Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win7] Batch command "start /wait" wacht niet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een batch-file met daarin een commando als volgt:
code:
1
start /wait computer.rdp

Op XP werkte dit perfect: de batchfile ging pas verder met uitvoeren nadat ik die RDP-sessie had afgesloten. Nu met Windows 7 (x64) werkt het niet meer. Sort of.

Als ik deze batch-file vanuit explorer opstart, doet ie precies wat ik vraag. Hij wacht netjes. Maar ik start dit ding niet vanuit explorer op, maar vanuit PortableApps. En dat is een 32-bits applicatie. Hij wacht dan niet. Zelfde effect als ik de batchfile vanuit Total Commander opstart (is ook 32-bits).

Ik weet wel hoe ik in een batchfile moet detecteren of ik op 32 of 64 zit, maar daar schiet ik (nu nog) niets mee op. Ik zal eerst erachter moeten komen wat voor commando ik moet gebruiken om vanuit een 32-bits context een 64-bits applicatie te starten en te wachten tot die klaar is... Weet iemand hoe dat moet?

日本!🎌

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb in ieder geval iemand voor je met hetzelfde probleem: http://www.dostips.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1040

Wellicht dat je er wat kunt met de reactie(s).

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

What about Powershell?
Met [google=start /wait powershell] zou je al wat mogelijkheden kunnen vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
In dat topic wordt er verwezen naar het commando call, maar dat werkt in mijn geval niet, omdat ik geen nieuwe batch-file aanroep, maar een gewone windows-applicatie open.

Op powershell vertrouwen kan ik ook niet doen, omdat het scriptje zo goed mogelijk op vreemde PC's moet werken, dus ook XP zonder powershell...

日本!🎌