• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

Never gonna give you up

Topicstarter
Ik zit eraan te denken een HTPC of MediaPlayer aan te schaffen, maar ik weet niet goed wat het beste bij mij past.

Hieronder mijn lijst van eisen:
Films en series van mijn NAS draadloos streamen (.mkv, .avi maar ook .ISO) incl subs in .srt formaat
Analoge TV ondersteunen dmv Hybrid USB TV Stick of ingebouwde TV tuner
RTL Gemist/RTL XL en YouTube
Radio

Ik heb zelf al wat gezocht en ik denk dat ik kan fluiten naar Analoge TV ondersteuning op een MediaPlayer. Bovendien ondersteunden de meeste MediaPlayers geen RTL XL meer, sinds RTL Gemist niet meer bestaat. Streams worden nu namelijk aangeboden in Silverlight en vrijwel geen MediaPlayer ondersteund dat.
Ik heb wel een plugin gevonden voor de Xtreamer serie en mocht deze ook analoge TV ondersteunen, dan geef ik mijn voorkeur aan een Xtreamer.

'Elke' HTPC voldoet aan bovenstaande eisen dankzij XMBC of MediaPortal. Echter als ik de keuze heb geef ik de voorkeur aan een MediaPlayer, mits die hetzelfde kan als een HTPC.

Mijn budget is ~ 225 euro.

Alvast bedankt voor jullie input :)

[ Voor 4% gewijzigd door Freekers op 20-03-2011 12:50 ]

Thank you for your attention to this matter

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41

Cyphax

Moderator LNX
Met een mediaplayer bedoel je iets als een Xtreamer of Popcornhour he?
Ik had altijd een PC naast de TV staan voor video, maar intussen heb ik een Xtreamer staan. Voordelen van de Xtreamer:
- Afstandbediening
- Speelt soepel 1080p content
- Bediening is simpel
- Verbruikt haast niets
- Erg klein apparaatje
- Maakt geen herrie

Dat kan je met een HTPC ook wel, maar niet voor 100 euro en ook niet in zo'n handig formaatje.
De HTPC is wél absoluut veelzijdiger. Je kunt daar een Blu-rayspeler instoppen. Dat kan met mijn Xtreamer niet. Mochten er over een paar jaar nieuwe formaten ingeburgerd zijn die nu nog niet ondersteund worden, dan is een HTPC ook weer te updaten om dat te ondersteunen; de Xtreamer waarschijnlijk niet. Een TV-tuner kan je idd ook niet in je Xtreamer zetten; in een HTPC wél.

In de praktijk ben ik onwijs tevreden met het opheffen van de HTPC ten faveure van de Xtreamer. Zo veel minder werk en hij kan echt alles wat ik wil: videos afspelen via het netwerk (NFS en SMB onder andere).

(Nou heb ik toevallig een Xtreamer, maar dat kan ook een andere speler zijn natuurlijk, al heeft de Xtreamer wel het voordeel dat ie NFS ondersteunt en dat doen ze niet allemaal: de oPlay van Asus kan het volgens mij niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 20-03-2011 12:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Never gonna give you up

Topicstarter
Bedankt voor je reply, Cyphax :) !

Met een MediaPlayer bedoel ik inderdaad zoeits als een Xtreamer of Popcornhour.

Ik heb nog wat doorgezocht en ben op het gebied van MediaPlayers uitgekomen bij de Xtreamer Ultra, die aan al mijn eisen voldoet: http://www.xtreamer.net/ultra/
Zo kun je er ook een USB TV tuner op aansluiten, via plugins RTL XL en zou de prijs rond de 200 euro komen te liggen. Vanaf morgen kun je hem per-orderen dus ik ben benieuwd wat de officiële prijs dan is.

Als alternatief heb ik op het gebied van HTPCs de Zotac ZBOX HD-ID11 op het oog. Een leuke HTPC voor een leuke prijs icm XMBC oid en voldoet vanzelfsprekend aan alle eisen:
pricewatch: Zotac ZBOX HD-ID11

Thank you for your attention to this matter

• sjaakwortel
  • Nu online
voor 225 euro heb je niet echt veel HTPC, daar kan je net een barebone van kopen, dus dan is de keuze snel gemaakt imo.