Naar RMA of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hardeschijf van Samsung, en die deed van de week gek, kreeg read / write errors, en me pc crashte 2x achter elkaar, Windows 7.

PC herstartte, deed checkdisk automatisch, en probleem niet meer gevonden.
Echter met HD-Tune 1 blokje rood, en zag er niet goed uit, Damaged 0% zegt die, op slow scan.

De vraag is: Ik heb garantie, is het over? Of zal ik hem in de RMA doen, en de verzendkosten etc. etc. betalen andere schijf regelen etc. etc.

of kan ik zo wel door?

Afbeeldingslocatie: http://img864.imageshack.us/img864/7248/hdtuneerrorscansamsungh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download even de testtool van de Samsungsite en test daarmee. Als die (veel) fouten aangeeft, sta je sterker als je de schijf RMA wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Gedaan, tooltje geeft 4 errors bij deep scan.
Zegt dat een format moet doen en daarna opnieuw testen?

Gaat dit helpen denken jullie? want anders wacht ik met mijn data backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Hoe meer test je doet hoe groter de kans dat je rma word goed gekeurd, ik zou het gewoon doen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Data zowiezo direct backuppen. De schijf hoeft helemaal niet geleidelijk af te takelen, het kan opeens over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Data backuppen en doen wat die tool zegt. Ik denk echter dat ie format wil zodat ie die sectors kan relocaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Eens met Beatboxx. Waarschijnlijk heb je een paar bad sectors, door te formatteren met de Samsung tool worden die sectors in de toekomst niet meer gebruikt. Voor zover ik weet heeft een moderne schijf een aantal reserve sectors die ingezet kunnen worden en zou er niets aan de hand zijn. Je zou even kunnen informeren bij Samsung of je je hier zorgen over moet maken en of dit een garantie geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dus een lowformat doen? En alle partities moeten uiteraard worden gedelete ? :)

LOwformat vanuit de EStool.exe ? :)

Verder ga ik geen problemen ondervinden met mijn schijf? Meer bad sectors nadat de format is gedaan etc. etc.
Is het niet beter om hem gewoon terug te sturen? Ookal wordt de fout met een lowformat opgelost?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:17:
Moet ik dus een lowformat doen? En alle partities moeten uiteraard worden gedelete ? :)

LOwformat vanuit de EStool.exe ? :)

Verder ga ik geen problemen ondervinden met mijn schijf? Meer bad sectors nadat de format is gedaan etc. etc.
Is het niet beter om hem gewoon terug te sturen? Ookal wordt de fout met een lowformat opgelost?
Ik zal gewoon terugsturen, de fout wordt overigens niet echt opgelost. Door ECC wordt het eigenlijk gewoon gemaskeerd als 'fout'.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Naar RMA geweest, schijf defect bevonden.
Nieuwe schijf gekregen werkt top!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
als je zoon lowformat zou doen. is het dan voor altijd gemaskeerd? of de volgende keer dat je windows setup een format laat doen je dan weer een probleem hebt :)?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1