Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zou graag een pc op mijn werk willen instellen als een VPN-server. Thuis heb ik een macbook pro en wil ik hier graag mee inloggen op de VPN-server. Op mijn werk heb ik een Zyxel P-2602R-D1A router.

Het gaat er vooral om dat ik programma's op mijn werk-pc kan openen en dat ik daar soms bestanden vanaf kan halen. Kan iemand aangeven wat goede VPN-programma's zijn die ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Groeten,
Pixxie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mis toch echt wel wat aanknopingspunten hier.
- wat is werk? Je eigen zaak, of is dat een omgeving die je zelf niet beheert?
- meer algemeen: waar heb je zelf naar gekeken als mogelijkheden? Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niks kan vinden met wat zoekwerk - zij het dit forum zelf of verder op het grote Intarwebz.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54
Is een oplossing zoals logmein niets voor je ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Of mischien een remote desktop oplossing zoals Teamviewer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:18:
Hallo allemaal,

Ik zou graag een pc op mijn werk willen instellen als een VPN-server. Thuis heb ik een macbook pro en wil ik hier graag mee inloggen op de VPN-server. Op mijn werk heb ik een Zyxel P-2602R-D1A router.

Het gaat er vooral om dat ik programma's op mijn werk-pc kan openen en dat ik daar soms bestanden vanaf kan halen. Kan iemand aangeven wat goede VPN-programma's zijn die ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Groeten,
Pixxie
Beste Topicstarter,

Wat heb je zelf allemaal al gevonden/geprobeerd? Wat mag je allemaal op je werk, is dit bijvoorbeeld toegestaan door systeem/netwerkbeheer/management?

Een korte zoektocht naar de specs van je router leverde geen ingebouwde VPN server op, dus zal je dergelijke functionaliteit moeten invullen op een ander systeem, bijvoorbeeld je eigen computer.
Maar als je alleen maar bij je eigen PC wilt komen, dan zou ik je aanraden om eens te kijken naar een RDP oplossing.

Verder heeft dit niets met Professional Networking & Servers te maken, maar meer met Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zeg open VPN en succes verder. Maar RDP is handiger want je wilt waarschijnlijk je systeem op afstand overnemen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Frogmen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:41:
Ik zeg open VPN en succes verder. Maar RDP is handiger want je wilt waarschijnlijk je systeem op afstand overnemen.
dan zeg ik rdp over vpn

teamviewer is voor beginners wel gruwelijk makkelijk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden, Logmein is het geworden en werkt naar behoren!

Gr. Pixxie
Pagina: 1