Externe 3.5" behuizing met zowel USB 3.0 en esata

Pagina: 1
Acties:

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04-2025
Hallo Tweakers,

Ik ben me al maanden rot aan het zoeken naar een Externe behuizing die zowel als out Esate heeft en usb 3.0. Ik heb er werkelijk waar geen kunnen vinden.

Waarom wil ik deze 2 opties hebben? Ik heb een laptop met USB 3.0 en esata.

Nu wil ik een 1 of 2 tb hardeschijf eraan hangen waarop ik ook gewoon kan werken.

Nu wil ik dus kijken wat er beter loopt. Usb 3/0 of esata.

Daarmee bedoel ik: Welke minder belasting voor mijn systeem geeft, snelheid van de schijf via usb 3/0 en via esata.

Natuurlijk is usb 3.0 sneller dan Esata. Maar als je kijkt naar de max snelheid van normale 7200 rpm schijven. Zou dat dus eigenlijk niet uit mogen maken. En zouden ze in princiepe allebij eve snel moeten kunnen draaien?

Als iemand weet waar je zo'n behuizing kan krijgen dan hoor ik het graag.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Search met pricewatch geeft anders wel resultaten.

pricewatch: Addonics ZESU3CS Zebra USB3.0 eSATA encl. SATA optical drive

Ook geschikt voor optical drives maar dat is in jouw geval niet zo relevant.

Edit: Laat ik ns gek doen en ook de url van de fabrikant even posten
http://www.addonics.com/products/z-family/zesu3cs.asp
Zit een converter bij van eSATA naar USB. Maakt voor jouw test niet zoveel uit... aangezien het over de belasting van de PC gaat.

Google gaf ook nog deze:
http://www.tcmagazine.com...ta-equipped-hdd-enclosure
Geen idee zo snel waar je die vandaan kan halen in NL maar dat kan je vast zelf uitzoeken :)

Ik blijf aan het editten :D
http://www.mobile-harddis...a-p-1576.html?cPath=24_85
Daar dus.

Moet ik nog verder googlen of kan je het verder zelf af :+ (heb het product direct in de pricewatch request queue gezet).

[ Voor 58% gewijzigd door Korvaag op 19-03-2011 01:22 ]

UNOX: The worst operating system

• Alcje
Hey Korvaag. Ik was vergeten er bij te vermelden. Dat het ook leuk zijn als het er een beetje fatsoenlijk uit zag.

Ik wil zowieeso niet met een convertor werken. stomme is hier op tweakers vond ik echt niks noppes nada.

Ik ben zelf altijd fan van Western Digital. maar die hebben niet zo'n schijf helaas.

Wat ik het mooie daar van vind, is dat ze zo'n sensor hebben. Dat de HD aangaat als je pc aangaat etc.

En je dus niet je schijf aan/uit moet zetten. Of dat hij altijd aanstaat.

Mocht je nog andere opties hebben dan houd ik me aanbevolen!

• Korvaag
Ehh.. heb je die 3e link van mij gezien ? Vaak gaan die dingen gewoon in spaarstand als de PC uitgaat (minder dan 1 watt oid). Mijn enclosure iig wel.

Dat houdt dus in dat de schijf gewoon stilstaat op dat moment.

Je kan ook nog deze nemen:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16816111153
Zit ook wel weer een powerschakelaar op (zie opmerking hierboven daarover).

Of deze:
http://www.aliexpress.com...ive-dock-wholesalers.html
Even geen reseller in NL gevonden

Je kan daarnaast ook nog voor de 2,5" versie gaan maar daar wordt 2 TB weer wat lastig.

[ Voor 128% gewijzigd door Korvaag op 19-03-2011 10:56 ]

• Alcje
Thanks Korvaag, maar nu zit je met het volgende probleem. Als je dus zo'n ding in de US haalt krijg je zo'n americaanse stekker erbij.

Als 2.5 inch behuizing zijn ze wel makkelijker te krijgen idd. Maar dan word 2 tb lastig. zelfs al 1 tb 7200 rpm word moeilijk lijkt me zo..

• Korvaag
Hmja.. ik snap nog niet helemaal waarom je perse geen hard power button wilt. Ik zou zo'n ding *juist* willen zodat je hem ook echt uit kunt zetten. Zonder deze knop moet je altijd de power eruit trekken voor 100% zeker weten uit.

Iig.. Er is zat te vinden. Ik denk dat je er zo wel uitkomt.

• Alcje
Het mag ook wel met Button hoor. Zou het mooiste zijn als dat erop zit.

IK zie bij nederlandse winkels dus weinig keus eigenlijk. En wat ik zeg als je in de US koop, zit je weer met een stekker..

Iig bedankt voor de moeite die je doet :)

Waar zou jij trouwens de voorkeur aan geven USB 3.0 of esata?

Ik weet niet welke meer van je pc vreet?

[ Voor 28% gewijzigd door Alcje op 19-03-2011 11:29 ]

• Korvaag
eSATA
Diverse reviews hebben al uitgewezen dat eSATA sneller is dan USB 3. Ik heb daar nu ff geen bron van maar ben er bij het googlen genoeg tegengekomen :)

Qua CPU belasting denk ik ook dat eSATA minder verstookt. Dit wordt namelijk geregeld door je chipset HD controller die ook je interne disks regelt. Je hebt ook geen last van extreme belasting als je je interne schijf benadert. Ook dit zonder bron btw. Komt vast ook naar voren in 1 van de reviews.

Daarnaast heb je nog het punt dat in sommige PC's (bv mijn gigabyte bord) mijn grafische kaart naar pci-e 8x zet ipv 16x omdat hij de overgebleven lanes gaat gebruiken voor usb3. Nu zal je dat niet merken in grafische prestaties omdat 8x ook snel zat is, maar een SATA300 controller heeft daar geen last van. (mijn onboard SATA600 controller weer wel btw. Die heeft ook die extra lanes nodig voor de SATA600 bandbreedte).

Verwijderd

Ik persoonlijk zou voor Esata gaan icm USB2.0. Op deze manier zijn er maar weinig pc's waar je de schijf niet op aan zou kunnen sluiten.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 19:39

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

USB3 is backwards compatible ^_^

Systeem specs

Verwijderd

Goh, dat wist ik nog niet. Het is gewoon een feit dat die combi een stuk makkelijker te vinden is.

• Alcje
Ik heb een laptop met usb 3.0 en esata. Gaat mij voornamelijk voor me eigen hd :) Hij hoeft niet op een andere pc. :) en usb kan je gewoon ook op usb 2.0 doen alsi k het goed heb.

• Alcje
Deze mag dicht. Heb toch maar gekozen voor een 2.5 inch usb 3 behuizing. Dan maar een iets kleinere hardeschijf. Eerst maar is kijken of we het hier mee redden.

Denk dat het toch te vroeg is voor zulke kastjes met ook nog een enigzinsmooi uiterlijk en tevens mooie prijs.

Heb ook geen zin om met omvormers te gaan klooien>

Iig bedankt voor de reacties korvaag.
Pagina: 1