PC via HDMI aansluiten op Plasma

Pagina: 1
Acties:

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb thuis de pc via hdmi aangesloten op de plasmascherm. Nu is het zo dat ik altijd de plasma moet aanzetten en dan pas de pc, anders krijg ik geen beeld/signaal. Ook als de pc is opgestart en ik zet de plasma ondertussen uit en zet m later weer aan, detecteerd die geen meer signaal. Via vga kan ik gewoon elke volgorde of moment beide app aanzetten, alles werkt gewoon.

Hoe kan ik dit oplossen of moet ik perse die volgorde aanhouden van aanzetten als ik hdmi wil blijven gebruiken?

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11-2025
Ja.

Suh dude

• 330d
Geld dit ook voor dvi? Anders gebruik ik wel dvi, heb toch nog een versterker staan waar het geluid heen kan.

Verwijderd

Zou zeggen, test het.

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11-2025
@Hierboven,
Hetzelfde.

Suh dude

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-02 08:06
Er zijn wel manieren om dit soort problemen te omzeilen. Google eens op DHCP handshake. Volgens mij kun je die wel forceren op de pc, zodat je plasma signaal krijgt

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:18

itsalwaysme

Graast voor DB

Het kan aan mij liggen, maar 'DHCP handshake'? DHCP is wat van netwerken, heeft bij mij weten niets met HDMI te maken. Even wat gegoogled ;)

@TS:
Ik heb mijn PC monitor met HDMI aangesloten, en het maakt bij mij niet uit of ik eerst mijn pc en daarna mijn monitor aan zet of anders om, zolang ik niet nog een ander scherm op mijn pc heb hangen die al aan staat.
Ik heb overigens een AMD HD 5750 met de standaard AMD drivers.
Heb je er op dat moment een andere scherm op hangen?

[ Voor 9% gewijzigd door itsalwaysme op 21-03-2011 12:05 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan compleet willekeurig 1 van de 2 aan of uit zetten, ik krijg gewoon beeld via HDMI. Dat ligt dan eerder aan de televisie zelf dan aan 'plasma' (de techniek van input zal op dat vlak niets verschillen met LCD/LED).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2011 12:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47

SilencerNL

No remorse

Zelf gebruik ik een DVI naar HDMI kabel, om mijn mediacenter met een Geforce 8600 aan mijn Panasonic Plasma TV aan te sluiten. Ik heb altijd beeld, maakt niet uit welke volgorde ik de apparaten aanzet.

Als je een DVI naar HDMI kabel beschikbaar hebt, zou ik dat zeker even testen!

[ Voor 3% gewijzigd door SilencerNL op 21-03-2011 12:07 ]

Don't dream your life, live your dreams!

• 330d
Zo te horen vrees ik ook dat het eerder aan de plasmatv ligt. Ik heb een Pentium D systeempje met een agp-kaartje erin.

Nee ik heb alleen de hdmi poort gebruikt naar de tv, dus niets anders aangesloten. Kan wel in instellingen kijken of ik nog iets kan vinden.

Gisteravond gechecked, mijn tv heeft helaas geen dvi aansluiting. Kan evt een dvi naar hdmi kabel gaan gebruiken. Het is best vervelend dat je bijv ondertussen de tv even uitzet en de pc aan laat staan. Krijg nooit beeld daarna als ik de tv weer aanzet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

itsalwaysme schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:01:
Het kan aan mij liggen, maar 'DHCP handshake'? DHCP is wat van netwerken, heeft bij mij weten niets met HDMI te maken.
DHCP is inderdaad wat van netwerken. HDCP daarentegen ;)

Verder gaat DVI en HDMI geen verschil maken. Beiden zijn (op de stekker en het bijgevoegde geluid na) hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Janoz op 21-03-2011 13:59 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• 330d
Btw, is er zichtbare kwaliteitsverschil in het afspelen van hd contents merkbaar als ik VGA gebruikt?

Verwijderd

330d schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:51:
Btw, is er zichtbare kwaliteitsverschil in het afspelen van hd contents merkbaar als ik VGA gebruikt?
Jup. VGA is namelijk analoog.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:59:
[...]

Jup. VGA is namelijk analoog.
Nou, zo veel verschil maakt dat ook weer niet. VGA is storingsgevoeliger waardoor de kwaliteit geleidelijk minder wordt, maar wanneer je geen last hebt van verstoringen en een goede, niet te lange kabel gebruikt, dan is er op een resolutie van 1024x768 (wat de plasma waarschijnlijk is) met het blote oog nauwelijks tot geen verschil in kwaliteit te zien.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• 330d
Janoz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:10:
[...]

Nou, zo veel verschil maakt dat ook weer niet. VGA is storingsgevoeliger waardoor de kwaliteit geleidelijk minder wordt, maar wanneer je geen last hebt van verstoringen en een goede, niet te lange kabel gebruikt, dan is er op een resolutie van 1024x768 (wat de plasma waarschijnlijk is) met het blote oog nauwelijks tot geen verschil in kwaliteit te zien.
Uh... full hd is toch 1920*1080?

Wat ik nooit heeft begrepen is in welke resolutie je je desktop ook verandert, de weergave van je videobestanden blijven altijd hetzelfde. Stel ik zet het een lagere resolutie, maar speel een 1080p bestand af, wat moet ik me daarbij voorstellen :?

[ Voor 19% gewijzigd door 330d op 23-03-2011 15:46 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

330d schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:40:
Wat ik nooit heeft begrepen is in welke resolutie je je desktop ook verandert, de weergave van je videobestanden blijven altijd hetzelfde. Stel ik zet het een lagere resolutie, maar speel een 1080p bestand af, wat moet ik me daarbij voorstellen :?
Up en downscaling :) Ondanks de bron 1080 lijntjes heeft, wordt het maar weergegeven op een veel minder aantal lijntjes. Je merkt het pas wanneer je lagere resolutie film op hogere resolutie gaat afspelen, blokjes :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 23-03-2011 15:49 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

330d schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:40:
[...]

Uh... full hd is toch 1920*1080?
Jij hebt nooit gezegt dat het een Full HD is, die genoemde resolutie is een veelvoorkomende bij plasma schermen, dus die aanname is niet zo gek. Maar ook 1080p gaat prima over VGA, ik denk niet dat je het kwaliteitsverschil gaat zien. Maar dat kan je natuurlijk zelf uittesten, zie je het niet op het eerste gezicht dan is het, als het er al is, te marginaal om je druk over te maken denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

330d schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:07:
Ik heb thuis de pc via hdmi aangesloten op de plasmascherm. Nu is het zo dat ik altijd de plasma moet aanzetten en dan pas de pc, anders krijg ik geen beeld/signaal. Ook als de pc is opgestart en ik zet de plasma ondertussen uit en zet m later weer aan, detecteerd die geen meer signaal. Via vga kan ik gewoon elke volgorde of moment beide app aanzetten, alles werkt gewoon.

Hoe kan ik dit oplossen of moet ik perse die volgorde aanhouden van aanzetten als ik hdmi wil blijven gebruiken?
Had ik eerst ook dit soort gezeik, bij mij met een AMD chipset (780G) op een Panasonic PZ70. Grappig was dat het vreemde gedrag helemaal verdwenen is nadat ik het moederbord had vervangen door eentje met een Intel/Geforce 9400 chipset. Nu foutloos.

Nu maakt het niets meer uit wie ik als eerste aanzet. Altijd beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 23-03-2011 15:57 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 19:41

Maxow

Hidden Sound System

Wat betreft 1080p over VGA.. Technisch geen probleem, maar bijvoorbeeld bij mijn Panasonic plasma televisie werkt 1080p niet over VGA. Dat staat ook in de specs van de TV en dat kan ik uit de praktijk bevestigen, dus dat gaat niet altijd op. (en ja, het is wel een full HD toestel ;) )

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tsurany schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:52:
Jij hebt nooit gezegt dat het een Full HD is, die genoemde resolutie is een veelvoorkomende bij plasma schermen, dus die aanname is niet zo gek. Maar ook 1080p gaat prima over VGA, ik denk niet dat je het kwaliteitsverschil gaat zien. Maar dat kan je natuurlijk zelf uittesten, zie je het niet op het eerste gezicht dan is het, als het er al is, te marginaal om je druk over te maken denk ik.
Veelvoorkomend? :? Een paar kleine oude Vierra's heeft nog 1024, samsung huppelt rond met een 1366, maar de rest is al lang 1080p.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maxow schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:59:
Wat betreft 1080p over VGA.. Technisch geen probleem, maar bijvoorbeeld bij mijn Panasonic plasma televisie werkt 1080p niet over VGA. Dat staat ook in de specs van de TV en dat kan ik uit de praktijk bevestigen, dus dat gaat niet altijd op. (en ja, het is wel een full HD toestel ;) )
Dat is dan wel een fail van de TV denk ik aangezien het met full HD monitoren gewoon prima gaat.
SinergyX schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:10:
[...]

Veelvoorkomend? :? Een paar kleine oude Vierra's heeft nog 1024, samsung huppelt rond met een 1366, maar de rest is al lang 1080p.
Nouja, vroeger veelvoorkomend dan, tegenwoordig kennelijk niet meer :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn nog altijd rariteiten bij bepaalde televisies, hele serie van Philips kon niet eens progressive, maar alles ging eerst interlaced weer terug naar progressive, PC mode bleef doodleuk interlaced. En maar leuk adverteren dat alles progressive ondersteund is :P

Pagina: 1