Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wijnen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb net mijn nieuwe Renault Trafic binnen (waar ik 8,5 maand op heb moeten wachten!) met, o.a. de optie pack TomTom. Juist de versie zonder de bluetooth optie, terwijl ze nu alleen maar met bluetooth hebben. De standaard cd/radio zonder display heb ik snel vervangen voor eentje met bluetooth en meer functionaliteit.

Weldra, TomTom werkt niet meer! Het display geeft alleen nog maar de tijd en temp. aan, hetzelfde als je je TomTom met de afstandsbediening uitschakelt. Nu heb ik een website gevonden die een module verkoopt om de TomTom weer aan de praat te krijgen zonder radio, maar deze is alleen voor de Clio en Megane. Je zou bijna denken dat dat ook op de Trafic moet werken maar, € 159,60 vind ik te veel om te gokken. Ik heb de Carminat uitvoering met de 3 Fakra connectoren achterop de TomTom. (een email naar paser leidde tot een onbegrijpbaar antw.)

Voorts wacht ik al weer 4 weken op het schema van de ISO steker, m.n. voor het C-blok. Hier zit de CAN aansluiting in (heb ik gevonden) de line out naar het dashboard en nog een paar aansluitingen die ik niet kan traceren.

Wie heeft hier al ervaring mee? Wie heeft er ervaring met de TomTomback module van Paser?
Wie heeft er een andere oplossing?