Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outl2007/2010] Afwezigheidsassistent werkt alleen op 2010

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Onze afwezigheidsassistent werkt sinds kort van de 1 op andere dag niet meer. Uiteraard komen we er maar niet achter waar het aan ligt. Er zijn ook 100 redenen waar dit door kan komen. Outlook 2007 geeft de veel voorkomende melding: De instellingen voor afwezigheid kunnen niet worden weergegeven omdat de server momenteel niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.
Zoals bij iedereen die het probleem heeft, werkt het wel via OWA. Wat nu bij ons nog vreemder is dat het via Outlook 2010 WEL werkt.
Mijn vraag: wat doet outlook 2010 anders dan 2007? En kunnen we 2007 dan ook op een alternatieve manier het werkend krijgen? Ik kan in ieder geval niet hetgeen vinden wat ik met mijn zoekopdrachten zoek. Je moet het maar net op de juiste manier vertalen en verwoorden.

We hebben overigens een Exchange 2007 omgeving en ik heb de veelvoorkomende oplossing geprobeerd om je virtuele EWS website de in- en externe adres aan te passen.

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Heb dit ook gehad bij een klant, en heb alle update rollups gedaan, waarna het probleem opgelost was. Volgens mij moest er minimaal SP3 geïnstalleerd zijn van Exchange 2007.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk is er een intern certificaat van de Exchange 2007 server verlopen, is er iets met je autodiscover gebeurd of je moet een MS hotfix installeren op de clients (Outlook 2007 crashes or you cannot access OOF settings after you install a package that contains the .NET Framework 3.5 with SP1 and the .NET Framework 2.0 with SP2 on an Exchange 2007 Client Access server or on an Exchange 2010 Client Access server).

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ja die hotfix hadden we inderdaad wel gezien, maar was bij ons n.v.t. Vandaag hebben we het probleem gevonden. Het was een DNS dingetje. Blijft vreemd dat Outlook 2010 wel bleef werken.