• Neehoff
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2023
Beste medetweakers.

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Sinds gister ben ik in bezit van 2x Evga GTX 460 SuperClocked.
Vandaag geprobeerd om het werkend te krijgen, maar helaas. Het blijkt dat mijn 2e videokaart niet word herkent. Als ik mijn monitor aansluit op de 2e kaart dan krijg ik geen beeld. Heb de kaarten ook al om gedraaid maar niks geen verbetering.

Ook heb ik de nieuwste drivers gedownload van zowel de Nvidia site als die van Evga maar ook hier geen resultaat.

Ik ben ten einde raad. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Hier de gegevens over mijn pc:
Windows W7 X64 (6.1 build 7600)
Intel C2D E6750
4GB DDR2 werkgeheugen
2x Evga Gtx 460
Gigabyte GA N650isli DS4L
750 watt voeding

Mvg, Neehoff

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 20:19
Heb je de switchcard omgezet?
Dus naar sli ipv 1 videocard...

• Neehoff
Hoe bedoel je dat? En waar verander ik dat? Ben niet zo expert in dit soort dingen:P
Maar alles wat ik wist, lukte niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Neehoff op 19-03-2011 15:01 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bij sli moet je je monitor volgens mij op je 1e kaart aangesloten laten ;)
Verder heb je de sli hardware brige geplaats?
En in je drivers ook sli aangezet?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 21:09

Nemesizz

Untouchable

CQC AnacondA schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:50:
Heb je de switchcard omgezet?
Dus naar sli ipv 1 videocard...
Dit.

Zit als het goed is een switch-card tussen de PCI-e sloten. Normaal staat die op single-card en die moet je dan omdraaien om SLI werkend te krijgen. Staat als het goed is ook wel vermeld in de handleiding van je moederbord.

• Neehoff
Inmiddels de switch-card verandert naar Sli. maar nu het volgende probleem. Zo gauw als ik iets met de drivers doe en mijn systeem herstart krijg ik de error: System Service Exception (blue screen) en moet mijn systeem herstelt worden.

Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 7% gewijzigd door Neehoff op 19-03-2011 19:29 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 21:09

Nemesizz

Untouchable

De eerste hit op google over "System Service Exception" komt al meteen met een paar mogelijke oorzaken:
- geheugen probleem (denk aan kapot geheugen of bijvoorbeeld foute settings)
- driver probleem (metname videokaart word genoemd)

Je geheugen heb je zo niet bij staan welk merk/type het is, maar zie regelmatig PC's waar bijvoorbeeld high-end geheugen inzit die vaak iets meer voltage nodig zijn dan "normaal" geheugen.

Echter, driver probleem kan heel goed. Want als je ik je post lees dan begrijp ik dat je hiervoor een andere videokaart had, en vervolgens 2 460's hebt gekocht.

Ik zou dus als eerste opstarten in veilige modus, en videokaart drivers verwijderen, vervolgens met een cleaner erover (die oude drivers écht wist, en niet op de Windows manier gewoon laat staan) en dan proberen de nieuwste videokaart drivers opnieuw te installeren.

Zelf had ik ook problemen nadat ik van videokaart was verwisseld en heb Driver Sweeper gebruikt en toen werkte het wel. Ik zou dat dus als eerste proberen.

Verder die 750W voeding is hopelijk wel een a-merk voeding en geen Sweex/Trust/Qtec ofzo?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik wil je pret niet bederven, maar die 460 in SLI gaat zwaar gebottleneckt worden door je cpu en al helemaal als die op stockklok loopt.
Ik heb een GTX470 en dezelfde cpu maar dan overgeklokt op 3.44GHz en ik kom al zwaar cpu power tekort.
Ik zeg niet dat het niet genoeg is, maar een heleboel spellen zijn gecapt op lagere fps dan eigenlijk zou moeten en als je van mooie graphics houdt gaat het helemaal hard, met andere woorden, alles voluit zetten gaat gewoonweg niet, omdat de cpu het dan niet kan bijbenen.(Dit is wel afhankelijk van de resolutie waar je op speelt, 1280*1024 zal wel hoge fps halen, maar vanaf 1920*1080 wordt het inleveren).
Dit heeft te maken met de Fermi architectuur van de videokaart, welke domweg een erg snelle cpu nodig heeft, om de kaart te voorzien van genoeg data.

Dat gezegd, heb je de oude drivers geheel verwijderd met bijv driversweeper?:
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
Dus alles met dat progje weghalen van Nvidia en evt. ATi (als je al een ATi kaart hebt gehad), rebooten en driver opnieuw proberen te installeren.

Zit de switchcard goed in zijn slot, zitten de vga's goed in hun slot?
Is je psu wel goed genoeg, wat zijn de specs hiervan en dan met name de +12V lijn.

[ Voor 9% gewijzigd door DaLoona op 19-03-2011 20:03 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Neehoff
Heb net een schone Windows installatie dus daar zal het niet aan liggen.

Als geheugen heb ik Corsair PC2-5300 en heb een CoolerMaster 750 watt voeding.

Opstarten met 1 kaart gaat trouwens prima.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
je hebt toch eerst met singleslot gewerkt ik neem aan dat je dan ook drivers had geinstalled of zit ik mis.

gaat het hier om een a merk voeding want bijvoorbeeld een qtek of sweexz van 750 gaat dit denk ik echt niet trekken

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 17:57
dezejongeman schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:22:

gaat het hier om een a merk voeding want bijvoorbeeld een qtek of sweexz van 750 gaat dit denk ik echt niet trekken
Neehoff schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:06:

Als geheugen heb ik Corsair PC2-5300 en heb een CoolerMaster 750 watt voeding.
misschien effe beter lezen voor je iets post

//ontopic
a alle bij de kaarten los geprobeerd? het kan ook zijn dat je ene kaart doa is.

• Neehoff
Ja beide los getest en werkt perfect. Ik ga morgen even naar de winkel en vragen of ik een zwaardere voeding kan lenen voor 1 dag en kijken wat ze dan doen.

• Neehoff
Woop, ik geloof dat ik de kaarten nu werkend heb. Heb maar weer eens Driver sweeper zijn gang laten gaan. En heb nu beta drivers geinstalleerd en nu lijkt het te werken.

Hopen dat hij het vol houd:P ik hou jullie op de hoogte van wat er nog komen gaat
Pagina: 1