Na een dag bij De Zeeuw Autoschade (waarbij overigens veel gewacht, vrijdag is stressdag, auto’s moeten worden opgeleverd etc. ) Heb ik toch weer (wel met mijn iPhone 2g, dus alvast excuses voor de kwaliteit van de foto’s, ik heb geprobeerd er wat van te maken) een ‘fotoreportage’ klaarliggen, die ik jullie nu zal presenteren.
Als eerste wil ik graag Pinooo (Johan) bedanken voor de afstandsbusjes, al verzenden voor ook maar het geld binnen is. Heel erg bedankt!
Ik heb dus een hele hoop afstandsbusjes binnengekregen, welke ik eerst ben gaan sorteren om setjes te vormen, met als resultaat:

Het was veel werk, en uiteindelijk zijn er geen negen hetzelfde, dus heb ik gelijkvormigen bij elkaar gelegd. Desalniettemin heb ik een setje van 9+ busjes gekregen en klaar gelegd om erop gesoldeerd te worden.
Uiteindelijk bij de Zeeuw aangekomen kreeg ik een boek met alle Metallic / Parelmoer kleuren in mijn hand gedrukt. Zoek maar uit was de boodschap. Om jullie een idee te geven:

nee,

teveel keuze dus. Aangezien de poll nu nog op paars staat, ben ik gaan kijken voor een paarse parelmoer kleur, die onder een hoek (niet in het licht) heel donker of zwart zou zijn.
Hier ergens moet ik wezen.

Parelmoer. Onder een hoek is het allemaal zwart,

Maar wanneer het licht erop valt krijgt het kleur.

Het is een beetje jammer dat het slecht te zien is, maar die blauwige kleur is toch echt paarskleurig. Het vervelende is alleen dat de iPhone het kleurverschil niet duidelijk maakt. Deze kleur bijvoorbeeld,

In werkelijkheid is het een beetje het kleurtje zoals in dit plaatje de linkerkolom:

Alleen is dat eigenlijk rood met iets blauwigs erin. Kortom, de rode kleur is slecht te zien door iPhone foto’s. Beetje jammer. Maar goede, het wordt dus een beetje het kleurtje als de tweede van onder in het laatste plaatje, eerste kolom. Paars dus.
En dan staat hier ergens de mix van het kleurtje wat ooit mijn kast gaat worden:

Dan krijg ik een stuk metaal om af te tapen. Hier, in deze vonkenregen, wordt mijn plaatje gezaagd.

En dan moet ook het echte stuk eraan geloven.

Hier komt dan het I/O shield:

en het plaatje, afgetaped zodat de ruimte voor het I/O shield kan worden gezaagd:

En de slijptol er weer in.

grappig, hier lijkt het zo scheef als de pest. Maar dat is gezichtsbedrog, in het echt is het zo recht als een liniaal.

Weer afgetaped om de buitenkant te snijden, dus het deel wat wordt vastgelast.

Helaas moest ik toen weg, dus ik heb geen final pics van het plaatje. Misschien zondag, want dan kan ik weer even aan de slag.
Tot de volgende update!