• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-03 12:08
beste Tweakers,

Inleiding
Ik heb pas mijn Sandy Bridge setup binnen, Rev 3 ofcoure.
Nu ben ik het alleen aan het opstellen, en zie ik dat ik prongelijk de Sapphire 5770 met 1Hdmi 1DVI-D en een Display Port heb aangeschaft. Dit moet geen probleem zijn, maar ik wil even weten wat en hoe met de kabels, ik nu moet doen.

Probleem
Nu heb ik 2 VGA monitoren, een nieuwe 22" Asus HD monitor en een ouwe LG flatron.
Nu kan ik mijn hoofd monitor ( Asus) Aansluiten op die DVI connector, met een verloopstukje, VGA to DVI-D.

Ik kan dit echter niet met mijn HDMI port. ( de HDMI verloop is naar DVI-A, ik heb 4 pinnetjes uit een oude vga to dvi-d getrokken, maar dit helpt niet. DVI-A wil ook niet met een -D volgens mij)

Vraag
Moet ik nu zo'n Adapter kopen? Of een VGA to HDMI kopen?

Werkt dit alletwee? ( dus een DVI-D port en HDMI) of moet ik toch echt de Display Port gebruiken om een tweede monitor te kunnen gebruiken?

Nu weet ik dat ik de 100ste ben met deze vraag, maar ik kon geen goed antwoord vinden wat bij mijn situatie paste.

Dank u!

Antfarmer

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In jou geval zal je altijd met een verloopstukje moeten gaan werken van displayport naar vga want gelijktijdig je hdmi en dvi poort gebruiken zal niet gaan werken. De keuze is dus alleen van dvi naar vga en van displayport naar vga maar eerder zou ik bijna zeggen van stuur je videokaart terug en pak er een met dubbel dvi.

• Artilux
@roel

Optie van terug sturen is er niet... Eigen fout...
Ik zal eens kijken voor den DP

Of heeft nog iemand een andere mening?

[Voor 18% gewijzigd door Artilux op 19-03-2011 21:44]

Antfarmer

• Artilux
En hoe weet ik of mijn monitor, VH222D, uberhaubt Display Port Ready is? zoals ze dat dan mooi zeggen?

Antfarmer

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52
Artilux schreef op zondag 20 maart 2011 @ 02:02:
En hoe weet ik of mijn monitor, VH222D, uberhaubt Display Port Ready is? zoals ze dat dan mooi zeggen?
Dan zit er een display port aansluiting op je monitor.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HDMI naar DVI-A :?

Lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien HDMI een zuiver digitaal signaal is en DVI-A zuiver analoog is. Weet je zeker dat het niet HDMI -> DVI-D is?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/DVI_D.jpg

Soittakaa Paranoid!

• Artilux
dion_b schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:24:
HDMI naar DVI-A :?

Lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien HDMI een zuiver digitaal signaal is en DVI-A zuiver analoog is. Weet je zeker dat het niet HDMI -> DVI-D is?

Ja ik heb het per ongelijk omgedraaid,
Ik heb dus een HDMI naar DVI-D, maar al mijn VGA stukjes lopen naar DVI-A ( de 4 extra stekkertjes naast het streepje)

Dus kan ik voor 2 monitoren ook alleen mijn DVI port en HDMI port gebruiken? ( met het juiste omvorm stekkertje van VGA naar DVI-D) Of moet ik een duur displayport naar VGA kopen?

@nitro

Ik wil weten of een Displayport naar VGA(of DVI en omvormer dvi naar vga) zal werken? Aangezien ik geen verstand heb van de DisplayPort dingetjes.

Mvg

Rik

Antfarmer

• Artilux
Ik lees net op het internet dat het niet mogelijk is om het DVI-D signaal om te vormen naar VGA. Displayport naar VGA wel of?

Antfarmer

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer even stil te staan bij waar je het over hebt:

VGA=analoog
DVI-A=analoog

DVI-I=analoog EN digitaal

DVI-D=digitaal
HDMI=digitaal
DP=digitaal

Moge duidelijk zijn wat wel en niet kan...

Maar wat is nu het probleem? Als ik het goed begrijp heeft je ene oude monitor enkel VGA en de andere DVI-I. Als dat klopt kun je gewoon de VGA-monitor via (geheid meegeleverde) verloop aan DVI-I van je kaart aansluiten, en kun je de andere monitor via DVI-D/I -> HDMI op HDMI aansluiten?

Soittakaa Paranoid!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-12-2022

-LvD-

mét streepjes!

Hij zegt dat hij twee VGA-monitoren heeft. Zijn videokaart heeft een DVI-I output, die dus met een DVI>VGA adaptertje zou moeten werken. HDMI heeft in tegenstelling tot DVI-I geen analoog signaal, dus daar zou je een actieve adapter voor moeten kopen (als die bestaan?). Voor DisplayPort moet je ook een actieve adapter kopen.

• Roel1966
  • Niet online
Van displayport naar vga kan wel namelijk zie dit pricewatch: Dell DisplayPort to VGA adapter , echter van dvi-d naar vga zal niet gaan lukken omdat je bij een dvi-d aansluiting net die 4 noodzakelijke pinnetjes mist bij die platte pin. Juist die 4 pinnetjes zijn de aansluitingen voor het analoge signaal bij dvi en zal je denkelijk een soort van actieve dvi-d naar vga adapter moeten uit zien te gaan halen voor zover deze er bestaan.

• Artilux
Het is duidelijk, Ik ga sowieso ffkes terug naar de PC zaak, om het verhaal uit te leggen.
Ik had namelijk toch echt de 5770 met 2x dvi besteld. En deze heeft hij niet zo op de lijst gezet. maar namelijk de 1gb versie met maar 1 dvi (Sapphire). Dus... nu zou ik een kabeltje moeten kopen van 20 a 30 euro om mijn 2de monitor te kunnen gebruiken, terwijl hun een fout hebben gemaakt :S

Het is nu wel duidelijk, de enige optie is een displayport to VGA kopen. Bedankt!

Edit,

BTW huh? http://www.uxcell.com/dvi...-hdtv-lcd-dvd-p-5862.html

Dat moet toch niet kunnen dan?

[Voor 21% gewijzigd door Artilux op 20-03-2011 18:01]

Antfarmer

• Roel1966
  • Niet online
Artilux schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:59:
Het is duidelijk, Ik ga sowieso ffkes terug naar de PC zaak, om het verhaal uit te leggen.
Ik had namelijk toch echt de 5770 met 2x dvi besteld. En deze heeft hij niet zo op de lijst gezet. maar namelijk de 1gb versie met maar 1 dvi (Sapphire). Dus... nu zou ik een kabeltje moeten kopen van 20 a 30 euro om mijn 2de monitor te kunnen gebruiken, terwijl hun een fout hebben gemaakt :S

Het is nu wel duidelijk, de enige optie is een displayport to VGA kopen. Bedankt!

Edit,

BTW huh? http://www.uxcell.com/dvi...-hdtv-lcd-dvd-p-5862.html
[afbeelding]
Dat moet toch niet kunnen dan?
Deze adapter zal niet gaan werken omdat ie simpelweg het analoge gedeelte mist en als ik mij niet vergis ben ik die adapter nog al eens tegengekomen in een ander topic waarbij de topicstarter ook al erachter kwam dat die niet werkt.

Daarbij staat er ook het volgende namelijk You need a display card with the VGA - DVI-D conversion function on your PC en dat vind ik persoonlijk erg vaag, dus als ik jou was zou ik het risico niet nemen ondanks dat dit dingetje niet zo duur is.

Als jij sowieso een 5770 met dubbel dvi besteld hebt en die niet geleverd is zou ik zeker teruggaan naar de pc-zaak en proberen te regelen dat je desnoods met bijbetaling een kaart met dubbel dvi krijgt, hetgeen eigenlijk ook bij de meeste 5770 zo was.

• Artilux
Roel1966 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:20:
[...]

Deze adapter zal niet gaan werken omdat ie simpelweg het analoge gedeelte mist en als ik mij niet vergis ben ik die adapter nog al eens tegengekomen in een ander topic waarbij de topicstarter ook al erachter kwam dat die niet werkt.

Daarbij staat er ook het volgende namelijk You need a display card with the VGA - DVI-D conversion function on your PC en dat vind ik persoonlijk erg vaag, dus als ik jou was zou ik het risico niet nemen ondanks dat dit dingetje niet zo duur is.

Als jij sowieso een 5770 met dubbel dvi besteld hebt en die niet geleverd is zou ik zeker teruggaan naar de pc-zaak en proberen te regelen dat je desnoods met bijbetaling een kaart met dubbel dvi krijgt, hetgeen eigenlijk ook bij de meeste 5770 zo was.
De nieuwe Light Retails hebben ze niet, dat is het vage... Zie alternate... is ineens een light retail en de 2x dvi is weg.

Antfarmer

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2x DVI zie je tegenwoordig vrij weinig.

Zou het niet handiger zijn om je nieuwe monitor te ruilen voor iets met een digitaal ingang, nog los van connectorperikelen verlies je met een analoge stap ertussen altijd kwalitiet.

Soittakaa Paranoid!

• Roel1966
  • Niet online
Artilux schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:29:
De nieuwe Light Retails hebben ze niet, dat is het vage... Zie alternate... is ineens een light retail en de 2x dvi is weg.
Vreemd, ik heb zonet even gekeken en zie er al meteen al 2 staan namelijk http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000 en http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000 .

Maar @Dion is volgens mij zijn probleem dat ie die nieuwe wel aangesloten krijgt maar zijn oude vga monitor niet doordat die kaart alleen of dvi of hdmi kan aansturen. Ook al zou hij een 2de monitor met dvi pakken in plaats van de vga monitor zou hij evenzogoed via displayport moeten gaan werken.

[Voor 18% gewijzigd door Roel1966 op 21-03-2011 16:45]

• Artilux
Roel1966 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:43:
[...]

Vreemd, ik heb zonet even gekeken en zie er al meteen al 2 staan namelijk http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000 en http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000 .

Maar @Dion is volgens mij zijn probleem dat ie die nieuwe wel aangesloten krijgt maar zijn oude vga monitor niet doordat die kaart alleen of dvi of hdmi kan aansturen. Ook al zou hij een 2de monitor met dvi pakken in plaats van de vga monitor zou hij evenzogoed via displayport moeten gaan werken.
Klopt,
De nieuwe monitor is eigenlijk niet echt een optie, ookal zit er wel een verloopstekkertje van DVI-D naar HDMI. Wat prima zou moeten werken, denk ik dat ik toch maar een display poortje ga bestellen, ofz.
Morgen ff pc zaak opzoeken en vragen waarom mijn 5770 nu ineens maar 1 dvi heeft in plekke van 2.

Grt.

Antfarmer

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee