windows 7 faalt opnieuw - hulp voor netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb dus een nieuwe computer samengesteld, en daar windows 7 ultimate opgezet. Vervolgens wou ik internetten erop, dus plaatste ik mijn netwerk adapter er maar bij. Wat blijkt: mijn netwerkadapter ondersteunt geen windows 7....
Ik moet dus een nieuwe kopen
Welke netwerkkaart raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
Over welke netwerkkaart gaat het? Heb je al goed naar drivers gezocht? Zijn er geen Vista-drivers, want die werken vaak ook in Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:14
Nieuwe computer samengesteld en geen onboard netwerk :?

Maar dit is geen falen van windows maar gewoon een netwerkkaart die niet ondersteund word.
Dan moet het wel een erg oude kaart zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door SpiriTNL op 19-03-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
Wat zijn je specs?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:05

Pietertje

The Rock

Normaal gesproken reageer ik niet op flame topics, maar goed :| .

Je kun in Start - Devices and printers gaan naar het niet herkende apparaat. Doe dan met de rechter muis knop properties, Details an zoek dan naar hardware IDs. Als je het bovenste Hardware ID googled heb je best kans dat je bij een driver uit komt voor Vista/Windows 7. Je moet dan wel een andere pc hebben met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Pietertje schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:49:
Normaal gesproken reageer ik niet op flame topics, maar goed :| .
Ik lees hier geen flames? Alleen jouw insinuatie?

@TS, vertel eerst eens even wat meer over je hardware, Het type van je netwerkkaart is toch het minimale wat je zou kunnen vermelden, wat systeemspecs zouden ook niet gek zijn? Een nieuwe pc zou toch op zijn minst over een onboard-lan moeten beschikken? Of is er een specifieke reden waarom je deze kaart wilt gebruiken? We hebben geen glazen bolletje :)

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 19-03-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:08
Ik lees hier geen flames? Alleen jouw insinuatie?
de topic titel? dit is geen fout van windows, maar van de TS die had het sowieso van tevoren moeten bekijken en onboard netwerk is tegenwoordig ook al gigabit. aangezien deze kaart niet ondersteund word gok ik dat deze al wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
supersnathan94 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:21:
[...]

de topic titel? dit is geen fout van windows, maar van de TS die had het sowieso van tevoren moeten bekijken en onboard netwerk is tegenwoordig ook al gigabit. aangezien deze kaart niet ondersteund word gok ik dat deze al wat ouder is.
Hmm okay, je kan het volgens mij op meerder manieren opvatten... niet alles is direct een flame. En een foutje kan altijd gebeuren, win7 ging toevallig ook niet netjes om met mijn netwerk drivers toen ik de boel had geinstalleerd (kreeg over local netwerk onmogelijk meer dan 10mbit, internet was wel prima). Maar ben het wel eens, de titel had 'netter' gekund...

Ik vraag altijd eventjes eerst, doe (meestal) niet gelijk een aanname of 'gokken'... ;) Vaak zegt een reactie daarop genoeg en beslist voor mij of ik afhaak... Maarruh, voor dat het hier echt een flame topic wordt... laten we hopen dat de TS eventjes snel die paar (simpele) vragen kan beantwoorden zodat hij/zij geholpen kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 19-03-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:08
Heeft de ts nu wel al verbinding dan? Via een ander kaartje ofzo windows 7 kan namelijk via een ander netwerk de drivers dan binnenhengelen en gelijk installeren. Bij mij deed ie het out of the box tereijl ik in xp nogsteeds de dirvers aan hrt zoeken ben.

Maar zoals eerder al gezegd is. Probeer ff op het hardware idte zoek icm vista drivers. Meestal werken die ook goed voor win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je een losse NIC gaan kopen, zorg voor een chip van het merk Intel of 3Com.

Die doen hardware checksum offloading, bij goedkope kaartjes wordt dit door de CPU gedaan. (Dus wordt je systeem trager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen dumpbak, alleen zaken die nergens anders op GoT besproken worden horen hier thuis. In het OH Beleid staat duidelijk dat vragen over netwerken in... Netwerken thuishoren :o

Move OH -> NT

2) Waar dan ook op GoT verwachten we een stuk meer eigen inzet dan dit. Lees hier:
Het algemeen beleid #quickstart

Het is aan de NT-crew om te bepalen wat hiermee te doen, maar TS, als je dit leest voordat zij dat doen zou ik sterk aanraden je topicstart op orde te brengen, anders riskeer je een slotje.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1