Netwerk documenten scanner kiezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenji83
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07-2023
We zijn voor op ons kantoor op zoek naar een netwerk documenten scanner. We zoeken een apparaat met de volgende features.

- Met een druk op de knop scannen naar een voor ingestelde netwerk locatie
- De mogelijkheid tot scannen in pdf en jpeg
- OCR mogelijkheid
- Flatbed en document invoer
- Scannen uiteraard in kleur
- Scannen zonder tussenkomst van computer

Extra pluspunten:
- Dubbelzijdig scannen

Het budget ligt rond de 1000 euro (ex BTW).

Als iemand suggesties heeft, of nog beter een goede ervaring met een scanner, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Kenji83 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:45:
We zijn voor op ons kantoor op zoek naar een netwerk documenten scanner. We zoeken een apparaat met de volgende features.

- Met een druk op de knop scannen naar een voor ingestelde netwerk locatie
- De mogelijkheid tot scannen in pdf en jpeg
- OCR mogelijkheid
- Flatbed en document invoer
- Scannen uiteraard in kleur
- Scannen zonder tussenkomst van computer

Extra pluspunten:
- Dubbelzijdig scannen

Het budget ligt rond de 1000 euro (ex BTW).

Als iemand suggesties heeft, of nog beter een goede ervaring met een scanner, dan hoor ik het graag!
Voor een goede document scanner zal je toch een beetje meer budget moeten voorzien
Zoek eens naar Digital Senders, dat zal wel veel helpen.

Zowel HP als Canon hebben een goede reeks :

Canon ScanFron 300 & HP 9250.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenji83
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07-2023
We hadden zelf de Canon Scanfront 220 gevonden, welke perfect is op het missen van een flatbed scan functie na. Helaas bied die ScanFront 300 die optie ook niet. De HP 9250 gaat weer heel ver.

Misschien dat wat extra context meer duidelijkheid geeft. Wij maken websites en online software. We willen de scanner gebruiken voor het scannen van algemene documenten, maar ook voor interface schetsen (uit bijvoorbeeld notebooks).

In het geval van een schets moet het neerkomen op: 1) Papier op de scanner leggen. 2) Op een knop drukken 3) De scan verschijnt in een map van waaruit ik deze in een mailtje kan droppen om deze naar een klant te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Voor een dergelijk budget is het héééél moeilijk een fatsoenlijke scanner te vinden mét goede OCR-software. Vaak kost alleen de OCR-software al snel €500,- tot €1000,- bij een goed pakket... (op de een of andere manier is dergelijke software altijd duur als je het op die manier aanschaft)

Ik raad je aan gewoon een 'goede' scanner te kopen zonder te kijken naar OCR en dan daarnaast een licentie halen op Abbyy finereader Pro (€140,-). Dat moet binnen een budget van €1000,- nog wel kunnen

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 18-03-2011 12:26 ]