Toon posts:

HDMI flikkert als een usb opslag aangesloten is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Zotac Zbox HD-ID11 aangeschaft en aangesloten om te gebruiken als htpc. Nu ervaar ik het volgende probleem:

Als ik de pc op mijn TV aansluit met een HDMI kabel werkt alles vlekkeloos. Totdat ik er een usb-flashdrive insteek of mijn externe harde schijf (ook usb) aansluit. Dan gaat het beeld om de paar seconden op zwart en het geluid valt ook weg. Alsof het signaal hapert of steeds aan en uit gaat.

Als ik mijn TV aansluit op de DVI uitgang met een VGA kabel en een DVI-VGA verloopstekkertje ondervind ik dit probleem niet en blijft het beeld gewoon werken zoals het hoort, wat ik ook aansluit.

Ik gebruik Linux Mint 10 als besturingssysteem en heb in de Zbox een 250gb hd en 2gb geheugen zitten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar één hdmi kabeltje in huis. Kan het daar aan liggen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een nieuwe hdmi kabel gehaald, ander merk ander type. Gewoon om dat als oorzaak uit te kunnen sluiten. Goede keus geweest, want probleem lijkt opgelost.

Raar wel, ik verdacht de kabel niet. Want het probleem ontstond alleen als er een usb-opslag iets aangesloten was. Zonder die usb dingen werkte alles zoals het hoorde.