SD kaart corrupt door Samsung Galaxy S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met een Micro SD kaart van Kingston in een Galaxy S.

Enige tijd geleden na het aanzetten van mijn telefoon nadat deze uit was gegaan en weer volledig opgeladen was kreeg ik de melding dat de Externe SD-kaart beschadigd was.

Na enige dagen even op google gezocht naar het probleem icm de Galaxy S en het probleem leek niet zo groot te zijn. Kaart er opnieuw in steken en telefoon opnieuw opstarten zou het probleem op moeten lossen, maar tevergeefs.

Wat ik wel constateerde was dat de kaart, zover ik me herinner, uit het SD slot geschoten was. Hier zou het dus mis gegaan moeten zijn.

Ik heb de kaart gisteren in mijn PC gestopt en deze kon door Ubuntu niet gemount worden maar liet een wel de kaart-naam zien. De melding was dat er een superblock niet gelezen kon worden.

Ik heb met fdisk -l gewoon output gehad dat er een partitie bestaat, een fat32, in /dev/ bestaat ook gewoon de mmcblk0p1 voor de SD kaart.

Ik heb de hele SD-kaart ge-DD't en naar een ISO gezet en ben hierna met de SD-kaart aan de slag gegaan.

Testdisk zag ook een partitie en ik heb de partitietabel toch opnieuw laten schrijven. Hierna kreeg ik een mmcblk0p5 en de p1 bestond ook nog steeds. Beide kon ik niet mounten en hadden een superblock error.

Wat ik hierna gedaan heb, tevens ook ervaring mee heb, is de partitie weg gegooid en Testdisk weer naar een partitie laten kijken, deze vond niets.

Mijn laatste optie om te kijken wat er in dergelijke gevallen mis is is door een tool als Easy Recovery een native search naar data te laten doen, eventueel de partitie. Gezien ik een Acer laptop heb met Ubuntu en de BootCD's de reader vaak niet ondersteunen zal ik het even op een oud werkstation met Windows moeten proberen denk ik, dit even terzijde overigens.

Ik vind het opzich vreemd gezien de data wel te imagen valt waarbij ik vaak de melding vond van corrupte SD-kaarten waar dit niet eens meer ging, dit ging dus prima.

Zijn er mensen welke nog meer opties hebben ? Ik kan de SD-kaart altijd terug DD-en trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand een hint/idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 18:38
Ik zou met data recovery software proberen eraf te halen wat je wil houden en dan het kaartje opnieuw formatteren. Lukt dat niet dan is er iets goed mis, neem dan eens contact op met Kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was in de tussentijd toch photorec eens gaan proberen, data staat er inderdaad gewoon op zoals je mag verwachten opzich.

Opgelost dus :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 20-03-2011 23:55 ]