Netwerk problemen (mediaspeler)

Pagina: 1
Acties:

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04-2025
Hey,

men excuses om dit algemeen te zetten maar ik heb geen oplossing gevonden voor men volgend probleem.

Mijn mediabox (Traxdata MMS) kan mijn pc niet vinden.

Dus ik heb een telenet modem die verbonden is met een simpele switch.
Aan die switch is de mediabox verbonden.
Ook gaat er een UTP kabel naar boven in het huis waar mijn router staat.
Aan deze router hangt mijn pc.

Ik weet niet welk ip ik in mijn mediabox moet ingeven, maar als dhcp krijgt hij een 94.232.x.x (netmask 255.255.252.0)
Mijn pc hier heeft 192.168.0.100 (netmask 255.255.252.0)

Ik heb al meerdere dingen geprobeert maar krijg het niet aan de gang.
Is het gewoon mischien niet mogelijk in men huidige situatie om connectie met elkaar te krijgen?

Dank bij voorbaat

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Je mediaspeler aan je router koppelen helpt. Je mediaspeler krijgt nu een internetadres van telenet, geen intern uit je normale netwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door bartgabriels op 18-03-2011 17:41 ]

• BioHzRd
bartgabriels schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:41:
Je mediaspeler aan je router koppelen helpt. Je mediaspeler krijgt nu een internetadres van telenet, geen intern uit je normale netwerk.
Het is niet mogelijk , anders was de oplossing simpel

• bartgabriels
Dat is DE oplossing voor je probleem.

1/ Verplaatst de router naar beneden
2/ Gebruik het (oude) kabeltje (dat van je router naar je pc loopt) om de router aan de switch te koppele,
3/ Koppel de mediaspeler aan je router
4/ Steek die kabel die naar boven loopt in de router en je PC.

• BioHzRd
bartgabriels schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:47:
Dat is DE oplossing voor je probleem.

1/ Verplaatst de router naar beneden
2/ Gebruik het (oude) kabeltje (dat van je router naar je pc loopt) om de router aan de switch te koppele,
3/ Koppel de mediaspeler aan je router
4/ Steek die kabel die naar boven loopt in de router en je PC.
Het probleem is ik heb hier nog een pc staan die ook met die router verbonden is. Dus de router naar beneden brengen zou hetzelfde zijn als de router er van tussen laten want dan ben ik direct verbonden met de switch.
Extra kabels kunnen er trouwens niet komen.

• BioHzRd
Heb even zitten denken, ik heb nog een oude router staan ook.

Als ik die beneden zet.
Die zou verbonden worden via de uplink met de switch.

Dan zou men mediabox aan die router komen en zou de kabel die nu loopt naar men router boven ook erin komen.

Dan zet ik ze beide in hetzelfde netwerk bv : 192.168.1.x & 192.168.0.x met een 255.255.0.0 netmask.

Dan moet hij men pc wel zien denk ik of ben ik mis ?

• bartgabriels
Doe het dan nog anders:
Modem rechtstreeks in de router en de switch naar boven verplaatsen aan het einde van de lange kabel ?
2 routers achter elkaar plaatsen is om problemen vragen. Als je ze naast elkaar plaatst, zitten ze nog steeds niet in hetzelfde netwerk.

• BioHzRd
bartgabriels schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:27:
Doe het dan nog anders:
Modem rechtstreeks in de router en de switch naar boven verplaatsen aan het einde van de lange kabel ?
2 routers achter elkaar plaatsen is om problemen vragen. Als je ze naast elkaar plaatst, zitten ze nog steeds niet in hetzelfde netwerk.
Ben ik dan verkeerd ?
Want ze zouden elkaar toch vinden aangezien ze in hetzelfde netwerk zitten , de ene in 192.168.0 & de andere in 192.168.1 met 255.255.0.0 ?

En voorloppig lukt het me niet om men linksys router naar een subnet 255.255.0.0 te zetten. Telnet lukt ook niet dus ik ben opzoek naar een custom firmware die da toelaat (WRT54G)

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Een router die verbind 2 netwerken met elkaar. Op het moment zit je mediaplayer niet in je logische netwerk (LAN) maar in het netwerk van Telenet (WAN)

Dit maakt het wellicht wat duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14584776/netwerkthumb.png

Ik heb ook uitgetekend hoe de situatie moeten worden om ervoor te zorgen dat het wel werkt.
Als je op de plek waar de router moet komen te staan nog steeds een switch nodig hebt kan je het beste een extra switch kopen en die daar neerzetten.

Hier kan je meer info vinden over wat een router nou grofweg doet.
BioHzRd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:42:
[...]

Ben ik dan verkeerd ?
Want ze zouden elkaar toch vinden aangezien ze in hetzelfde netwerk zitten , de ene in 192.168.0 & de andere in 192.168.1 met 255.255.0.0 ?

En voorloppig lukt het me niet om men linksys router naar een subnet 255.255.0.0 te zetten. Telnet lukt ook niet dus ik ben opzoek naar een custom firmware die da toelaat (WRT54G)
Dit lukt niet omdat je router op zijn publieke (WAN) poort al een 94.232.x.x adres heeft. Dat is het doel van een router. Die gedraagt zich als een brug tussen 2 netwerken.

Dus gewoon de router en switch omwisselen en je bent klaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Appel op 18-03-2011 19:09 ]

• BioHzRd
Ok, maar zal de digitale tv dan nog werken indien hij verbonden is met de router(die aan de modem)?

• Appel
BioHzRd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:12:
Ok, maar zal de digitale tv dan nog werken indien hij verbonden is met de router(die aan de modem)?
Ik ben er niet heel erg goed bekend maar ik vermoed van niet. Mits je een extra switch voor de router zet.

Of je moet handig zijn met VLANs.

• BioHzRd
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/i/netwerkthumb.png/

Zo dus
Zou die problemen geven ? Ik wil niet zomaar die switch boven zetten aangezien die kabels allemaal bij 1 getaped zijn en ik niet voor niets ff wil gaan proberen

• Appel
Op deze manier blijft je internet, digitale TV en de rest van je netwerk werken.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14584776/netwerk2.png

Modem: Met UTP aan Swtich1
Switch1: UTP aan Digibox en UTP naar WAN poort Router.
Router: LAN1 naar switch2, LAN2 naar Mediaplayer
Switch2: LAN1 naar PC.

Klaar :)

• BioHzRd
LzpAppel schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:28:
Op deze manier blijft je internet, digitale TV en de rest van je netwerk werken.

[afbeelding]

Modem: Met UTP aan Swtich1
Switch1: UTP aan Digibox en UTP naar WAN poort Router.
Router: LAN1 naar switch2, LAN2 naar Mediaplayer
Switch2: LAN1 naar PC.

Klaar :)
Wilt zeggen dat ik dus nog een switch ga moeten bijkopen.
Voorloppig zal ik Switch 2 er van tussen laten en men pc gewoon rechtstreeks verbinden met de router en men ene pc gebruik laten maken van wireless.

Dankje voor de hulp

• Appel
BioHzRd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:31:
[...]

Wilt zeggen dat ik dus nog een switch ga moeten bijkopen.
Voorloppig zal ik Switch 2 er van tussen laten en men pc gewoon rechtstreeks verbinden met de router en men ene pc gebruik laten maken van wireless.

Dankje voor de hulp
Je zou eventueel ook nog een wireless dongle op je mediaplayer kunnen aansluiten. Al raad ik eigenlijk altijd kabels aan.

• BioHzRd
LzpAppel schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:32:
[...]

Je zou eventueel ook nog een wireless dongle op je mediaplayer kunnen aansluiten. Al raad ik eigenlijk altijd kabels aan.
Die mediabox is ook een NAS dus die wil ik gewoon niet wireless verbinden ;)

• BioHzRd
Het werkt nu perfect. Bedankt voor de informatie !

klein OT : weet iemand een programma hoe je files naar een NAS (of netwerk map) kan zetten. Dan bedoel ik dat je een hele lijst kunt zegge van dit dit & dit zonder windows explorer copy te gebruiken. Iets overzichtelijker + een status hoe ver hij zit (en snelheid want met windows haal ik maar 1.68mb/s wat enorm traag is)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Meer een netwerkkwestie. Voor de goede orde dus een schopje naar net [NT]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BioHzRd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:33:
Het werkt nu perfect. Bedankt voor de informatie !

klein OT : weet iemand een programma hoe je files naar een NAS (of netwerk map) kan zetten. Dan bedoel ik dat je een hele lijst kunt zegge van dit dit & dit zonder windows explorer copy te gebruiken. Iets overzichtelijker + een status hoe ver hij zit (en snelheid want met windows haal ik maar 1.68mb/s wat enorm traag is)
Zelf gebruik ik meestal filezilla en de ftp functie van het apparaat. Via netwerk share kan het ook met total commander (en dan de copy functie in batch zetten)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

BioHzRd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:33:
weet iemand een programma hoe je files naar een NAS (of netwerk map) kan zetten. Dan bedoel ik dat je een hele lijst kunt zegge van dit dit & dit zonder windows explorer copy te gebruiken. Iets overzichtelijker + een status hoe ver hij zit (en snelheid want met windows haal ik maar 1.68mb/s wat enorm traag is)
Je zou eens kunnen kijken naar Copy Handler. Je kunt kopiëren van/naar het netwerk daarmee beter monitoren, pauzeren, resumen etc. Een ander, soortgelijk iets is Tera Copy. Dat gebruik ik tegenwoordig om bestanden naar mijn Mede8er te kopiëren. Copy Handler is wat uitgebreider en gebruikte ik vroeger veel bij het downloaden uit windows shares. Beide programma's zijn in te stellen als standaard copy/move programma in windows, of via het context menu.

FTP is ook een mogelijkheid en ook NFS (ik gok dat je mediaspeler dit ondersteund, het ding lijkt erg op mijn Mede8er...). Hiervoor kun je bijvoorbeeld Hanewin NFS server (op windows) gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door WoC op 19-03-2011 19:17 . Reden: kleine toevoeging ]

• BioHzRd
WoC schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:13:
[...]
Je zou eens kunnen kijken naar Copy Handler. Je kunt kopiëren van/naar het netwerk daarmee beter monitoren, pauzeren, resumen etc. Een ander, soortgelijk iets is Tera Copy. Dat gebruik ik tegenwoordig om bestanden naar mijn Mede8er te kopiëren. Copy Handler is wat uitgebreider en gebruikte ik vroeger veel bij het downloaden uit windows shares. Beide programma's zijn in te stellen als standaard copy/move programma in windows, of via het context menu.

FTP is ook een mogelijkheid en ook NFS (ik gok dat je mediaspeler dit ondersteund, het ding lijkt erg op mijn Mede8er...). Hiervoor kun je bijvoorbeeld Hanewin NFS server (op windows) gebruiken.
Gebruik nu ook Tera copy , vind het enorm handig. De snelheid is beter als windows shares helaas nog altijd niet super (2.1mb/s) maar kan niet klagen.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

BioHzRd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:36:
[...]
Gebruik nu ook Tera copy , vind het enorm handig. De snelheid is beter als windows shares helaas nog altijd niet super (2.1mb/s) maar kan niet klagen.
Naar mijn Mede8er haal ik snelheden van 30-40 Mb (als in megabit). Zoals ik als schreef denk ik dat je mediaspeler grotendeels overeenkomt met de Mede8er en ook op de Realtek 1073 chipset is gebaseerd. Het apparaat is bedoeld als mediaspeler en niet als high-speed NAS. Veel hogere snelheden verwacht ik dan ook niet: de chipset kan het gewoon niet aan. Vandaar dat er ook geen gigabit aansluiting op zit.
Maar dan zou de snelheid theoretisch bij jou nog wel om hoog moeten kunnen. Ligt ook een beetje aan de firmware. Welke snelheden haal je trouwens met FTP?
Pagina: 1