Tweaker vindt oorzaak Vodafone-problemen met iOS 4.3

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Nog eentje dan op deze vroege ochtend.

Het hebben van een ander nummer zal niet de oorzaak zijn

(alhoewel)
quote: Wientje
De rechterbovenhoek van de 7 is niet buigzaam genoeg om door het koper van de iPhone te gaan. Die blijft dus steken op de SIM waardoor ook de volgende nummers komen vast te zitten. Als de koper zodaning volgepropt zit met cijfers, onploft de virtuele verbinding aldaar en crasht het toestel.
Ik denk dat de tweaker correlatie heeft gevonden tussen het probleem en simkaarten in serie 7. Maar het probleem zal wel iets zijn als 'serie 7 heeft een ander protocol' ofzo...

Dus het echte probleem moet nog gevonden worden toch?
quote: Bierkameel
Dus hij heeft niet de oorzaak gevonden maar een afhankelijkheid...
quote: DieSign
Hmmm, nauwelijks een oorzaak te noemen. Meer een specifiekere constatering van het probleem, waardoor veroorzaken kaarten met een 7 dan de crash?

edit: Bierkameel was me te snel af

~ Mijn prog blog!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik was in de veronderstelling dat dit grappig was bedoeld :P

Edit: ik doel op deze quote:
quote: Wientje
De rechterbovenhoek van de 7 is niet buigzaam genoeg om door het koper van de iPhone te gaan. Die blijft dus steken op de SIM waardoor ook de volgende nummers komen vast te zitten. Als de koper zodaning volgepropt zit met cijfers, onploft de virtuele verbinding aldaar en crasht het toestel.

[ Voor 60% gewijzigd door harrald op 20-03-2011 10:53 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb wat toegevoegd ("Volgens DaMarcus komen de problematische sim-kaarten bij een specifieke leverancier vandaan", had er vanaf het begin al in moeten staan eigk) dat het iets duidelijker maakt. Dat de '7-serie' sim-kaarten crashes veroorzaakt staat wel vast, waarom dat zo is weten we nog niet.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
Er wordt gesteld dat deze tweaker de oorzaak gevonden heft maar is dit werkelijk het geval of heeft hij het enkel verder onderzocht aangezien dit ook al bij Vodafone bekend was?

pBook in 'nieuws: Vodafone raadt klanten af iPhone en iPad te updaten naar iOS 4.3'
Oorzaak is al bekend bij Vodafone hoor! Een bepaalde serie simkaarten werkt niet goed met iOS 4.3. Deze komende bij 1 specifieke leverancier vandaan. Ik meen alle kaarten waarvan het tweede nummer (niet telefoon nummer, maar simkaart-id zegmaar) begint met een 7.Een medewerker van de Vodafone helpdesk wist dit haarfijn uit te leggen aan me pa en vertelde dat hij een nieuwe kaart kon halen bij een Vodafone winkel.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Ai nu wordt het wel een heel slappe titel:

"Tweaker vind correlatie Vodafone iOS 4.3 problemen nadat Vodafone dit via een Vodafone medewerker al aan iemands vader had verteld" :P.

Achja zoals het er nu staat is het iig wat netter :).

~ Mijn prog blog!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Laatste zin is aangepast. DaMarcus heeft onafhankelijk dezelfde conclusie bereikt als Vodafone, dus het bericht blijft verder hetzelfde.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
En zelfs die correlatie is nog twijfelachtig aangezien er maar één sim met een 7 en één simkaart met een 4 getest is.

Het kan dus heel goed zijn dat 10% van de kaarten met een 7 niet werkt en 80% van de kaarten met een 4 niet werkt, maar dat deze tweakers toevallig pech had dat ie een niet-werkende 7 trof en een werkende 4.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het aantal kaarten waarmee getest is is absuluut te weinig om een goede conclusie te kunnen trekken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je alleen het serienummer als onderscheidend onderdeel bescouwt wel. Als je het als uitgangspunt neemt omdat De gehele 7-serie door een andere fabrikant wordt gemaakt niet.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Maar klopt dat uitgangspunt wel?
Pagina: 1