IpSec VPN via T-mobile mobiel internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34140

Topicstarter
Ik gebruik een T-mobile mobiel internet dongel in combinatie met Cisco VPN Client (via IPSEC). Via WiFi werkt alles, maar via mijn dongel kan ik wel inloggen, maar geen gebruik maken van het netwerk (bijvoorbeeld contact maken met de terminal server).
De Bytes received blijft staan op 0; de bytes sent tikt wel heel langzaam omhoog.

Ik heb al gebeld met T-Mobile klantenservice, zij geven aan dat ze geen ondersteuning bieden voor VPN - in de vorm van help (maar het in principe wel toelaten op hun netwerk).

Het lijkt er echter op dat ze bepaalde poorten geblokkeerd hebben, of kan het ermee te maken hebben dat ik bijvoorbeeld in een ander subnet zit wanneer ik inlog met mijn dongel?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 13:59
Hier vodafone met ipsec vpn..geen problemen.
heb hiervoor ook t-mobile gehad dongle erin...ipsec verbinden geen probleem.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Even rewind...

Je internet werkt via je dongle?
Zo ja, je moet niet bij T-Mobile zijn.

Ik zou eens even informeren bij de mensen die jou VPN toegang verschaffen.
Waarschijnlijk zul je ergens een intelling moeten aanpassen.
En dan is het nog de vraag welke TS je wilt bereiken.
In je eigen netwerk? Of het remote netwerk...

Krijg je ook een ander IP/SUB toegewezen als je via WiFi en Mobiel werkt?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 21:33
Anoniem: 34140 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:38:
Het lijkt er echter op dat ze bepaalde poorten geblokkeerd hebben, of kan het ermee te maken hebben dat ik bijvoorbeeld in een ander subnet zit wanneer ik inlog met mijn dongel?
Dat kan 'm goed zijn idd, heb je gekeken naar de instellingen van de VPN-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid:
Wifi: alles werkt: ik kan inloggen op VPN Client, wel verbinding maken met mijn Remote Desktop.

Dongel/Tmobile: ik kan inloggen op VPN Client, maar niet verbinding maken met mijn Remote Desktop.
Internet doet het uiteraard wel gewoon.
adyta schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:45:
[...]
Dat kan 'm goed zijn idd, heb je gekeken naar de instellingen van de VPN-server?
Ja, bij de routing zie ik staan 192.168.1.11 > subnet 255.255.255.255
Mijn dongel geeft een wisselend subnet; de laatste keer 255.255.255.248. Of doet dat er niet toe?

Mijn VPN-leverancier/helpdesk lijkt niet echt te willen meewerken :-) (Zonder te testen: "Ja, ze zullen het wel blokkeren bij Tmobile")... maar T-mobile zelf zegt dat ze dat niet doen dus. :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 34140 op 18-03-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Let je er wel ff op dat je een IP krijgt van T-Mobile en dat je een IP krijgt van je remote site?
Als die laatste dus wisselt ligt dus het probleem bij je VPN boer.
Als hun je niet willen helpen dan kun je doen wat je doen wilt maar dan kun jij noch T-Mobile noch anyiemand op GoT je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RammY schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:03:
Let je er wel ff op dat je een IP krijgt van T-Mobile en dat je een IP krijgt van je remote site?
Als die laatste dus wisselt ligt dus het probleem bij je VPN boer.
Als hun je niet willen helpen dan kun je doen wat je doen wilt maar dan kun jij noch T-Mobile noch anyiemand op GoT je helpen.
Ja, logisch. Zoals ik eerder aangaf: het IP-adres van T-Mobile wisselt. Niet het VPN-ip adres.

Maar VPN werkt dus wel via (diverse) WiFi netwerken, dus het moet met de instellingen van mijn T-mobile verbinding te maken hebben lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Staar je nou niet blind op je WiFi netwerken..

Nogmaals.. waar staat die Remote Desktop... aan de andere kant van de VPN of aan jou kant...

Wat is je adres die je van de remote kant krijgt?
Kun je deze ook pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RammY schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:18:
Staar je nou niet blind op je WiFi netwerken..

Nogmaals.. waar staat die Remote Desktop... aan de andere kant van de VPN of aan jou kant...

Wat is je adres die je van de remote kant krijgt?
Kun je deze ook pingen?
Aan de andere kant, maar het is een 192-adres. Dat is de kern van mijn probleem.

Ik kan wel inloggen op VPN, maar zodra ik verbinding probeer te maken met de 192.168 op het intranet (via VPN), dan krijg ik geen verbinding. Ik kan hem dus ook niet pingen, hij received immers ook geen data.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 34140 op 18-03-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nog even aan het debuggen geslagen: wanneer ik met de T-Mobile simkaart in mijn telefoon duw en verbinding maak via Tethering, werkt het wel allemaal.
Het ligt dus niet aan het feit dat bij mijn abonnement T-Mobile poorten blokkeert.

Mijn IP T-mobile dongel

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 188.88.134.xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.248
Standaardgateway. . . . . . . . . : 188.88.134.xxx

Mijn Cisco VPN adapter:

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 2:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::f998:681:59a9:a34e%30
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 172.16.0.226
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ik heb het vermoeden dat wanneer ik via VPN het 192.168.2.11 adres probeer te bereiken, hij dit wel via Cisco doet omdat ik in de statistics de bytes zie oplopen.

Wanneer ik Route Print doe, zie ik (onder meer):
Netwerkadres Netmasker Gateway Interface Metric
192.168.1.11 255.255.255.255 172.16.0.1 172.16.0.226 100

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46

krietjur

Where am I?

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, alleen dan met een Watchguard IPSEC VPN en een Vodafone dongle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46

krietjur

Where am I?

Het probleem blijkt te zitten in de nieuwe Vodafone dongle in combinatie met de Watchguard software die een andere manier van verbinding maken, wat de nieuwe dongle blijkbaar doet, niet ondersteund.

Via een omweg is het aan de praat te krijgen, door niet de vodafone software te gebruiken. Maak in plaats daarvan een nieuwe inbelverbinding aan met de dongle als modem. Gebruik het nummer *99# en username/password beide vodafone. Je kan nu op die manier verbinding maken met het internet zonder de Vodafone software, en de VPN werkt ook naar behoren.
Pagina: 1