Grote time machine partitie externe HDD?

Pagina: 1
Acties:

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07-2025
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een nieuwe externe HDD gekocht (320gb). Zojuist heb ik deze geformatteerd om deze vervolgens te gebruiken voor time machine. Na iets te enthousiast te hebben door geklikt, bleek dat Mac OS X het bestandssysteem heeft omgegooid naar eentje die alleen mac compatibel is. Nadat ik hem dus op mn Windows PC aansloot werd de hdd dus niet meer herkend. Op zich geen probleem natuurlijk, gewoon een extra partitie maken die wél word ondersteund door Windows. Echter vraag ik mij nu af hoe groot ik de partitie voor time machine moet laten. Momenteel gebruikt time machine zo'n 100gb na een eerste reserve kopie, betekent dit dat time machine na elke kopie opnieuw 100gb gebruikt of slaat hij alleen wijzigingen op en is +- 120gb genoeg? Geen moeilijke vraag opzich, ik vraag me alleen af hoe anderen het doen. Tot slot nog een laatste vraag. Bij het partitioneren van de hdd (in disk utility) kan ik kiezen uit 7 verschillende bestandssystemen, waaronder MS-DOS (FAT). Ik neem aan dat hiermee gewoon FAT 32 word bedoeld?

Alvast bedankt.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Hij slaat inderdaad alleen de wijzigingen op, past er niet meer op dan worden oude versies van de bestanden weggegooid.

Zelf zit mijn time-machine backup nu op + 350GB (mijn HDD is 250GB waarvan nog +- 60GB over). Maar dat is een backup van bijna 3 jaar nu.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF