• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Momenteel ben ik mijn persoonsgegevens aan het invoeren op Studielink voor een HBO-studie, maar ik heb een probleempje. Het betreft de 'tweede nationaliteit', Mijn moeder is Nederlands, maar mijn vader komt uit Israël. Je zou dus zeggen dat ik een tweede nationaliteit heb. Ik heb ook twee paspoorten, ware het niet dat het Israëlische paspoort al jaren verlopen is. Mijn vraag is dus of ik bij tweede nationaliteit wel of niet Israëlische moet invullen. Ik dacht namelijk aan het volgende scenario:
Als mijn vader opeens een enkeltje voor altijd naar Zuid-Amerika pakt, wat geldt dan als bewijs dat ik een tweede nationaliteit heb? Mijn paspoort toch? Maar die is verlopen, dus wat moet ik nu invullen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze kleine kwestie :)

Groetjes,

Tim

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 15:39

ThunderNet

Flits!

En als je Nederlandse paspoort verlopen is, heb je ook geen Nederlandse nationaliteit meer?
Zo werkt het dus niet :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je houdt altijd je Israëlische nationaliteit tot je daar vanaf ziet. Je kan alleen niet meer vliegen e.d. met een verlopen paspoort.

Wat ThunderNet ook zegt, stel dat je alleen een Nederlands paspoort hebt en die is verlopen. Dan zit je niet ineens zonder land ;)

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Oke, bedankt voor deze bevestiging ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daarbij, waarom zou je ze dat vertellen? Volgens mij zijn er geen regels dat je met een Israëlische nationaliteit minder rechten hebt op iets oid dus waarom zouden ze het dan moeten weten? Gaat ze geen snars aan imo.

Als je naar de gemeente gaat en een uittreksel uit het GBA + Nationaliteit vraagt staan daar je nationaliteiten op. Dat plus een geboorteakte geeft aan welke nationaliteiten je hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 20-03-2011 12:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Enige waar je eventueel nog rekening mee moet houden in de toekomst is dat je opleiding bij een eventuele stage in een Arabisch land níet je tweede nationaliteit doorgeeft (dan kun je dat land binnen komen vergeten)

Verder ben je idd niet verplicht het in te vullen.
Pagina: 1