, zorg er voor dat ie wel echt droog is
Nee! Dingen als föhns geven gratis straling mee (ik weet even niet meer hoe dat heet), waardoor het net als met statische elektriciteit 'draadloos' dingen kapot kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 15:30

lasharor

7 december 2004

Je hebt hem toch al aangezet? Volgens mij is de kans dat je nu nog een werkende telefoon overhoud door deze in een bakje met rijst te zetten nogal nihil.

Maarja, niet geschoten is altijd mis. Mocht het daarna niet werken dan kan je hem misschien nog kwijt bij zo'n oude mobiel opkoop organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:26:
[...]

Nee! Dingen als föhns geven gratis straling mee (ik weet even niet meer hoe dat heet), waardoor het net als met statische elektriciteit 'draadloos' dingen kapot kan maken.
Statische electriciteit, een fohn is een groot electronenkanon.

Een stofzuiger ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:32
Mijn iPhone 4 is halverwege december in de sneeuw gevallen. In eerste instantie deed hij het nog, maar na een uurtje begon hij enkel te trillen en stond de home button continu 'aan'.

Daarom de telefoon flink warm gemaakt met de föhn en in een pak rijst gezet. Enkele uren later weer als vanouds! Tot op heden gelukkig. :D

De 3GS van mij zusje had dezelfde behandeling gekregen na een bierdoop, maar die heeft het niet overleefd, helaas.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:26:
[...]

Volgens mij heet dit Elektro Magnetische Interventie (EMI) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Bedankt voor al jullie tips! Educatief ook nog haha ;)

Mijn iPhone heeft de hele dag in de prachtige zon gelegen in de vensterbank en heb 'm net in een zakje met lekkere risotto rijst gestopt. Nu maar afwachten dus...

P.S. iemand enig idee hoe de reparatie-service zal reageren als ik mijn iPhone terugbreng?

[ Voor 17% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 20-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 15:30

lasharor

7 december 2004

wishmasterUT2k4 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 23:06:
Bedankt voor al jullie tips! Educatief ook nog haha ;)

Mijn iPhone heeft de hele dag in de prachtige zon gelegen in de vensterbank en heb 'm net in een zakje met lekkere risotto rijst gestopt. Nu maar afwachten dus...

P.S. iemand enig idee hoe de reparatie-service zal reageren als ik mijn iPhone terugbreng?
waterschade kunnen ze gemakkelijk zien aan (paars)gekleurde stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waterschade zien ze idd meteen. Bij mijn vorige telefoon zat de sticker op de batterij trouwens wat me ook niet waterdicht lijkt (haha ik zei waterdicht) maar misschien zitten er wel meer stickers onder de kap die ik niet zie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Mocht hij het niet meer doen wil ik hem wel van je kopen. Schade-iPhones zijn zo'n beetje mijn hobby.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
naar mijn mening beste handelswijze na zo'n voorval:

1 - onmiddelijk accu verwijderen (indien mogelijk) en eventuele backup knoopcellen e.d. vanwege schade door electrolyse
2 - zoveel mogelijk het vocht er uit halen voordat het verdampt. Dit is afhankelijk van de openingen die het apparaat heeft.
2a - Het vocht er uit blazen met een spuitbusje perslucht, eventueel met je mond (wel schone lucht blazen en geen speeksel meeblazen :)
2b - het apparaat stevig vasthouden en het vocht er uit 'slaan' door zwaaiende beweging met je arm
3 - als bovenstaande dingen niet goed mogelijk zijn b.v. vanwege niet-verwijderbare accu: snel het apparaat laten drogen op de verwarming zodat electrolyse geen kans krijgt om componenten te vernielen.

Inwikkelen in doekjes en in de rijst leggen heeft volgens mij vrijwel geen toegevoegde waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
Ikzelf heb mijn telefoon (destijds een philips dacht ik) een keer in een vaatwasser een wasje laten meedraaien. (Ik weet het, dat is pas dom, maar hij viell uit mij borstzakje in de machine.) Nadat ik hem een week op de vensterbank (destijds in de zomer) heb laten drogen liep hij weer als een zonnetje, je moet de hoop dus niet opgeven!

Wat mij het belangrijkste lijkt is dus gewoon geduld, we zijn allemaal wel benieuwd hoe het afloopt!

[ Voor 0% gewijzigd door MrPepper op 20-03-2011 23:42 . Reden: typo ]

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Stickers ?? Ik weet toevallig dat er 1 bij de koptelefoon aansluiting zit. (of is dat niet zo?) Die is namelijk niet echt verkleurt!

@Boxman, mocht hij het niet meer doen heb ik liever dat je een reparatie uitvoert. Mocht je daar zin in hebben ;) Dan gaat de telefoon namelijk naar mijn vriendin.

@joopv, hij ligt nu lekker tussen de rijstkorreltje's! Morgen avond of misschien middag maar even kijken hoe ik het toestel verder uit elkaar moet halen.
Super bedankt voor je reactie overigens!

@MrPepper, helaas gebeurt dit vaker bij mensen haha! Echter is het minder leuk als het je overkomt ;)
Heb helaas weinig geduld met dat soort dingen. Ben altijd erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren hehe.

[ Voor 75% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 20-03-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is dit ook overkomen. Het ergste was nog wel dat ik tegelijkertijd op de doortrekknop drukte....

Ik heb 'm even onder de schone kraan gehouden, droog gemaakt (met een handdoek) en daarna in een bak met rijst gelegd. Af en toe even omgedraaid en na een drietal dagen er weer uitgehaald. Hij deed het weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ja verschrikkelijk hehe! Hoop dat de telefoon stops met continu trillen... maar denk het helaas niet.
Laat 'm vandaag nog maar even in de vensterbank en in de rijst liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 22:27
early renewal wellicht? mocht niks baten natuurlijk

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:55:
[...]

Jij bedoelt Interferentie, maar dat is niet helemaal waar het hier over gaat nee, het gaat hier immers niet over een signaal. Dit komt eerder in de buurt van ESD, ofwel Electro Static Discharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Alekz87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:48:
early renewal wellicht? mocht niks baten natuurlijk
Ik zat daar inderdaad ook al aan te denken. Maar dan zit ik alleen maar langer aan mijn contract vast zonder straks de nieuwe iPhone te kunnen bemachtigen met mijn abonnement verlenging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:10
Maar even op ebay neuzen dan, mocht hij niet meer functioneren, daar is altijd wel een veiling te winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42
Wat je altijd nog kan doen is het trilmotortje (zit ongeveer net onder de helft aan de rechterkant als je het scherm er af tilt) er uit halen. Maakt voor de functionaliteit van de telefoon verder weinig uit, en dan mis je alleen je trilalarm. Beter dat dan een nieuwe telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad kijken of je indicatoren nog wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:55:
Dat zal wel Interferentie zijn dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tha_bulldog schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:12:
Wat je altijd nog kan doen is het trilmotortje (zit ongeveer net onder de helft aan de rechterkant als je het scherm er af tilt) er uit halen. Maakt voor de functionaliteit van de telefoon verder weinig uit, en dan mis je alleen je trilalarm. Beter dat dan een nieuwe telefoon...
Dat trillen kan nog wel stoppen. Over mijn vorige telefoon is een fles wijn gegaan. Na hem droog en zo ver mogelijk schoon te hebben gemaakt deed de GPS het niet meer maar die is het uiteindelijk weer gaan doen en een 1,5 jaar later is het toestel overleden wegens het ontbreken van de opneemknop en een barst in het scherm (maw geen last meer gehad van problemen door de wijn)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:02
In de pure alcohol leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Bedankt voor alle hulp! De telefoon werkt gewoon weer helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CherandarGuard schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Jij bedoelt Interferentie, maar dat is niet helemaal waar het hier over gaat nee, het gaat hier immers niet over een signaal. Dit komt eerder in de buurt van ESD, ofwel Electro Static Discharge.
je hebt inderdaad gelijk :) tja ik haal die 2 termen vaak door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 14:02
Ooit eens mn MP3 speler in de sloot laten vallen. Na 3 dagen wilde ik hem toch hebben als 'aandenken' :P dus opgedoken en uit elkaar gehaald, laten drogen in de zon voor een dag of 3. In elkaar gezet en hij doet t nog steeds :) Zolang hij maar echt droog is :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:49
Mijn iPhone 3G overleefde eenzelfde geval niet; eerst gefonhd en daarna in de rijst 2 weken. iTunes herkende hem wel (wist echter niet welke firmware etc. alles stond op 'onbekend' of 'nvt'), maar kon hem niet herstellen (foutmelding 1021, geloof ik) Deed verder niets
Scherm werd na DFU modus telkens even wit (ging kort aan) meer niet.
Na ruim 2 maanden opgestuurd naar zo'n reparatie bedrijf die geen kosten rekenen als je je toestel daarna niet meer terug hoeft. Dat heb ik maar gedaan. De schade was groot, zeiden ze, er zat overal corrosie en er moest teveel aan vervangen worden. ;w iPhone 3G

[ Voor 8% gewijzigd door autoreverse op 23-03-2011 12:16 ]

Pagina: 1