Nadat vanochtend m'n win7x64 PC was opgestart wilde ik snel even al m'n programma's voor vandaag starten. IE, FireFox, Office en nog wat andere tools. Het viel me op dat het erg lang duurde en het leek zelfs wel alsof de PC even hing. Aangezien het hier gaat om een PC van nog geen half jaar oud met 8GB Ram vond ik het vreemd dat het plots zo lang duurde.
Een blik in de Windos Event Viewer doet mij nu het ergste vermoeden:
Wat ik echter heel vreemd vind, is dat ik eigenlijk enkel tijdens het opstarten merk dat er een mogelijk probleem is. Wanneer de boel eenmaal draait, werkt alles als een tierelier
De HDD is een Samsung HD103SI. Weet iemand of de Windows Event Viewer voldoende aanleiding biedt tot het claimen van garantie? Of moet ik bijvoorbeeld echt eerst deze Samsung diagnostic tool draaien?
Een blik in de Windos Event Viewer doet mij nu het ergste vermoeden:
- 10 log entries op rij met de volgende melding: The device, \Device\Harddisk1\DR1, has a bad block.
- En als ik terug ga in de tijd in de event viewer zie ik zo'n rij met bovenstaande melding vaker voorkomen. Steeds op het tijdstip dat de PC net is aangezet.
Wat ik echter heel vreemd vind, is dat ik eigenlijk enkel tijdens het opstarten merk dat er een mogelijk probleem is. Wanneer de boel eenmaal draait, werkt alles als een tierelier
De HDD is een Samsung HD103SI. Weet iemand of de Windows Event Viewer voldoende aanleiding biedt tot het claimen van garantie? Of moet ik bijvoorbeeld echt eerst deze Samsung diagnostic tool draaien?
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein