Toon posts:

Welke USB Audio Interface voor mijn monitors??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Kunnen jullie mij iets op weg helpen?
Voor het producen heb ik een set KRK RP5 G2 aangeschaft en nu blijkt dat via mijn aux het geluid niet echt eerlijk uit de monitoren komt. Na wat lezen op internet kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk gewoon een USB audio interface moet aanschaffen om het eerlijk uit mijn monitoren te krijgen.
Ik heb eigenlijk totaal geen idee waar ik naar opzoek ben.
Het budget ligt niet erg hoog, dus hoe goedkoper hoe beter? :P

De features van de monitoren:

Drivers: Woofer: 5" Glass Aramid Composite Woofer
Tweeter: 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid
Input: XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm, Balanced / Unbalanced
Amplification: HF: 15 Watts/LF: 30 Watts
Freq Response: 53Hz - 20kHz (+/- 2 db)
Video Shielding: Yes

Het enigste wat ik écht nodig heb op de interface is een (volume)gainknop zodat ik niet steeds naar de achterkant hoef te lopen.

Thankyou in advance. :|

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:01
Je koopt wel twee dure speakers, maar volgens wil je een goedkoop geluidskaartje erbij hebben. Deze zullen niet veel anders werken dan zoals je het nu hebt.

Je had veel beter kunnen investeren in een goede degelijke geluidskaart en daarbij minder dure monitoren. Hiernaast had je via de zoekfunctie genoeg informatie over geluidskaarten kunnen vinden en zeker als je hierover op google gaat zoeken.

Ik gebruik zelf de Native Instruments Audio Kontrol 1 voor Logic en vooral voor Traktor. De opvolger van dit apparaat is voor zo;n 250 euro te bestellen op zowat elke dj-audio internetwinkel.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
zoiets als dit misschien? zag dit in het producer topic langskomen

http://www.bax-shop.nl/se...udio/product-details.html

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
rhodium schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 02:49:
Je had veel beter kunnen investeren in een goede degelijke geluidskaart en daarbij minder dure monitoren. Hiernaast had je via de zoekfunctie genoeg informatie over geluidskaarten kunnen vinden en zeker als je hierover op google gaat zoeken.
Niet mee eens, luidsprekers bepalen voor een veel groter deel het geluid dan geluidskaarten (al zeg ik daarmee niet dat onboard geluidskaarten acceptabel zijn). Voor een paar tientjes moet wel wat te vinden zijn.

Als het goedkoop moet is dit misschien wat, afgezien van een stereo-ingang zitten er geen toeters en bellen op die het duurder maken.

[ Voor 46% gewijzigd door TBTL op 19-03-2011 16:15 ]

• M.d.B.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik zou eens kijken naar de Cakewalk UA-1G. Bevalt mij in ieder geval super :) Kost 80 euro in ongeveer elke degelijke muziekwinkel.

• Thilium
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 08:39
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=0202USB

Is dit misschien iets? Weinig features maar wel lekker goedkoop. Aangezien jij toch alleen maar een volume-knop nodig hebt, is dit prima.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:01
Je mag hier helemaal mee oneens zijn alleen we hebben het hier over studio monitoren. Ook nog eens van een behoorlijk merk. Om zuiver en "eerlijk" geluid te krijgen dien je dit ook op de juiste manier aan te sluiten.
De geluidskaartjes die onder de 100 euro verkocht worden zijn eigelijk gewoonweg niet geschikt voor dit soort monitoren (zou vast wel een uitzondering zijn). Vooral als je ze wilt gaan gebruiken voor produceren van muziek.

De TS moet het zelf weten :). Het is alleen zo zonde, goedkoop zijn die speakers niet.

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-01 18:31
nuja, KRK's zijn geen topmonitors, zeker de RP serie niet en het is wel degelijk mogelijk een goed passende geluidsmkaart te vinden voor onder de 100 met goeie AD/DA converters, kijk eens naar merken als;

- E-MU
- ESI
- Edirol/Roland
- Yamaha
- M-Audio
- Vestax

Meeste maakt vandaag de dag echt niet uit maar neem 1 met tulp of 1/4" jacks uitgangen en zorg dat ie ASIO 2 ondersteund.

Allemaal zeer goede kaartjes van te vinden onder de 100 eurie. Maar goed, inderdaad vreemde keus om eerst monitors te kopen en daarna pas een geluidskaart.

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01 18:00
Ik zou een goede kaart nemen die als het kan zelfs nog XLR uitgangen heeft, deze zullen net wat minder last ondervinden van storing dan een gewone 1/4" jack in/uitgang.

Ik heb zelf een EMU 0404 (grotere broer van de 0202) en die werkt prima voor mij.
Je zou ook nog de mackie Blackjack kunnen proberen of iets vergelijkbaars. 1 of meerdere microfoon of lijningangen kunnen altijd handig zijn als je toch bezig bent met produceren.

De saffire reeks van focusrite is ook een goed alternatief en heeft ook zeer goede interfaces voor een lage prijs.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

1/4" jack kan prima gelijkwaardig zijn aan XLR ;)

Die 0404 (had zelf de USB versie) is zeker een leuke, tweedehands wel binnen €100 te vinden denk ik. Voordeel is de gebalanceerde 1/4" uitgang en analoge volume regeling (en nog een redelijke hoofdtelefoon output).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 21:33
Ik zou voor M-audio gaan. In ieder geval Behringer links laten liggen. Nu je goede monitoren hebt, zou ik zeker nog eens 100,- investeren in een audio interface.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 18:52
Je zou als je niet te duur wilt maken een Creative X-Fi HD USB kunnen kopen voor 80,- of als je het goed wilt doen meteen een E-MU 0404 USB nemen :)

Creative X-Fi HD USB (puur voor mooi geluid luisteren!!)
Afbeeldingslocatie: http://www.hitechreview.com/uploads/2010/01/Sound-Blaster-X-Fi-HD.jpg

E-MU 0404 USB (voor luisteren en producen)
Afbeeldingslocatie: http://www.crunchgear.com/wp-content/pbucket/CIMG0150.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Sir_Hendro op 22-03-2011 15:48 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb Terratec pci kaarten op mijn monitors en die zijn hoorbaar erg goed.

USB geluidskaart is helemaal niet de beste optie. Ik zou eerder voor een PCI kaart gaan. Dat is veel stabieler. De merken van boven zijn prima. Trap niet in de soundblaster kaarten, voor studio kwaliteit moet je daar niet zijn en die hebben geen goede ASIO drivers en hardware.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 18:52
Er is opzich niks mis met een fatsoenlijke USB geluidskaart. Zo kan bijvoorbeeld de E-MU 0404 ook lage timings in ASIO scoren. Creative Sound Blaster is inderdaad niets voor audio bewerking op de X-Fi Elite Pro na dan. Die is opzich best aardig maar dan wel weer PCI.

[ Voor 35% gewijzigd door Sir_Hendro op 22-03-2011 15:47 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-01 18:31
jick schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:19:
Ik zou voor M-audio gaan. In ieder geval Behringer links laten liggen. Nu je goede monitoren hebt, zou ik zeker nog eens 100,- investeren in een audio interface.
Ik heb 't idee dat 1 slechte serie hardware mixers (totaal ander product overigens) nu garant staat voor eeuwige kritiek op Behringer.

Dit merk maakt juist voor budgetbewuste mensen zeer aantrekkelijk spul dat zijn geld vaak dubbel en dwars waard is. Ik gebruik niet veel Behringer apparatuur meer, maar heb dat wel veel gedaan en dat heeft me nooit in de steek gelaten.

nu we het toch over monitors hebben, op een eigen tests van freq respons presteert de Behringer Truth 2031 stukken beter dan de KRK RP5 en 6 serie, maar nee, iedereen moet die gele rakkers hebben want die zijn zo ontzettend ....(duur?) en die Behringers zijn zo ontzettend...(goedkoop?)

Mijn mening is dat je moet gaan voor echte argumenten, niet een vaag van hebben horen zeggen dat iets goed is of slecht.

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 21:33
^^ dat was zeker niet mijn bedoeling. En zeker ben ik het met je eens dat ze budgettair geweldig spul maken! Alleen, als je voor kwaliteit gaat (produceren, dure monitoren etc) ben ik eerder geneigd om een stapje hoger te gaan omdat een audio interface al erg snel de beperkende factor wordt.

Ik ben het echter helemaal eens met het laatste wat je beweert, alhoewel cijfertjes ook niet altijd alles zeggen. Ik had eens een erg mooie set motitorspeakers van eerdergenoemden, goed op papier, maar binnen twee maanden de eerste naar de filistijnen, nog geen jaar later de tweede ook. Was garantie, ook gerepareerd, maar nu, 3 jaar later, doen ze het evengoed beide niet meer. Sindsdien geef ik structureel 25-50% meer uit aan apparatuur en doe ik grondig onderzoek naar specs, maar zeker ook naar gebruikersreviews. Daar hecht ik persoonlijk nog meer waarde aan.

Bovenstaande neemt echter niet weg dat Behringer altijd structureel een slecht keuze zou zijn, integendeel!

Verwijderd

tweakerharrie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:35:
USB geluidskaart is helemaal niet de beste optie. Ik zou eerder voor een PCI kaart gaan. Dat is veel stabieler.
Dit kloptniet echt.
OT:
Kijk hier maar eens goed rond. Keuzes genoeg en redelijk licht voor de beurs :)

HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 23:02 ]

Pagina: 1