Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Database] Conceptueel model

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een oefening die ik voor school moest maken . Tegen mijn verwachtingen in echter krijgen we geen feedback (verbeterde oefeningen worden niet teruggestuurd , enkel beoordeeld) .
Ik zou echter wel graag weten waar ik fouten maak omdat ik mijn inziens anders altijd verder dezelfde fouten zal maken .

Ik ben nieuw hier maar ik weet dat het in dit forum op prijs wordt gesteld als je zelf iets kan aanbrengen om iemand anders te helpen ook dus ik zal in de toekomst zeker op andere forumonderdelen proberen mijn steentje bij te dragen om iemand anders te helpen .

De vraag was de volgende :

De plaatselijke golfclub vraagt ons om een applicatie te schrijven om de resultaten bij te houden van hun jaarlijks seizoen aan wedstrijden. Na een gesprek met de verantwoordelijken komen we volgende informatie te weten.
Om aan de wedstrijden te kunnen deelnemen moet een speler een bepaalde handicap (niveau) halen.
Er zijn verschillende wedstrijden tijdens een seizoen.
Van elke wedstrijd wordt voor elke speler de totale tijd bijgehouden.
Een wedstrijd bestaat uit 18 holes.
Deze moeten in zo weinig mogelijk tijd maar ook met zo min mogelijk slagen afgewerkt worden.
Voor elke hole wordt een standaard aantal slagen voorzien (Par).
Er moet uiteraard bijgehouden worden hoeveel slagen elke speler uiteindelijk nodig heeft (voor elke hole).

Het conceptueel databasemodel :

alvast bedankt voor de hulp .

• Maethor2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Als je je beperkt tot de vereisten hierboven gegeven dan is het imo niet nodig om de tijd per slag op te slaan.

Waarom heeft een wedstrijd geen attributen om deze te identificeren, of heb je deze opgenomen in speelt? Als het zo is dan is dat op zich fout.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb duidelijk te snel gelezen , er moet inderdaad geen tijd bij slaat komen als attribuut .
ik moet dan de attributen die bij speelt staan beter bij wedstrijd zetten ...?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb vast iets gemist, maar gebruikt men op school tegenwoordig geen ERD's meer? Ik ken deze vorm van diagrammen tekenen niet. :P

Zou je eens kunnen uitschrijven welke tabellen en velden je in gedachten hebt, liefst op deze manier:

tabelnaam
primary key, veld 1, veld 2, veld 3

Ik neem namelijk aan dat een ruit betekent dat je daar een koppeltabel bedacht hebt, maar in dat opzicht mis ik de koppeltabel tussen "wedstrijd" en "hole". Of liever nog: ik zou dat helemaal weglaten en een koppeltabel maken die een speler, een wedstrijd en een hole tegelijk aan elkaar linkt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Maethor2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik zie ook geen kardinaliteit tussen wedstrijd en holes.

Slaat vind ik een slechte naam om de relatie tussen speler en hole uit te drukken. Er wordt meerdere keren geslagen om een hole te spelen. Daarnaast zal je in je tabel in je database imo met een hole meerdere spelers willen verbinden. Dat komt nu niet tot uiting in je kardinalitieten. Van dit ben ik echter niet zeker.

@NMe Wij moesten op school gegevensmodellen maken in (E)ER-notatie zonder dat de entiteiten/relaties tabellen voorstelden. Nadien werd dit conceptueel gegevensmodel omgegoten naar een relationeel databasemodel. Dit lijkt me eerder ook zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad dat laatste ..het volgende in een relationeel databasemodel .
de link tussen wedstrijd en holes heb ik met supertype (wedstrijd) en subtype holes gemaakt .
ik heb ook gedacht aan een ternaire relatie tussen wedstrijd speler en holes maar wist begot niet met welk relatietype ik ze moest linken .

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

NMe schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:23:
Ik heb vast iets gemist, maar gebruikt men op school tegenwoordig geen ERD's meer? Ik ken deze vorm van diagrammen tekenen niet. :P
offtopic:
Wij zijn gewoon verwend met Visio...

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 06:25:
Dit is een oefening die ik voor school moest maken . Tegen mijn verwachtingen in echter krijgen we geen feedback (verbeterde oefeningen worden niet teruggestuurd , enkel beoordeeld) .
offtopic:
Lekker leerzaam :|
Naar je docent en om feedback vragen danwel eisen. Je betaald, potdomme, toch niet voor niets schoolgeld :? Als je ergens van zult willen (en moeten) leren moet je feedback krijgen. Basta.

WTF mankeert er toch aan die scholen tegenwoordig...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:16
Is dat een conceptueel datamodel? Waarom niet gewoon netjes een RDM maken met alleen de multipliciteiten en de attributen die echt nodig zijn. Dit ziet er meer uit als een brainstormsessie.
offtopic:
*xzaz is toch wel heel erg benieuwd welke school kyandio zit, wij krijgen bijna elke dag de leerkracht op bezoek en die gaat echt niet weg voordat het goed is. En ik kan je verzekeren dat het nooit in 1 keer goed gaat, zelfs niet in 2 keer.

[ Voor 28% gewijzigd door xzaz op 22-03-2011 23:17 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

NMe schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:23:

Zou je eens kunnen uitschrijven welke tabellen en velden je in gedachten hebt, liefst op deze manier:

tabelnaam
primary key, veld 1, veld 2, veld 3

Ik neem namelijk aan dat een ruit betekent dat je daar een koppeltabel bedacht hebt, maar in dat opzicht mis ik de koppeltabel tussen "wedstrijd" en "hole". Of liever nog: ik zou dat helemaal weglaten en een koppeltabel maken die een speler, een wedstrijd en een hole tegelijk aan elkaar linkt. ;)
Ehm, dit is gewoon een Enhanced/Extended Entity Relationship Diagram hoor ...

@TS: De basis is goed.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Pagina: 1