Toon posts:

Bios prob..... opgeklokt doet hij niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mn kast met een dremel had bewerkt en mn mobo er weer in wilde zetten, zat ik niet helemaal op te letten.
Hij wilde niet opstarten, (een kabeltje zat niet goed vast |:( ).
Maar ik had al in mn bios loopen kooien wat precies weet ik niet meer.
Toen ik het kabeltje had aangesloten en hij deed het weer zei hij dit ongeveer tegen mij:

Searching for UDMA components....
UDMA bios not installed cause there are no drives attached.

Hierna doet hij het gewoon , maar als hij nu is opgeklokt loopt hij vast terwijl hij naar die drive zoekt.
Weet iemand een oplossing zodat hij normaal opstart en zodat ik hem dann dus ook weer kan oc en

Verwijderd

Topicstarter
ideeen ? :?

Verwijderd

Load default settings in BIOS doen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00

Sick Nick

Drop the top!

Inderdaad, gewoon de bios defaults terug zetten. Doe dit gewoon in de bios zelf, haal het batterijtje uit je mobo en het stroom van je mobo af of gebruik het (als ie aanwezig is) jumpertje om de bios hardwarematig te resetten.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Als ik load bios defaultsa doe blijft hij hem zoeken. Ik probeer hem wel ff te resetten straks als ik mijn net bezorgde casefans en 128mb en in ga proppen 8-)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heb ik ook gehad, na ruim een kwartier kloten was ik erachter, m'n ide kabel zat verkeerd om en op m'n ata66 kabel de drives verkeerd (master in het midden) |:(
check even of je alle drives op je ide poorten net zo hebt aangesloten als ze daarvoor zaten (= rooie lijntje aan de kant van de voedingsstekker op de hd, en op het mobo aan de kant van de '1')

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zitten alle kabels goed, maar ik zie net dat er in mn config bij systeem , bij primaire ide controller een uitroepteken staat, wat betekent dit en wat doen we eraan
Pagina: 1