[PW][FAQ] Dubbele producten in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 17:00
Hoi, Ten eerste het kan zijn dat ik stekeblind ben, maar toch stel ik hier even de vraag.

Ik zie dat er twee maal dezelfde producten in de pricewatch staan. Het betreft hier de Logitech LX710. Het enige verschil van onderstaande pricewatch-entries is dat het ene setje een toetsenbord zou hebben met de indeling: US Internationaal, en het andere setje een toetsenbord met de indeling: Brits-Engels. In theorie zouden deze producten een andere toetsenbord-layout moeten hebben, maar in de praktijk blijkt dat deze toetsenborden allebij beschikken over de US international layout. Hier ben ik achter gekomen omdat ik vandaag een review wilde schrijven over deze desktop set, die ik nu een half jaar in gebruik heb. Ik weet echter zeker dat ik een toetsenbord heb met een US international-layout. (deze heb ik ook in me wishlist staan, dus vandaar dat ik zeker weet dat ik juist die besteld heb.

Nu wilde ik als brave tweaker dus melden dat het hier ging om een dubbele entry. Echter ging dit niet zoals gepland.

Volgens deze pagina: reviews: Tweakers.net FAQ Zou ik op de product pagina onder Product I/O een linkje 'productmeldpunt' aan moeten klikken waar ik dit zou moeten melden. Echter kan ik daar geen 'product I/O' & 'productmeldpunt' vinden? Ben hier zowat zeker van dat dit nog stamt uit het tijdperk van de vorige PW?

Volgens deze pagina; Pricewatch FAQ -- laatste update: 17 februari 2007 Zou ik op het icoontje 'Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/r/ae.gif' moeten klikken. Ik kan me dan wel voorstellen dat het tegenwoordig dit icoontje is: 'Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/product_edit.png', maar als ik daarop klik dan kom ik op de specs-pagina terecht waar ik naar mijn mening niet echt een 'meldpunt' (zoals bv. meldpunt V&A) krijg. (maar aangezien de FAQ het laatst is geupdate in 2007/2008 mag ik aannemen dat deze is gebaseerd op de vorige PW?)

Ik kan natuurlijk ook gewoon een simpel topic openen hiervoor, maar wilde even laten weten dat in elk geval de FAQ('s) moeten worden geupdate & dat ik er toch enige moeite in heb gestoken om uit te vinden waar ik dit nu precies moet melden. :Y)

pricewatch: Logitech Cordless Desktop LX710 Laser
pricewatch: Logitech Cordless Desktop LX710 Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
Helemaal niemand?

Had toch wel beter verwacht ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ze zijn anders want de EAN en SKU's wijken af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duysterwald
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt: de Logitech Marathon Mouse M705 staat ook dubbel vermeld in de Pricewatch (ondanks verschillende EAN's en SKU's: nergens kun je bespeuren waar de twee exemplaren daadwerkelijk van elkaar verschillen, alle specificaties zijn hetzelfde). Als het team van Tweakers.net inderdaad vindt dat de twee producten verschillen, dan zou ik wel waarderen als Tweakers.net in de toekomst bij dit soort gevallen concreter aangeeft hoe en waar ze verschillen (en dan heb ik het niet over de EAN en SKU, hoor!), want anders ben je als Tweaker nóg niet wijzer. 8)7

Maar goed, om terug te komen op het probleem...

Ging ik netjes eerst de FAQ doorlezen om te kijken hoe men een dubbel product kan rapporteren, bleek ik 'Product I/O' nergens te kunnen vinden op de productpagina - zelfs googlen om via een Google-cache er achter te kunnen komen waar het Productmeldpunt zich bevindt, baatte niet. Aan die onvindbaarheid heb ik me toch wel even groen en geel geërgerd, want je verwacht toch van een geavanceerde website als Tweakers.net dat ze 1) zorgen dat alles goed bereikbaar is en 2) de FAQ up to date is! :/ Jammer dat dat blijkbaar niet zo is, want dit werkt de welwillendheid tegen van Tweakers die iets van hun vrije tijd willen inleveren om even een dubbele vermelding (en andere fouten) in de Pricewatch te vermelden.

Ik ben er nu dus nog steeds niet achter waar dat Productmeldpunt is... en nu heb ik er ook geen zin meer in. |:( Ik mag hopen dat dit in de nabije toekomst wordt verbeterd, anders zullen er op een gegeven moment nog meer mensen volgen die zich er niet meer de moeite voor willen nemen.

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself." ~ Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt bij het 'Specs Verbeteren' in het Opmerking veld onderin toch gewoon neerzetten wat er mis is, of met welk product het dubbel zou zijn.... Iemand met de nodige PW-knopjes krijgt die opmerking onder ogen en kan vervolgens besluiten de producten te mergen of het zo te laten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Om een *fout* in de PW te melden kun je inderdaad, zoals Wiethoofd terecht opmerkt, de functie ' specs verbeteren ' gebruiken. Onderaan dat formulier staat een veld waar je eventuele opmerkingen kwijt, waaronder bijvoorbeeld een dubbeling. Wat ik wel ga doen, want ik begrijp jullie punt, is B. de FAQ laten updaten en B. kijken of we nog enige verduidelijking kunnen toevoegen ergens.

Uiteraard dank voor het melden van de inconsistentie van de FAQ. Je kunt wel verwachten dat alles continu up-to-date is maar wij gaan liever uit van een model waarop we dat met zijn allen doen, door elkaar te wijzen op foutjes e.d. Zoals dus eigenlijk ook in dit topic gebeurd.

Duysterwald, in plaats van dat je je groen en geel ergert zou je natuurlijk ook gewoon, zoals Convirion deed, een (positief ingestelde) melding maken van het probleem waar hij tegen aan loopt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28
Duysterwald schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:20:
Ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt: de Logitech Marathon Mouse M705 staat ook dubbel vermeld in de Pricewatch (ondanks verschillende EAN's en SKU's: nergens kun je bespeuren waar de twee exemplaren daadwerkelijk van elkaar verschillen, alle specificaties zijn hetzelfde). Als het team van Tweakers.net inderdaad vindt dat de twee producten verschillen, dan zou ik wel waarderen als Tweakers.net in de toekomst bij dit soort gevallen concreter aangeeft hoe en waar ze verschillen (en dan heb ik het niet over de EAN en SKU, hoor!), want anders ben je als Tweaker nóg niet wijzer. 8)7

Maar goed, om terug te komen op het probleem...

Ging ik netjes eerst de FAQ doorlezen om te kijken hoe men een dubbel product kan rapporteren, bleek ik 'Product I/O' nergens te kunnen vinden op de productpagina - zelfs googlen om via een Google-cache er achter te kunnen komen waar het Productmeldpunt zich bevindt, baatte niet. Aan die onvindbaarheid heb ik me toch wel even groen en geel geërgerd, want je verwacht toch van een geavanceerde website als Tweakers.net dat ze 1) zorgen dat alles goed bereikbaar is en 2) de FAQ up to date is! :/ Jammer dat dat blijkbaar niet zo is, want dit werkt de welwillendheid tegen van Tweakers die iets van hun vrije tijd willen inleveren om even een dubbele vermelding (en andere fouten) in de Pricewatch te vermelden.

Ik ben er nu dus nog steeds niet achter waar dat Productmeldpunt is... en nu heb ik er ook geen zin meer in. |:( Ik mag hopen dat dit in de nabije toekomst wordt verbeterd, anders zullen er op een gegeven moment nog meer mensen volgen die zich er niet meer de moeite voor willen nemen.
Wordt vandaag Is inmiddels aangepast. We hebben zoveel informatie en FAQs online staan dat er soms wel eens een update foutje tussendoor slipt. At the end of the day zijn wij ook gewoon mensen en die maken nu eenmaal wel eens een foutje. Zoals je ziet zijn we niet te beroerd om dat toe te geven én zoals je straks zal kan zien zetten we dat zo snel mogelijk weer recht. Scheelt een hoop hoofdpijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 25-03-2011 14:43 . Reden: uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Goed bezig :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Duysterwald schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:20:
FYI: Ik meen me uit ervaring te herinneren dat Logitech, als ze met een nieuwe verpakking kwamen, ook het EAN aanpaste terwijl het product fysiek hetzelfde bleef. Volgens mij is er namelijk een blisterverpakking en een doosversie van die M705. Volgens mij heeft de Pricewatch geen type verpakking eigenschap voor een product dus dan zie je dat verschil inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duysterwald
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02-2024
Wiethoofd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:25:
Je kunt bij het 'Specs Verbeteren' in het Opmerking veld onderin toch gewoon neerzetten wat er mis is, of met welk product het dubbel zou zijn.... Iemand met de nodige PW-knopjes krijgt die opmerking onder ogen en kan vervolgens besluiten de producten te mergen of het zo te laten.
Dat had ik eerst ook kort overwogen, maar uiteindelijk besloot ik dat "Specs Verbeteren" daar niet voor bedoeld kon zijn, als er al een Productmeldpunt was.
bonzz.netninja schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:31:
Duysterwald, in plaats van dat je je groen en geel ergert zou je natuurlijk ook gewoon, zoals Convirion deed, een (positief ingestelde) melding maken van het probleem waar hij tegen aan loopt.
Ik heb er ook melding van gemaakt (niet in een apart topic, anders zouden er twee topics zijn over hetzelfde onderwerp). Misschien in iets krachtiger bewoordingen dan ik normaliter had gedaan, maar op dat moment zat ik nog midden in mijn frustratie (en dus was ik als het ware een beetje blind van ergernis). Ik snap in ieder geval wel wat je bedoelt: een volgende keer zal ik tot 10 tellen voordat ik weer een post maak over een probleem. :)
zeef schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:43:
[...]

Wordt vandaag Is inmiddels aangepast. We hebben zoveel informatie en FAQs online staan dat er soms wel eens een update foutje tussendoor slipt. At the end of the day zijn wij ook gewoon mensen en die maken nu eenmaal wel eens een foutje. Zoals je ziet zijn we niet te beroerd om dat toe te geven én zoals je straks zal kan zien zetten we dat zo snel mogelijk weer recht. Scheelt een hoop hoofdpijn. ;)
Hartelijk bedankt voor het snelle optreden, ik ben er blij mee! 8) :*)
Maranello schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:57:
[...]

FYI: Ik meen me uit ervaring te herinneren dat Logitech, als ze met een nieuwe verpakking kwamen, ook het EAN aanpaste terwijl het product fysiek hetzelfde bleef. Volgens mij is er namelijk een blisterverpakking en een doosversie van die M705. Volgens mij heeft de Pricewatch geen type verpakking eigenschap voor een product dus dan zie je dat verschil inderdaad niet.
Interessant, dat is iets dat ik nog niet wist van Logitech (maar wel jammer dat ze dat doen, want daar verwarren ze een goed oplettende consument toch wel een beetje mee). Bedankt dat je het even vermeldde, scheelt me weer wat onduidelijkheid en zo kan ik ook gerust zijn dat ik het juiste product koop (en niet een qua specificaties afwijkende versie die ik niet op het oog had). :)

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself." ~ Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28
Overigens gaan de we FAQ binnenkort nog eens even kritisch bekijken. Er kunnen best meer dingen verouderd zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
Mijn dank voor het up-to-date brengen van de FAQ. Ik vind het ook wel raar dat er op twee plaatsen een FAQ wordt bijgehouden, maar daar zal wel logica in zitten. :+

Echter mijn initiële vraag is nog niet beantwoordt, iemand van het T.net Pricewatch team een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:49

Ch3cker

Testlab Teamlead
Convirion schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 02:01:
Mijn dank voor het up-to-date brengen van de FAQ. Ik vind het ook wel raar dat er op twee plaatsen een FAQ wordt bijgehouden, maar daar zal wel logica in zitten. :+

Echter mijn initiële vraag is nog niet beantwoordt, iemand van het T.net Pricewatch team een idee?
Wat is er precies nog niet beantwoord..?
Pagina: 1