Toon posts:

Mac: Error 8003 prullenbak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken het vervelende probleem dat telkens als ik mijn prullenmand wil leegmaken ik de error -8003 krijg.
Na enige google query's uitgevoerd te hebben ben ik er toe gekomen dat dit te maken zou hebben met Time Machine -files die je verwijderd zou hebben, maar aangezien ik Time Machine niet geactiveerd heb en hiermee geen backups maak..is dit niet zo. De schijfpermissies heb ik reeds gecontroleerd.
Momenteel heb ik een applescript gemaakt om via de terminal de prullenmand te legen maar dit is natuurlijk maar een lapmiddel.
Hopelijk weet iemand raad?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan in Terminal.app het volgende typen. Zorg er echter eerst voor dat je een backup hebt, want als je dat laatste command uitvoert terwijl je in de verkeerde map zit delete dit die files van die map:

code:
1
2
3
4
cd /
cd .Trashes
sudo ls -a 
sudo rm -R --> let op dat je echt in de Trash zit. Wees hier erg voorzichtig mee

IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR MOGELIJKE SCHADE

[ Voor 72% gewijzigd door Beatboxx op 18-03-2011 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:57:
Even googlen brengt mij hier Dan deze post:

[...]

Dit doe ik dus nu ook, maar dan met een Apple-Script ;-)

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 13:01

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

volgens mij vertelde de TS al dat hij een structurele oplossing wilde i.p.v. de applescript die in terminal zijn bestanden verwijdert.

Discogs

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

Beatboxx schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:57:
Je kan in Terminal.app het volgende typen. Zorg er echter eerst voor dat je een backup hebt, want als je dat laatste command uitvoert terwijl je in de verkeerde map zit delete dit die files van die map:

code:
1
2
3
4
cd /
cd .Trashes
sudo ls -a 
sudo rm -R --> let op dat je echt in de Trash zit. Wees hier erg voorzichtig mee

Als ik het goed begrijp is dat wat de TS nu ook doet, maar dan via een automated script. Dat schiet niet op natuurlijk.

Ik heb geen idee wat je hieraan zou kunnen doen eerlijk gezegd, kan zo snel op google geen zinnige dingen vinden. Ik raad je aan om een bugreport te doen bij apple (of een servicerequest te doen).

edit:
8)7 Spuit elf. Te laat.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:01:
[...]

Als ik het goed begrijp is dat wat de TS nu ook doet, maar dan via een automated script. Dat schiet niet op natuurlijk.

Ik heb geen idee wat je hieraan zou kunnen doen eerlijk gezegd, kan zo snel op google geen zinnige dingen vinden. Ik raad je aan om een bugreport te doen bij apple (of een servicerequest te doen).
Het Bug-report is vrijdag verzonden richting Apple.
Afgelopen maandag bij de lokale Apple-store geweest, probleem aan de technische dienst uitgelegd en de man wist totaal niet waardoor het kwam.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:02:
[...]

Het Bug-report is vrijdag verzonden richting Apple.
Afgelopen maandag bij de lokale Apple-store geweest, probleem aan de technische dienst uitgelegd en de man wist totaal niet waardoor het kwam.
Hmm. Over het algemeen (dat is mijn ervaring tenmisnte) hebben ze bij de TD vaak wel verstand van zaken. Op zicht niet zo tof dus dat zij het probleem niet kennen.

Als je tijd hebt dit weekend zou ik zeggen: leegmaken en opnieuw installeren. Wellicht is er bij een update of verwijderen van een programma iets mis gegaan. Maak wel eerst even een backupje natuurlijk..

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 13:01

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

begrijp ik het probleem nou goed dat dit soort niet te verwijderen bestanden steeds weer in je prullenbak terugkomen?
kun je daar iets meer over zeggen? dan kunnen we misschien achterhalen waar ze vandaan komen.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Hmm. Over het algemeen (dat is mijn ervaring tenmisnte) hebben ze bij de TD vaak wel verstand van zaken. Op zicht niet zo tof dus dat zij het probleem niet kennen.

Als je tijd hebt dit weekend zou ik zeggen: leegmaken en opnieuw installeren. Wellicht is er bij een update of verwijderen van een programma iets mis gegaan. Maak wel eerst even een backupje natuurlijk..
Aan een herinstall was ik ook al aan het denken, maar toch maar het liefst proberen zonder natuurlijk. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Nerpissad schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:08:
begrijp ik het probleem nou goed dat dit soort niet te verwijderen bestanden steeds weer in je prullenbak terugkomen?
kun je daar iets meer over zeggen? dan kunnen we misschien achterhalen waar ze vandaan komen.
De situatie is als volgt:

Ik sleep willekeurige bestanden naar de prullenbak (word, excel, txt, iso,...)
Als ik de prullenbak opdracht geef om te empty-en krijg ik direct de foutmelding 8003 en blijven alle files er gewoon instaan.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01 16:10
heb je al met een applicatiie zoals Cocktail geprobeerd de prullenbak geforceerd te legen?

Verwijderd

boot je mac installatie dvd en dan naar disk utility en daar een repair uitvoeren.
geeft vaak meer resultaat dan permission check in mac osx zelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 18:40 ]

Pagina: 1