[iPhone] Onderling communiceren WiFi-Hotspot mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Beste,

Kan iemand met een geactiveerde WiFi hotspot feature bevestigen dat het mogelijk is om onderling te communiceren tussen apparaten die via de hotspot van de iPhone zijn verbonden? Kunnen twee laptops op het WiFi netwerk van de iPhone onderling communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:16
Kan het niet echt bevestigen, maar aangezien je nog nooit tussen iphones kon communiceren of bestanden om kon zetten kan dit waarschijnlijk (99% dus) nu ook niet. Zou tegen apple's lijnen ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
stijnovinchi schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:37:
Kan het niet echt bevestigen, maar aangezien je nog nooit tussen iphones kon communiceren of bestanden om kon zetten kan dit waarschijnlijk (99% dus) nu ook niet. Zou tegen apple's lijnen ingaan.
Ja maar technisch gezien kan dat niet via BT. Als ik kijk naar de Bump App werkt het overgooien van data wel via WiFi.

Als ik het logisch bekijk wordt met de hotspot functie de iPhone een router voor 5 apparaten, dus regelt hij IP verkeerd, het zou mijns inziens technisch wel mogelijk moeten zijn, of dat het is afgeschermd/eruit gesloopt blijft een ander verhaal.

Kleine edit van mijn kant, ik kan het niet testen heb een sneue iPhone 3G die geen 4.3 meer mag ;w

[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 18-03-2011 17:47 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of netwerk apparaten elkaar kunnen zien via een wifi router is een feature van de wifirouter. Hoe dat bij een "hotspot" staat ingesteld weet ik niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
SpoekGTi schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:44:
[...]

Ja maar technisch gezien kan dat niet via BT. Als ik kijk naar de Bump App werkt het overgooien van data wel via WiFi.

Als ik het logisch bekijk wordt met de hotspot functie de iPhone een router voor 5 apparaten, dus regelt hij IP verkeerd, het zou mijns inziens technisch wel mogelijk moeten zijn, of dat het is afgeschermd/eruit gesloopt blijft een ander verhaal.

Kleine edit van mijn kant, ik kan het niet testen heb een sneue iPhone 3G die geen 4.3 meer mag ;w
Dat is dus ook mijn punt: Ik vraag me af of de iPhone als ie router is ook verkeer onderling route. Kortom als je twee notebooks met de iPhone verbindt, kan je dan elkaar pingen via WiFi?