Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
Op moment heb ik een server staan waar Windows 7 op is geïnstalleerd met 2 gebruikers. Deze gebruikers kunnen via remote desktop inloggen. Elke gebruiker heeft zijn eigen permissies. Gebruiker 1 kan niet bij de documenten van gebruiker 2 en visa versa.

Dit werkt prima alleen kunnen de twee gebruikers niet tegelijkertijd inloggen en dat wil ik graag oplossen.

Nu ben ik van plan om Windows server 2008 te installeren en wil ik graag dat elke gebruiker kan inloggen met remote desktop op zijn eigen besturingssysteem door middel van VMWare.

De gebruikers moeten ook tegelijkertijd kunnen inloggen.

Is dit mogelijk? Zit ik in de goede richting te denken? Waar moet ik op letten? Tips?

[ Voor 4% gewijzigd door ZeroXT op 19-03-2011 01:11 ]

Verwijderd

Ik kwam dit tegen op Google:
Je kan dus wel meerdere verbindingen hebben met Windows 7 Remote Desktop, alleen staat het standaard niet aan.

http://www.blogsdna.com/2...-desktop-on-windows-7.htm

• ZeroXT
Bedankt voor de reactie. Dit kwam ik zelf ook al tegen. Zelf bij meerdere websites, alleen dit zijn allemaal voor Windows 7 Beta versies. Ik krijg bij dit soort programma's altijd de melding dat mijn Windows versie niet wordt ondersteund (Windows 7 Enterprise x64)

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:11
Deze versie werkt met de huidige Windows.
http://www.winmatrix.com/...view__findpost__p__209425

download: http://www.mediafire.com/?ubttrlqavne9f3a

[ Voor 13% gewijzigd door Pascal op 19-03-2011 01:38 ]

• ZeroXT
Ik zag deze idd ook al. Ik zal deze later eens testen.

Maar is het niet mogelijk om een server met Windows server 2008 te installeren, vmware erop te zetten. 2 besturingssystemen te installeren in vmware en deze beide toegankelijk maken via remote dekstop individueel?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 21:47
Dat kan, maar daar heb je dan geen Windows Server 2008 voor nodig. VMware draait ook op Windows 7. Het zal wel beduidend trager zijn, omdat er een extra laag tussen zit. Een opzet die meer lijkt op wat je hebt, met de mogelijkheid om tegelijkertijd in te loggen, is Windows Server 2008 met Terminal Services.

^ Wat hij zegt.

• ZeroXT
Maar stel ik zou dat doen zoals ik het eerder beschreef (want ik wil graag dat die betreffende 2e persoon niets aan de server zelf mag veranderen). Hoe moet ik me dat voorstellen?

Zoals het nu is moet ik remote desktop inschakelen op de server en een poort open zetten naar de server toe voor rdp. Maar nu heeft 1 computer dus eigenlijk 2 besturingssystemen met maar een poort voor remote desktop. Of moet persoon 2 dan inloggen met een andere poort?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Tweede persoon hoeft niet in te loggen op een andere poort wanneer je twee machines gebruikt. Je hebt dan namelijk ook twee IP adressen.

Hacks die hierboven aangehaald worden om meerdere gelijktijdige remote desktop connecties op Windows 7 mogelijk te maken zijn, zoals ik al zei: hacks. Het wordt officieel niet ondersteund en mag volgens mij ook niet qua licentieovereenkomst. Dat laatste is een gok / aanname van mij.

Als je twee gescheiden Virtual Machines wil hebben wat wel volledige afzonderlijke systemen zijn welke d.m.v. SBC worden aangeboden dan heb je het over VDI. Wellicht een idee om dat als trefwoord te gaan gebruiken. Wanneer je VDI wil implementeren kan het wellicht beter door RemoteFX te gebruiken i.c.m. Hyper-V. Mits je over apparatuur beschikt welke dat ondersteund (let vooral op ondersteuning van SLAT op de processor en een geschikte videokaart).

Door gebruik te maken van Remote Desktop Services kan je al heel veel bereiken en is het niet nodig om twee virtuele machines te draaien. Daarmee kan je ook bereiken dat één persoon wel volledige toegang heeft tot de server en de andere niet. Je zou een tweede RDP connector kunnen maken voor de beheerder (bv poort 3390) en op de reguliere poort kunnen instellen dat gelijk de client van RES Workspace Manager Express gestart word. RES Workspace Manager Express kan je helpen met het snel en simpel afdichten van de omgeving wat anders met GPO's moet en inherent daaraan lastiger is en meer tijd kost.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RolfLobker schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:49:
Wanneer je VDI wil implementeren kan het wellicht beter door RemoteFX te gebruiken i.c.m. Hyper-V. Mits je over apparatuur beschikt welke dat ondersteund (let vooral op ondersteuning van SLAT op de processor en een geschikte videokaart).
.
Dat zijn speciale videokaarten die in de upper FirePro / Quadro range vallen met dito prijskaart vanwege de drivers die normaal gesproken niet voor Server-OS beschikbaar zijn.
http://www.amd.com/us/pro...ware/Pages/remote-fx.aspx

Als je het toch wil proberen met je Radeon of NvGF kaart:
http://blogs.msdn.com/b/r...on-a-remotefx-server.aspx

Maar je kan prima Hyper-V + Windows 7 guests zonder RemoteFX gebruiken hoor. Als je in overweging neemt dat je zelfs met een RD sessie tussen twee Win7 dozen geen RemoteFX hebt verliest ie er toch niks aan (want hij had het al niet).

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 19-03-2011 21:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Volgens mij is DX9 ondersteuning de enige vereiste aan de GPU maar ik heb me er verder nog niet in verdiept.

Je hebt gelijk met je opmerking dat RemoteFX niet nodig is omdat hij dat nu ook niet heeft. Desalniettemin is dat geen reden om het niet in te zetten. De gebruikerservaring gaat er namelijk wel op vooruit.

• Collin!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 09:45
Voor RemoteFX heb je geen quadro of firepro kaart nodig, maar deze zijn ondersteund.

Ik heb het thuis in testomgeving aan de gang met een ATI4890, en windows7 drivers handmatig geinstalleerd.
Er is ook iemand die het werkend heeft met een Nvidia 210 kaartje.

Wanneer je RFX met terminal services gebruikt heb je geen GPU nodig, sterker nog deze zal niet gebruikt worden.

http://www.brianmadden.co...hat-you-need-to-know.aspx

Het kost je wel meer cpu power.

Verwijderd

Dat is niet de bedoeling, als je een dusdanige vraag hebt ben je van harte welkom om een nieuw topic openen die voldoet aan de richtlijnen.

[ Voor 77% gewijzigd door Rupie op 05-04-2011 17:02 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Denken jullie dat het ooit mogelijk zal zijn om op een Windows 7 (Ultimate) installatie RemoteFX te installeren, waarna je met een andere PC of Thin client een RDP sessie op kan zetten en de functionaliteit kan gebruiken? Dit zou namelijk best een handige feature kunnen zijn.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1