Driver voor Davolink DV-201AMR modem gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:00
Beste tweakers excuses voor het lastigvallen :P. ik heb een problleem. Ik heb 2e hands een Davolink DV-201AMR modem gekocht om hier een draadloos netwerkje mee te maken, gescheiden van het thuisnetwerk. (via Fritzbox naar switch, van switch naar deze davolink (dan moet ik natuurlijk wel de DHCP server in de davolink uitzetten, anders krijg ik conflicten met de fritzbox. Vandaar dat ik hem wil configureren...) Het probleem is als volgt: Ik kan er niet in komen via het netwerk, dit moet via usb. als ik de modem via USB aansluit op mijn pc, wordt hij wel herkend, maar heb ik er geen driver voor. Ik heb al in mijn driververzameling dvd gekeken (~4,5GB) maar daar staat ie niet tussen. Op het internet kan ik ook geen drivers vinden... Op de site van Davolink kan ik het product niet eens vinden, ook niet via de zoekfunctie. op Driverscollection.com staat ie ook niet. Weet iemand misschien waar ik deze driver kan vinden / downloaden?
Of moet ik de modem openschroeven, en op het model van de chip zoeken? (broadcom chipset)
Ik zou het zonde vinden als ik hem weg zou moeten gooien, puur omdat ik hem niet kan configureren doordat ik geen drivers heb. Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door MineTurtle op 19-03-2011 20:30 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
nog steeds niemand? ik denk dat ik gewoon de driver cd ervan nodig heb (wat er op staat dan) want ik zal ook de applicatie moeten hebben om de modem/router in te stellen lijkt mij...

[ Voor 93% gewijzigd door MineTurtle op 19-03-2011 17:03 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:06
Is dat niet zo'n tele2/versatel ding?

Iig heb je voor die dingen nooit een driver nodig, de usb poort is gewoon een netwerkkaartje als het ware. In de praktijk is dat een zinloze optie, elke pc heeft wel een fatsoenlijke netwerkkaart, niemand gaat nog kloten met usb.

Normaliter kun je gewoon webbased inloggen op dat ding. Als dat niet kan is ie simpelweg stuk.

Maar waarom haal je niet gewoon een simpel accesspoint? stuk makkelijker dan kloten met zo'n versatel/tele2 ding

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 19-03-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat ding heeft gewoon 4 ethernetpoorten. Waar ben je mee bezig? :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Dat weet ik. Ik heb de router al ge-reset, en via de web-browser proberen in te loggen. dit lukt niet. Op internet heb ik gelezen dat ik hem via USB aan moet sluiten om hem in te kunnen stellen. Ik heb geen zin om een acces point te gaan kopen, deze moet voldoen. ANders heb ik deze voor niks gekocht nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
He, zo'n ding hebben we bij m'n ouders geloof k staan... Moet je zeker wel webbased op in kunnen loggen. Alleen kun je echt maar 3 dingen instellen in dat apparaat. Is echt voor domme mensen gemaakt :S

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Krijg je een IP-adres toegekend? Post eens een ipconfig /all (wanneer je enkel met de Davolink verbonden bent). Normaal is het gewoon surfen naar de standaardgateway (192.168.1.1, iets in die aard) en je krijgt de webinterface voor je neus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ik krijg wel een ip adres: 169.254.139.96
wat zou het ip adres van de modem zijn? 169.254.139.1 werkt niet...

Host naam: testpc
Primair DNS achtervoegsel: <leeg>
Knooppunttype: onbekend
IP-Routering ingeschakeld: nee (probleem??)
WINS-Proxy ingeschakeld: nee

verbindingsspec blah blah adapter blablah
DNS-Achtervoegsel: <leeg>
dhcp ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.139.69
Subnetmask: 255.255.0.0
Standaard gateway: <leeg>

[ Voor 129% gewijzigd door MineTurtle op 20-03-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat is een self-assigned IP-adres (ook wel APIPA genoemd). Je hebt hem goed gereset? Als je inlogt op het draadloze netwerk dat de router automatisch aanmaakt, krijg je dan wel een IP-adres toegewezen? Wat gebeurd er als je een vast IP instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ik heb geen draadloze verbinding op me pc... ik heb de reset knop 20 sec. ingedrukt gehouden, het lampje van nde status ging van groen naar rood. Waar moet ik mijn ip dan op instellen als ik hem vast instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

SVGPC schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:42:
Ik krijg wel een ip adres: 169.254.139.96
wat zou het ip adres van de modem zijn? 169.254.139.1 werkt niet...
-knip-
Ok dit betekent dat je dus geen IP hebt gekregen.

edit: Je kan hem instellen op het volgende:

ip: 192.168.1.10
netmask 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 óf 192.168.1.254

Ik heb zelf Tele2 gehad maar ik weet het niet meer 100% zeker.
Het modem is dus 192.168.1.1 ióf 192.168.1.254, moet je even proberen. Username/password is dan user/user.

succes

[ Voor 36% gewijzigd door mace op 20-03-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Hmmm... ok dan... wat nu? heb ik hem we goed ge-reset? ik ben een n00b op netwerkgebied, ik ben meer van de hardware en virussen verwijderen :P

edit: ok thnx zal het ff proberen

[ Voor 11% gewijzigd door MineTurtle op 20-03-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

even mijn edit lezen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
SVGPC schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:01:
Hmmm... ok dan... wat nu? heb ik hem we goed ge-reset? ik ben een n00b op netwerkgebied, ik ben meer van de hardware en virussen verwijderen :P
Een accesspoint is toch gewoon hardware :?

Heb je niet toevallig een verkeerde poort gebruikt? Ergens staat me iets van bij dat er maar 2 poorten voor netwerk waren, de andere waren bedoeld voor TV.

En als je 'm niet goed gereset hebt, moet ie nog altijd een IP adres hebben. Als je een wireshark trace maakt als je 'm reboot moet je zoiezo z'n huidige IP kunnen achterhalen.

al begrijp ik niet waarom je een modem koopt als je een AP nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Een accesspoint is toch gewoon hardware
dat valt (naar mijn mening) onder netwerken...
Ik heb deze gekocht omdat dit gewoon goedkoper was dan een accespoint, en ik wil het gewoon eerst proberen om het aan de praat te krijgen voordat ik iets anders probeer...

Is er trouwens niet een andere manier om in te loggen? net zoals je bij een fritzbox gewoon http://fritz.box in kunt typen?

@mace: ik heb geprobeert hem handmatig in te stellen, maar dan kom ik er nog niet in ;(

[ Voor 28% gewijzigd door MineTurtle op 20-03-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

SVGPC schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:08:
Is er trouwens niet een andere manier om in te loggen? net zoals je bij een fritzbox gewoon http://fritz.box in kunt typen?
Bij dit modem, nee.
@mace: ik heb geprobeert hem handmatig in te stellen, maar dan kom ik er nog niet in ;(
Probeer eens een ander netwerkpoortje. DJSmiley heeft gelijk, 2 van de 4 poorten zijn voor TV.

Ik vraag me af of dit wel gaat werken aangezien dit modem helemaal dichtgetimmerd zit en hij haalt ook zijn software en configuratie via ADSL binnen dus als er wat misgaat kan je hem niet flashen ofzo.

Maarja probeer maar, leer je er nog wat van. :P

edit: Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.davolink.co.kr...0for%20Versatel%20IAD.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 20-03-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ik heb nu poort 4 verbonden met de pc, en poort 1 staat inj verbinding met mijn switch, en die gaat weer naar mijn fritzbox, waar de DHCP server in zit... Dan krijg ik wel een ip adres. maar nog steeds dus niet van de davolink... (ik wil de hele tijd davicom typen ipv. davolink :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja maar de Davolink heeft ook een DHCP server en 2 DHCP servers op één netwerk is een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
dat snap ik ja :P niks als conflicten... de dhcp server van de davolink doet dus wrs niks, aangezien geen enkele computer een verkeerd ip adres krijgt enzo... (staat in een netwerkje van 4 pc's nu... gamepc, testpc, nas, downloadpc) het was maar even om te testen of dat de throughput goed werkte van de davolink... dan kan ik hem iig. toch nog als switch gebruiken :P

Overigens: het lampje van de power brandt continu rood... is het een idee om er een andere adapter aan te hangen, of ligt dit hier niet aan? (voor zover ik me kan herinneren brande dat lampje eerst gewoon groen)

[ Voor 32% gewijzigd door MineTurtle op 20-03-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
SVGPC schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:17:
Ik heb nu poort 4 verbonden met de pc, en poort 1 staat inj verbinding met mijn switch, en die gaat weer naar mijn fritzbox, waar de DHCP server in zit... Dan krijg ik wel een ip adres. maar nog steeds dus niet van de davolink... (ik wil de hele tijd davicom typen ipv. davolink :P)
Sluit eerst eens gewoon een pc/laptop direct op de davolink aan, en niet meteen op je eigen netwerk. Dan moet je wel een IP krijgen van je Davolink... en probeer desnoods andere poorten, ik zie nergens dat je de pc ook al op andere poortjes getest hebt.

1-2 is namelijk iptv, 3-4 is netwerk uit mn hoofd
SVGPC schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:20:
Overigens: het lampje van de power brandt continu rood... is het een idee om er een andere adapter aan te hangen, of ligt dit hier niet aan? (voor zover ik me kan herinneren brande dat lampje eerst gewoon groen)
Heb je de handleiding al gelezen? en dit topic uberhaupt? Er worden meerdere suggesties genoemd (andere lan poort oa), de handleiding is al eerder gepost, je zegt zelf dat lampje groen was ( SVGPC in "Driver voor Davolink DV-201AMR modem gez..." ), en nu vraag je of ie rood hoort te zijn?
Volgens mij zit je compleet in het wild aan te kloten, zonder verder ook maar iets constructiefs te bereiken.

Doe jezelf een lol en koop gewoon een accesspoint

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 20-03-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Dat had ik eerst al gedaan, ik had de davolink alleen aangesloten op de testpc, zonder iets anders eraan. Ik krijg geen ip adres van de davolink. ik heb nu alle 4 de poorten geprobeerd, maar krijg nog steeds geen ip adres... ook niet via ipconfig /renew.

Edit: DJSmiley: hou je gemak. Ik heb een traag internetlijntje, ik ben nu al iets van 7 minuten bezig om die manual te downloaden. Ik koop geen accespoint, aangezien ik deze eerst aan de praat wil krijgen...

[ Voor 54% gewijzigd door MineTurtle op 20-03-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hmm als het powerlampje rood brand dan wacht hij volgens mij op een download.

Ik heb net een link naar een handleiding gepost, daar staat in wat de lampjes betekenen dus kijk dat even door.

(Je hebt er toch niet meer dan een tientje voor betaald hopelijk? Zoveel zijn die dingen niet waard namelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ik heb de manual nu (eindelijk :D) binnen, en zal deze even bekijken.
Ik kan btw. niets vinden over een rood power lamje, alleen als ie aan of uit is...

Edit: ik zit nu in de modem. alleen krijg ik meteen een venster dat ik de software moet updaten, en dat ik naar een bestand moet bladeren om deze te updaten...
Ik heb al firmware gevonden, maar als ik deze wil updaten met dit bestand zegt ie in het engels dat de firmware illegaal is en dat ie niet kan updaten ;(

Edit: heb weer andere firmware gevonden, is nu aan het updaten :D:D:D
ik ga nu ff eten brb

[ Voor 61% gewijzigd door MineTurtle op 20-03-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Misschien handig om te vermelden wat je gedaan hebt om 'in de modem' te geraken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
ik heb de handleiding gevolgd :P
Echter nu ik hem heb geflashed kom ik er niet meer in :(
als ik hem reset zegt ie weer dat ik hem moet flashen ;( wat nu? ik heb (hoop ik) wel de goede firmware gedownload... (deze stond op deze pagina

BTW, ik heb de instellingen nog op manual staan, zoals in de gebruikershandleiding wordt gesuggereerd, en de power led brand weer gewoon groen. toch kan ik er niet meer in komen :( wat een kutding is dat toch geef mij maar tplink veel makkelijker te configureren marja ik moet het doen met wat ik heb want me geld is op :P
Het probleem is dus nog niet opgelost. :( ik wordt gek van dat ding...

Ik zal dinsdag wel op mijn stageplek (computerwinkel) samen met een collega ernaar kijken, dus wat mij betreft kan dit topic op slot...

[ Voor 178% gewijzigd door MineTurtle op 20-03-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Poort 1 en 2 NIET gebruiken. Ik ben uren bezig geweest met uitzoeken waarom het niet werkt. Het bleek een gevalletje RTFM te zijn (zoek maar op Google als je niet weet wat het is).

Reset dat ding, NIETS aansluiten, behalve je computer of laptop op poort 3 of 4. WiFi op laptop UIT zetten. Nu moet de Davolink een IP adres uitgeven, en kan je erin. Login: admin. Password: "password" (zonder "").

Klaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
SVGPC schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:26:
ik heb de handleiding gevolgd :P
Echter nu ik hem heb geflashed kom ik er niet meer in :(
als ik hem reset zegt ie weer dat ik hem moet flashen ;( wat nu? ik heb (hoop ik) wel de goede firmware gedownload... (deze stond op deze pagina

BTW, ik heb de instellingen nog op manual staan, zoals in de gebruikershandleiding wordt gesuggereerd, en de power led brand weer gewoon groen. toch kan ik er niet meer in komen :( wat een kutding is dat toch geef mij maar tplink veel makkelijker te configureren marja ik moet het doen met wat ik heb want me geld is op :P
Het probleem is dus nog niet opgelost. :( ik wordt gek van dat ding...

Ik zal dinsdag wel op mijn stageplek (computerwinkel) samen met een collega ernaar kijken, dus wat mij betreft kan dit topic op slot...
Je hebt OpenWRT geflashed op je davolink, niet de originele firmware... Waarom pruts je met zo weinig kennis van zaken eigenlijk al aan firmware? :X

Edit: blijkbaar heeft Tele2 een beveiliging ingebouwd tegen dit soort zaken. Als je geluk hebt, heb je (nog) geen OpenWRT geflashed maar zit je enkel in bootloader mode. Een reset en powercycle zou het dan terug moeten oplossen.

[ Voor 21% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-03-2011 21:57 ]

Pagina: 1