[excel] Lijst filteren naar 1 cel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Dag Tweakers,
Ik zit met een Excel probleem. Ik heb aantal kolommen met gegevens die het resultaat zijn van een formule. Dit ziet er ongeveer zo uit:
ABCDE
1147
282
321411
416

(dit voorbeeld loopt tot 4 maar in werkelijkheid loopt dit mogelijk door tot 100)

Nou is het de bedoeling dat in een ander werkblad deze resultaten worden weergegeven zodat bijvoorbeeld alle resultaten uit de A-kolom van hierboven in de hieronder staande A-3 worden weergegeven.
ABC
1XXX
2XXX
31
2
XX

Ik heb al gezocht en ik kwam op Filter en dan geavanceerd, maar zodra ik het invul en op OK klik krijg ik de foutmelding "De veldnaam in het ophaalbereik ontbreekt of is ongeldig". Dat lijkt dus niet echt een optie. Kunnen jullie mij hier opweg helpen? Is er een mogelijkheid om dit probleem te tackelen?
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is nu precies het doel van het overzicht? Per se alles in 1 cel?

Dingen in 1 cel samenvoegen met nog een 'harde enter' er in ook gaat je niet lukken met een filter. Maar misschien is het al goed als je het alleen optisch zo laat lijken, door de lijnen tussen regels te verwijderen. Dan is het opeens simpelweg per kolom sorteren :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Lijkt me enkel mogelijk via een VBA script.
Google maar eens op "Excel concatenate range"

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
F_J_K schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:08:
Wat is nu precies het doel van het overzicht? Per se alles in 1 cel?

Dingen in 1 cel samenvoegen met nog een 'harde enter' er in ook gaat je niet lukken met een filter. Maar misschien is het al goed als je het alleen optisch zo laat lijken, door de lijnen tussen regels te verwijderen. Dan is het opeens simpelweg per kolom sorteren :P
Ja dat is ook goed, maar ik krijg het niet voor elkaar om de lege cellen eruit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:33

Reptile209

- gers -

Angelgamer schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:06:
[...]

Ja dat is ook goed, maar ik krijg het niet voor elkaar om de lege cellen eruit te krijgen
Heb je de laatste zin van F_J_K gezien?
F_J_K schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:08:
[...]
Dan is het opeens simpelweg per kolom sorteren :P
Daarmee moet je er toch kunnen komen? Let wel op het per kolom, als je het hele bereik in één keer sorteert, lukt het uiteraard niet.

Zo scherp als een voetbal!