Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trojan melding herhaalt zich.

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb hier een laptop, elke keer dat ik opnieuw opstart
geeft AVG free een melding: Trojan gedetecteerd, ergens in users/temp .exe (weet niet precies)
via cmd kan ik die file niet vinden(?)

maar anyway tijdens het computeren komt er weer dezelfde melding, zelfde map, andere .exe file, delete ik die weer.

Start ik pc opnieuw op, krijg ik weer dezelfde routine ...

weet iemand wat te doen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ja, opnieuw installeren. Waarschijnlijk kan je het bestand wel vinden als je in de explorer aangeeft dat verborgen en systeembestanden getoond moeten worden, maar weet je zeker dat je jou systeem nog vertrouwd voor bankzaken o.i.d.? Als je het mij vraagt is de enige juiste reactie op zo'n melding een schone installatie van het systeem.

Desktop | Server | Laptop

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Na even snel de topictitels van je andere topics te lezen (Bespioneerd afstand kende ik trouwens nog), lijkt me een herinstallatie toch echt de beste oplossing.

Al is het natuurlijk de vraag of dat wenselijk is. In Exe file geblokkeerd - auto delete heb je het er nog over dat je een .exe file uitsluit van AV bescherming (een nocd 'patch'?). Misschien is het die wel? Dus ziet je AV em wel, maar doet ie er niks mee omdat ie dat niet mag van jou?

• Eddy001
bespioneerd topic ging over een andere laptop,
Maar AVG Delete het bestand wel, hij heeft de rechten gewoon om dat te doen.

Maar hij komt gewoon telkens terug..

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Heb je niet toevallig nog meer uitgesloten bestanden? Misschien dat een van die dit bestand telkens gewoon weer terug zetten?

• Eddy001
Niet dat ik weet..

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-11 21:12
Je kunt het misschien verwijderen met Malwarebytes anti malware. dit programma heeft een tooltje (onder de tab "extra gereedschap" en dan start file assasign. Hiermee kun je geblokkeerde bestanden verwijderen. Gewoon dat bestandje wat AVG aangeeft (ergens in de TEMP map) verwijderen, makkelijkste is om heel het pad te kopiëren vanaf de melding die AVG geeft, en dan te plakken bij fileassasign... Kun je het niet verwijderen hiermee? doe dan een snelle scan met Malwarebytes Anti-malware, verwijder de kwaadaardige software, download HostXpert, en zet de originele Windows host bestand terug. Werkt best wel vaak naar mijn ervaring... suc6 (y)

[ Voor 17% gewijzigd door MineTurtle op 18-03-2011 22:28 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Je hebt waarschijnlijk een trojan gen erop staan. Daar kom je heel makkelijk vanaf: formatteren.

Ik heb die zelf al een paar keer erop gehad en norton kon hem ook niet vinden, alleen de trojans welke gegenereerd werden die werden gevonden. De generator zelf bleef verborgen of hij deed volgens norton niets fout. De trojans werden overigens wel netjes opgeruimt, maar ik kreeg soms 20 meldingen van norton per uur, dus dat ging me irriteren. Het stomme is dat ik die erop kreeg na het downloaden van iets zonder dat ik het uitvoerde.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarschijnlijk staat de besmetting origineel anders genaamd op je systeem en wordt deze tijdens het opstarten gekopieerd en hernoemd zodat je telkens alleen de kopie van het systeem verwijderd.
Opnieuw installeren van je OS is niet echt een oplossing te noemen, dat advies kan iedereen je geven.

Heb je bijvoorbeeld Combofix als eens geprobeerd? Gewoon eens draaien en rustig zijn hele karwei af laten maken. Niet schrikken als er ineens icoontjes van je bureaublad verdwijnen, hoort er allemaal bij, ze komen later weer terug.

Testing, one, two ...

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Wanneer je hier een topic opent verwachten we enige inzet van je. Dat zie ik niet terug in dit topic en daarom gaat hij op slot. Zie Het algemeen beleid #quickstart voor meer info hierover.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.