Popcorn NMT kan netwerk in network browser niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• aleida
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01-2023
Heb al bijna twee jaar een popcorn hour A110. Kon altijd mijn netwerk benaderen via Media Bron - Network browser - Workgroup - Diskstation. De Synology Diskstation NAS wel te verstaan die ik direct aan mijn Fritzbox 7170 router heb gekoppeld via een netwerkkabel. Draaide eerder windows XP maar na installatie van Windows 7 kan ik de Workgroup en dus de Diskstation niet meer benaderen en dus geen ISO's en Video-TS mappen direct afspelen.
Ik zie de Diskstation wel in Media Bron, kan hem daar benaderen maar alleen AVI files afspelen, zonder subtitles.
Ik heb de nieuwste versie van de firmware op de A110, de Fritzbox en de Synology geinstalleerd. De netwerknaam in de Diskstation Share is hetzelfde als de windows 7 en de popcorn en de Fritzbox.
Ik heb in Windows 7 in Configuratiescherm bij geavanceerde opties voor delen: Delen ingeschakeld voor openbare mappen, Met Wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld, Mediastreaming ingeschakeld voor het Thuis- en openbare netwerk.
Nu ik echter dit aan het typen ben heb ik ook de oplossing gevonden: Ik had de Mediastreaming niet ingeschakeld bij of het Thuis- of het openbare netwerk. Je moet in Configuratiescherm\Netwerkcentrum\Opties voor mediastreaming de optie Apparaten weergeven in Alle netwerken en dan Alles Toestaan. Prompt verscheen op mijn tv de Workgroup en mijn Diskstation zodat ik eindelijk The Social Network kan kijken in goede kwaliteit en met ondertiteling.
Ik weet dat veel meer mensen met dit probleem zitten want ik heb wekenlang gezocht op internet om het antwoord te vinden. Ik hoop dat anderen hier nog wat aan hebben.