Ik heb een website met meerdere items erop die allemaal op dezelfde manier zijn opgebouwd:
Wanneer ik op de toggle-link klik klapt de itemcontent-div in of uit (dmv .slideToggle(); ).
Maar nu wil ik het zo maken dat wanneer op de itemheader geklikt wordt de content in- en uitklapt. Dat is in eerste instantie natuurlijk eenvoudig door dit te doen:
maar ik wil nu zorgen dat wanneer er op de wijzig of toggle link geklikt wordt dit niet gebeurd. Daarvoor dacht ik na $('.itemheader') .not('a.wijzig') toe te voegen. Dat werkt echter niet, terwijl dat volgens mij wel zou moeten. $('.itemheader:not(a.wijzig)') lijkt ook niet te werken.
Waar ga ik mis?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <div class="item"> <div class="itemheader"> <h2>itemtitel</h2> <a href="javascript:void(0);" class="wijzig">*icoontje*</a> <a href="javascript:void(0);" class="toggle">*icoontje*</a> </div> <div class="itemcontent"> tekst etc. </div> </div> |
Wanneer ik op de toggle-link klik klapt de itemcontent-div in of uit (dmv .slideToggle(); ).
Maar nu wil ik het zo maken dat wanneer op de itemheader geklikt wordt de content in- en uitklapt. Dat is in eerste instantie natuurlijk eenvoudig door dit te doen:
JavaScript:
(corrigeer me als dit beter kan aub!)1
2
3
| $('.itemheader').click(function(){ $(this).parent().find('itemcontent').slideToggle(); }); |
maar ik wil nu zorgen dat wanneer er op de wijzig of toggle link geklikt wordt dit niet gebeurd. Daarvoor dacht ik na $('.itemheader') .not('a.wijzig') toe te voegen. Dat werkt echter niet, terwijl dat volgens mij wel zou moeten. $('.itemheader:not(a.wijzig)') lijkt ook niet te werken.
Waar ga ik mis?
[ Voor 69% gewijzigd door Duncank op 19-03-2011 17:06 ]