Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plotselings 100GB HD Ruimte erbij ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is me laatst opgevallen dat ik opeens meer dan 100GB meer vrije ruimte heb op mijn HD en ik maak me dus af hoe dat kan. Ik heb geen bestanden zelf verwijdert die van zo'n omvang zijn en ben dus bang dat er misschien bestanden verdwenen zijn...

Heb zelf niet echt iets nuttigs kunnen vinden op het net. Aan mijn systeem is amper iets verandert (op software & hardware vlak). Het enige is misschien internet explorer 9 dat ik heb geinstalled, maar ik zou niet weten hoe dat dat 100gb verschil in vrije ruimte op mijn systeemschijf kan maken.

Iemand al gelijkaardige problemen gehad of bestaat er misschien een programmatje waarmee ik er kan achter komen hoe zoveel ruimte opeens vrij komt ?

PS: ik wist niet zeker waar ik dit topic moest plaatsen dus mijn excuses mocht het het foute subforum zijn voor dit soort topics.

Alvast bedankt

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Wat heb je zelf al gedaan?
Wat zijn je systeemspecs?

Als je denkt dat er bestanden zijn verdwenen, heb je dat ook gecontroleerd?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Asus P5Q Pro
Intel Q9550
Samsung Spinpoint F1 1TB Systeemschijf (hier is de ruimte vrijgekomen)
WD GP 500GB
ATI HD4870 1GB
OCZ Reaper 4GB 1066 Mhz

Heb zelf al wat zitten kijken naar de voornaamste mappen en die zien er qua grootte nog steeds juist uit, ook zie ik zo meteen geen files die ontbreken maar het gaat hier om een 1TB schijf dus dat zijn wel wat bestanden en die kan ik niet allemaal controleren natuurlijk.

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 09:07
prullenbak leegemaakt ?

apt-get moo

Verwijderd

Topicstarter
Hehe nee dat is het zeker niet hoor. Zou het toevallig niets te maken kunnen hebben met tijdelijke bestanden ofzo ? Kuist windows die niet om de zoveel tijd vanzelf op ?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27
Meestal zet Windows de tijdelijke bestanden in de TEMP directory.
Dus in de %windows%\temp of %user%\....\temp

Wat heb je gedaan voordat je dat ontdekte?
Als jij geen enkele actie hebt gedaan, dan kan het ook zijn dat je schijf corrupt is geraakt. Check dan de disk voor fouten.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb - voor zover ik mij kan herinneren - echt geen actie ondernomen om dat zo'n grote hoeveelheid zou vrijmaken. Het enige dat ik in die dagen heb gedaan is dus Internet explorer 9 installeren. Zou het misschien kunnen dat de bestanden die ik "opende" (ipv 'opslaan') via Internet explorer 8 zijn verwijdert toen ik versie 9 downloadde ?

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:40
Mss automatische prullenbak dump of tempfiles. (Tempfiles Windows Update mss?)

En anders:
Als je niks mist en alles doet het nog. Be happy! 100GB aan ruimte! :)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 10:50
10% van je diskruimte ruikt naar System Restore. Heb je die toevallig uitgezet?

Verwijderd

Zoals HG zegt, klinkt als een vrije ruimte die is gereserveerd voor iets anders. Iets of iemand heeft die vrije ruimte vrij gemaakt voor jou..

en zoals ro3lie zegt, Be happy :D

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 10:29

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:24:
Zoals HG zegt, klinkt als een vrije ruimte die is gereserveerd voor iets anders. Iets of iemand heeft die vrije ruimte vrij gemaakt voor jou..

en zoals ro3lie zegt, Be happy :D
En doe een disktest om zeker te zijn dat je HDD nog goed is.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Goed idee.
Pagina: 1