Overclock help (noob)

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 07:36
Hee mensen,

Ik zoek wat hulp met overclocken, ik snap het niet helemaal.
Ik ben absoluut geen leek met computers, alleen overclocken snap ik niet helemaal.
Ik weet wel ongeveer met de multiplier x baseclock = snelheid cpu.
maar de reset erom heen, met tutorials word ik niet veel wijzer, er word bijv ook over ram overclock verteld.
moet dat tegelijkertijd met de cpu worden overclocked, want mijn ram loopt al 1600mhz (standaard) en hoger hoeft het niet.

systemspecs:
Intel core i7 950
Asus Sabertoothx58
6GB OCz gold 1600 mhz
Scythe Mugen 2 rev B
Antec 900
Ocz modxtream pro 600 watt
Ati HD5850 overclocked edition

Misschien dat iemand mij over msn kan helpen, ik weet dat je het niet mag posten, maar kan diegene het even pmmen?

greetz,

ChiB

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik wil ook wil iemand die helpt over msn met het overclocken haha ik zit nu al 3 dagen 16 uur per dag mn sweetspot te zoeken :P

Maar over de ram, als je de BLCK setting niet veranderd heeft je ram weinig met de overclock te maken. Als je het zeker wilt weten kun je hem altijd 1 snelheid setting terugkoppelen onder de specificatie dan weet je iedergeval dat je ram het niet is.

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Hier bv een basis instelling voor 3.8Ghz

Multiplier op 23
BLCK op 166
PCI-E op stock houden (100)

Vcore rond 1.2 - 1.23V dit moet igg meer als voldoende zijn.
Als hij stabiel is kun je de Vcore naar beneden draaien om je temp. te verminderen.

Snelheid geheugen in de buurt van stock. Ook de Ram voltage houd ik altijd op 1,5V ongeacht wat er op de sticker staat :)

Zo zou hij moeten draaien.
Misschien nog even C1E uitzetten om continue op 3.8Ghz te laten draaien.

Wil je meer zou je verder moeten spelen met de instellingen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

thechib12 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:56:
Hee mensen,

Ik zoek wat hulp met overclocken, ik snap het niet helemaal.
Dit al gelezen? Overclocking & Tweaking FAQ
Dat is het eerste wat je zou moeten doen. :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
thechib12 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:56:
[...]

ik weet dat je het niet mag posten...
Als je dat al weet, doe het dan ook niet. Inmiddels ben je desondanks al redelijk op weg geholpen en kun je aan de slag met genoemde richtlijnen. Kijk zoals gezegd voor meer informatie ook eerst even in de Overclocking & Tweaking FAQ voordat je meteen in het diepe springt. Dit topic voldoet in ieder geval niet aan de eisen zoals vermeld in Het algemeen beleid en gaat dus op slot.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.