Asus G73SW-3DE vs Alienware m17x r3

Pagina: 1
Acties:

• Mumble
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-12 09:10
Ik heb dit forum van voren naar achteren uitgepluisd en vervolgens weer terug, maar een echt concreet antwoord vond ik niet meteen op een paar 'uitspraken' na.

Begin juni vertrek ik voor een jaar naar Thailand en heb inmiddels mijn desktop verkocht aangezien deze geen dienst kan doen als ik weg ben. Ik wens me een laptop aan te kopen en dit mag een uit de kluiten gewassen versie zijn (performance > mobility). Mijn oog viel op de Asus G73JW die ik ook bestelde, maar aangezien de backorder al naar einde mei werd gezet, ben ik gaan zoeken waarom en zo kwam ik op het antwoord dat deze reeds vervangen werd door de G73SW. Al blijkt deze al even moeilijk te vinden (waarschijnlijk de de Sandy Bridge mainboard perikelen). Na wat verder gezocht te hebben is de keuze beperkt tussen een Asus G73SW-3DE of een Alienware m17x r3.

Als hobbyist en als zelfstandig bijberoep concentreerde ik me zoveel mogelijk op de produkten van Asus, want ben hier tot op de dag van vandaag zeer tevreden over geweest. In de 18 jaar dat ik met PC's ben bezig geweest heb ik slechts één probleem gehad en dit met een moederbord dat een crash veroorzaakte tijdens een Windows XP installatie en daarna niets meer deed. Ik was erg bezorgd aangezien Asus support op het net vermeld staat als erbarmelijk en slecht, maar vier dagen later stopte er een busje van UPS voor mijn deur met een nieuw moederbord en met de documenten om het defecte bord meteen terug met UPS terug aan Asus te bezorgen.

Nu, ik heb eigenlijk weinig ervaring met de laptops van Asus (op de eeePc's na) en vraag me dus af of het een slimme koop zou zijn. De Asus G73SW-3DE is al een behoorlijke investering, maar als ik een Alienware m17x r3 uitrust zoals de Asus, dan ga je al gauw over de 3000 euro, dus dat zet me dan toch aan het denken. Is het te mooi om waar te zijn en is het inderdaad zo dat je een geweldige laptop krijgt ALS de hardware niet buggy is of is het daadwerkelijk een steengoede laptop en is het overdreven van sommige websites / forums over de bugs in de hardware van de Asus?
De Asus spreekt me enorm aan vanwege het complete pakket (8GB, Blue-Ray, Hybrid SSD/HDD in Raid 0 geconfigureerd, Glossy scherm dat ik persoonlijk verkies boven een mat scherm, Nvidia 3D bril en het feit dat deze laptop erg stil blijkt te zijn en erg goed koelt). Het nadeel is dan weer het probleem dat ik hem niet op Europese website kan vinden en bovendien vermoed ik dat deze niet customisable zal zijn zoals wel het geval is in de States (HIDevolution.com en xoticpc). Ik zou hem kunnen importeren, maar wat mij echt tegenhoud is de regio code beperking. Je weet wel, dat je enkel een 5-tal maal kan switchen tussen discs van verschillende regio's tot de regio code dan gelocked wordt.

En dan is er Dell die Alienware verkoopt en laten we al meteen beginnen met iets dat gebeurde een paar dagen geleden en dat mij al meteen een erg slechte indruk gaf over hun support. Ik vond de m17x r3 nergens op de Belgische of Nederlands website van Dell en dus klikte ik op 'chat' en 'verkoopexperts' (uhum, wat een lachertje). Ik denk dat het dinsdag of woensdag was. Ik vroeg wanneer de m17x r3 beschikbaar zou zijn en ik kreeg het antwoord dat dit voor hen nog niet geweten was, maar hij raadde me wel aan de website te bezoeken binnen enkele weekjes, ergens in april. Tot dan geen probleem tot ik plots 2 dagen later op zowel de Belgische als Nederlandse website de configurator vind van dit nieuwe model. Zeer mooi gedaan Dell !!!

De voordelen van de Alienware m17x r3 zijn dat deze aanpasbaar is in België en Nederland, leverbaar is en misschien iets robuuster is. De nadelen zijn absoluut de prijs aangezien ik hem standaard maar een mager beestje vind (4GB standaard geheugen vind ik een lachertje voor een toestel dat zich de ultieme game PC noemt of als 3D film- en 3D game machine), in de lachwekkende prijs zit er zelfs geen 3D Nvidia bril inbegrepen als men de GTX 460M kiest (mijn keuze, ongeacht dat de HD 6970M de absolute betere keuze is als GPU, maar daar zijn nog geen shutter glasses voor verkrijgbaar of zelfs een 120hz scherm).

Dus, wat zijn jullie ideeën hierover? En is er een manier om toch een korting te krijgen op de Alienware, want ik kom bijna op 3200 euro voor een gelijkaardig systeem als de Asus en dat loopt wel de spuigaten uit vind ik. Maar van de Asus weet ik dan nog steeds niet wanneer deze te bestellen valt en aangezien de tijd wat begint te dringen (vertrek op 2 juni 2011) zou het dus kunnen zijn dat ik toch voor de Alienware zal moeten gaan...of de Asus importeren met het voordeel dat deze gecustomized is..xoticPC geniet dan mijn voorkeur.
Maar nu wacht ik eventjes de reacties af.

Gelieve zich tot feiten te beperken, want ook al hab ik goede ervaringen met Asus, wil ik een open geest behouden en zijn we niets vooruit met fanboy-achtige toestanden.

Thanks,
Gunther

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
ik zou voor de G73SW-3DE bij xotic gaan dan heb je hem voor ongeveer 1900 euro hier.
Alienware is zwaar overpriced...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Een alienware is niet overpriced, de doelgroep is gewoon anders.

Als je 3d wilt zijn er inderdaad maar een paar opties:
alienware 17: duur
xps 17: goedkoop, maar grafische kaart schiet tekort
G73SW: scherm een stuk slechter.
envy 17: is die al uit?

Het voordeel van dell is dat je van die handige garantiepakketten hebt, al word het dan nog duurder...

Dan is er nog een 5e optie: clevo. Kijk eens rond op de site van xnotebooks.nl en deviltech.de

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-12 15:10
Dan ben ik wel beniewd wat het verschil is tussen de doelgroep van de Asus en de Alienware...

Die Alienwares zijn gewoon te duur geprijst, simpel.

Asus G501

• Mumble
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:03:
G73SW: scherm een stuk slechter.

Dan is er nog een 5e optie: clevo. Kijk eens rond op de site van xnotebooks.nl en deviltech.de
Ik lees van die Asus dat de hardware buggy is maar dat het scherm juist één van z'n troeven is. Heb je het scherm zelf gezien of weet je eventueel wat er juist zoveel slechter aan is? Als het de keuze is van glossy of mat, dan is mijn persoonlijke voorkeur een glossy scherm (Werkte jaren met een NEC 20WGX² Pro en dat scherm heeft mijn hart veroverd en is ook een glossy scherm..welliswaar een S-IPS maar dat brengt ons off-topic).

De Clevo's hebben denk ik geen 120Hz scherm, wat vereist is voor 3D. Verbeter me als ik me vergis

Verwijderd

Volgens de stand op de Cebit had het scherm 220 nits en <72% gamut, het scherm in de xps 17 is deze:
http://www.notebookcheck....0eg-Notebook.49612.0.html

vermoeddelijk zit deze ook in de alienware, het oudere (2d) scherm in de asus is inderdaad erg goed (220 nits, maar wel 95% gamut). Vergeet niet dat je met 3d ingeschakeld maar de helft van de helderheid per oog hebt.

de clevo's heben inderdaad geen 3d scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 16:35 ]

• Mumble
Iemand enig nieuws over de beschikbaarheid van de Asus? Want blijkbaar was het voor de verkoopexpert van Dell ook een verrassing dat de nieuwe Alienwares toch plots beschikbaar werden, dus Asus kan toch niet lang achterwege blijven, lijkt me

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-12 23:00
Ik heb ook voor die keuze gestaan.
Maar ik heb onlangs 2 Alienwares M17x R2's gekocht.

Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben.
Ik was ook aan het twijfelen tussen de R3.
Maar tot op vandaag is de R2 nog altijd de beste met zijn 2 GPU's en metalen case, de R3 is in kunststof.

Ik heb ze wel gekocht met de minimum processor, 4gig geheugen, 250gig harddisk en 1920x1200 scherm.
De ene heb ik dan zelf geupgrade met een 920XM processor die ik voor 375$ gekocht heb op Ebay.
Ook de 8 gig memory, 6300 wifi kaart en een SSD heb ik achteraf véél goedkoper gekocht.

De service is zeker in orde.
Na 2 weken was mijn 2de Ati 5780 defect en zat er wat speling op de scharnieren van mijn scherm.
Gebeld naar Dell de maandag en de donderdag stond er een Technieker voor mijn deur die bij mij thuis de VGA en het scherm vervangen heeft.

Ik ken niet veel merken die zo snel en bij je thuis de reparatie uitvoeren.

• Mumble
sn0w13 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:22:
Ik heb ook voor die keuze gestaan.
Maar ik heb onlangs 2 Alienwares M17x R2's gekocht.

Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben.
Ik was ook aan het twijfelen tussen de R3.
Maar tot op vandaag is de R2 nog altijd de beste met zijn 2 GPU's en metalen case, de R3 is in kunststof.
Ik ga zo ie zo voor een 3D versie. Voor games lijkt het me eerder een gimmick (nooit gedaan of gezien), maar voor films vind ik persoonlijk wel dat er een toegevoegde entertainment waarde is. Dus de R2 komt niet in aanmerking, maar toch bedankt voor de informatie in verband met de support.

Verwijderd

Sowieso schrijf je zo!

Ik neem aan dat gamen een hoge prioriteit heeft? Anders zou ik vandaag nog een xps 17 bestellen, scheelt weer €500 t.o.v. de G73SW terwijl je ook met een GT555m prima kan gamen.

• Mumble
Het is een combinatie van beide ja. Ik zal geen TV hebben op het appartement waar ik ga wonen in Bangkok dus de laptop zal op dat gebied dat gemis invullen bovenop het gamen, dus vandaar de combinatie. Film en games zijn mijn bron van ontspanning eens ik thuis ben
Pagina: 1