Schade door subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.658 views

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Helaas, ik heb geen schade, hoewel ik zo'n crappy appartementje woon dat het mij niet zou verbazen als de muren plat gaan met een forse subwoofer.

Wat ik me afvroeg is of er ook mensen zijn die schade aan hun woning hebben gekregen door gebruik van een subwoofer? :)
Foto's zijn zeer welkom :+
Ik kan me voorstellen dat je met een grote subwoofer en heftige actiefilms toch wel hele zware trillingen krijgt in muren en de vloer, waardoor bijvoorbeeld pleisterwerk van de muren valt of misschien planken die naar beneden storten?

Vertel ons je verhalen :)

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:44
Ik zette mn subwoofer aan en in japan kwam er een tsunami aan land :p maar serieus ik heb nog nooit verhalen gehoord dat muren kapot gingen ed. Maar verras me maar

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:31
Vroeger.. Vroeger.. hadden we in mijn studentenhuis een subwoofer die we zelf gemaakt hadden. Zaten 4 40 cm woofers in. Ding had een inhoud van 200 liter geloof ik. Stond op pootjes naar de grond gericht.

Als we die goed hard aanhadden, flikkerden bij de bovenburen de pannen uit de kast. Letterlijk :)

Telt dat ook ? ;)

PS: Mochten er hier nog mensen zijn die er wonen of het nog weten. Het was Calslaan 7-1 in Enschede :)

[ Voor 13% gewijzigd door Korvaag op 19-03-2011 18:20 ]

UNOX: The worst operating system

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ja, er zit een deukje in mijn muur (gipsplaat) van toen ik m'n subwoofer op een kast wilde zetten om te luisteren of hij daar goed klonk. ;)

Er zijn subwoofers die beginnen te schuiven als ze hard staan, als ze tegen een muur aan schuiven zou het best kunnen dat ze het pleisterwerk eraf trillen. Niet door het geluid, maar doordat de kast trilt.

Maar ik heb nog nooit gehoord dat een huis kapot ging door het geluid zelf. Zou ook wel onhandig zijn in discotheken, waar de subwoofers toch wel wat harder kunnen dan gewone.

[ Voor 61% gewijzigd door TBTL op 19-03-2011 20:11 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 13:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb wel in meerdere auto's gehad dat er onderdelen afvielen. Spiegels, knipperlichten, kenteken platen enz...
In huis hoeft het voor mij niet zo hard.

---RAWE CEEK!!!---

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48
Ik heb nog niet gehoord of mee gemaakt dat ik of iemand anders schade heeft aan zijn woning door een subwoofer. Wel aan een auto.

Een vriend van me had door zijn subwoofer in de auto een scheur in zijn vooruit. Van links tot rechts :)

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:27
ro3lie schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:11:
Ik heb nog niet gehoord of mee gemaakt dat ik of iemand anders schade heeft aan zijn woning door een subwoofer. Wel aan een auto.

Een vriend van me had door zijn subwoofer in de auto een scheur in zijn vooruit. Van links tot rechts :)
Was dat een zelfgemaakte voorruit dan :P ?
Een voorruit van een auto is vrij stevig hoor, en meestal ligt de subwoofer ergens achterin en niet voorin.
Achterruit kan ik me dan nog voorstellen maar voorruit?

Had hij wellicht spullen tegen zijn voorruit liggen, dat die continu ertegen aan "bonsde" o.i.d. ?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Filmpje maar dan wel bij dBdrag. Een scheur kan ook bij normalere volumes, glas scheurt vanzelf uit als je het blijft buigen (er zitten allemaal kleine scheurtjes in die dan uitscheuren).

[ Voor 47% gewijzigd door TBTL op 19-03-2011 20:23 ]

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vwrqAUgsuok&feature=related]

Kan best hoor ... :+

Ik heb het zelf nooit gehad, heb voor thuisgebruik maar een kleine 80W Sub. In de auto ligt wat heftigers, maar het is ook totaal niet prettig meer wanneer dat ding max staat.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 14:34
ik snap wat je bedoelt. ikzelf heb een enkele houten binnen muur met isolatiemateriaal en dan de buitenmuur. de binnenmuur heeft veel speling en kan je wel wat indrukken. iig de druk die mijn subwoofer produceert is erg hoog. (100 watt herman Karton sub) en aangezien ik zelf drum wil deze nog wel eens helemaal voluit gaan. nu is de kit die alle binnenmuren "tegen elkaar houd" gaan scheuren en zitten er gaten in XD

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00
Mythbusters zeggen hierover: busted!

(nou ja, eigenlijk niet. Ze zeggen dat niet *alle* ramen er uit springen, hooguit eentje waarna de lucht kan ontsnappen)

Grrr.... pacificocean tikt net een minuutje sneller :(

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 19-03-2011 20:27 ]

• Ossi
Was die myth niet gericht op de supersonic boom?
Volgens mij hebben ze ook eens getest of glas kapot kan gaan door een opera zangeres en volgens mij was die confirmed.
Dat meisje wat in de auto zit ziet er ook wel raar uit jah :D

Tot nu toe nog geen echte reacties over structurele schade aan huizen door een sub, op wat gescheurde kit na :)
Keep m coming :)

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 12:28
Verf bladdert hier van de muur af. Plakt al slecht op de muur, bladdert er door trillingen af.

• Ossi
BastiaanCM schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:49:
Verf bladdert hier van de muur af. Plakt al slecht op de muur, bladdert er door trillingen af.
pics? :+

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:46
er zijn al hel wat glazen van mn bureau gevallen. lang leven z 5500

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 12:28
Ach misschien ietsjes overdreven maar still.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2yl89oz.jpg

Verwijderd

enkel glas raampje een barst in geholpen vanwege;

Creative P580
+
Pioneer versterker (4x100W)
+
JVC Subwoofertje van 150W

zal straks wel ff pic sturen ;)

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Korvaag schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:19:
Vroeger.. Vroeger.. hadden we in mijn studentenhuis een subwoofer die we zelf gemaakt hadden. Zaten 4 40 cm woofers in. Ding had een inhoud van 200 liter geloof ik. Stond op pootjes naar de grond gericht.

Als we die goed hard aanhadden, flikkerden bij de bovenburen de pannen uit de kast. Letterlijk :)

Telt dat ook ? ;)

PS: Mochten er hier nog mensen zijn die er wonen of het nog weten. Het was Calslaan 7-1 in Enschede :)
Whoa.. en Calslaan oud zijn al van die bunkers :D
(3-2 bewoner hier :) )

M'n buurman moet hem wel echt flink hard zetten moet ik er last van hebben met deze massieve binnenmuren..

Dan is die van jou wel heel lomp.. :9

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:05:
enkel glas raampje een barst in geholpen vanwege;

Creative P580
+
Pioneer versterker (4x100W)
+
JVC Subwoofertje van 150W

zal straks wel ff pic sturen ;)
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2i0d5x5.jpg

jaja :+

en dat terwijl alles 5m verderop staat :O

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 21:16 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
Ik heb schade aan mijn oren door de subwoofer in mijn auto vroeger, telt dat ook? :/

Verwijderd

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/1273/loudmusic.jpg

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-01 09:18
Zo jammer dat geluid muziek geen consequente frequentie heeft :(

[ Voor 3% gewijzigd door Shadoxfix op 19-03-2011 21:33 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

er zit een deuk in het hout van mijn bed, mijn Z2300 subwoofer stond met de koelvinnen in de buurt van het bed. Maar na de THX bass test zaten de vinnen in het hout :+

• Ossi
Fire69 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:18:
Ik heb schade aan mijn oren door de subwoofer in mijn auto vroeger, telt dat ook? :/
Zijn jouw oren onderdeel van het huis?
Zo ja, pics or it didnt happen :P

Zonder gekheid, zwaar klote voor je!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gelukkig geen subwooferschade hier, maar ik kan m'n sub (Z5400) niet veel hoger dan 4 streepjes zetten. Doe ik dat wel, dan gaan de raampjes boven m'n binnendeuren flink resoneren :)

Heb weleens meegemaakt op een feestje dat een schilderijtje van de muur viel door de harde bas. Denk dat dat wel de 'heftigste' schade is die ik heb gezien door een sub.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ondertussen is dit meer een topic voor de HK, en niet meer voor AUD..

klik!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.