Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xenapp5] Kan applicatie niet profilen

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Beste Allemaal,

Ik ben nu al enige dagen aan het proberen een applicatie te profilen voor een klant van ons, tot nu toe zonder goed resultaat.

Het is een applicatie met een installer van 2 gigabyte, en geinstalleerd is deze rond de 7 gigabyte groot. Als ik de app gewoon installeer op Sever 2008 of op Windows 7, gaat alles prima, maar profilen werkt niet. Na de installatie krijg ik de error "Unable to save the target. Compacting target files into a container file failed".

Hoe ik te werk ga:
- Profiling server is Server 2008, geen antivirus, firewall uit, niet in domein, echt een plain install, alleen streaming profiler geinstalleerd.
- C schijf is 70 gb groot, waarvan 50 gb vrij.
- Ik gebruikt streaming profiler 5.2.0.1227

- Ik maak een nieuwe profile (enable user updates ingeschakeld), en start de installer vanaf een UNC pad.
- Installatie is allemaal next, next, finish.
- Na de installatie doe ik eenmalig run application in de profiler. Werkt prima.
- Ik kies ervoor de profile niet te signen.
- Na de optie om eventueel gedetecteerde applicaties nog een ander naampje te geven, kies ik next, en dan is hij een tijd bezig met "building profile", dit is nog vòòrdat ik een opslaglocatie van de profile aan kan geven.
- Op een gegeven moment krijg ik de error "Unable to save the target. Compacting target files into a container file failed", en daar moet ik het maar mee doen.

Ik heb van alles geprobeerd:
- Eventlog nakijken, geen meldingen.
- UAC uitzetten, werkt niet.
- Alle gebruikers en system full access geven op c:\users\administrator\appdata\local\temp (waar de profile staat tijdens de installatie), werkt niet.
- Eerst de installer op de profiling server gezet, en vanaf daar proberen te profilen. Dus niet over het netwerk de installer uitvoeren. werkt niet. [[Edit: Zin duidelijker gemaakt]]
- De bestanden welke worden geinstalleerd controleren op niet-ANSI geschreven bestanden, zitten er niet tussen.
- Heb ergens gevonden dat het aan de grootte van de installatie lag: "One needs to create MaxCabFilesPerFolder of type REG_DWORD and set it to an appropriate number.
For 32 bit machines create it under HKLM\Software\Citrix\Rade\ and for 64 bit machines create it under HKLM\Software\Wow6432Node\Citrix\Rade\. " Werkt niet. Dit voor de zekerheid op 50 gezet, moet genoeg zijn. http://forums.citrix.com/...?threadID=90282&tstart=70
- Tijdens het profilen zie ik de vrije schijfruimte amper teruglopen, dus volgens mij doet hij niet eens een poging daadwerkelijk die installatie te profilen.

Dus, mijn kruit is verschoten!
Jullie nog goede tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Wanderer op 18-03-2011 09:53 ]

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dark Wanderer schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:38:
- Ik maak een nieuwe profile (enable user updates ingeschakeld), en start de installer vanaf een UNC pad.
Probeert de profiler niet gewoon op het UNC-pad tijdelijk de container te maken? Kopieer anders eerst de installer eens lokaal en start dan het profilen eens.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dark Wanderer
Question Mark schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Probeert de profiler niet gewoon op het UNC-pad tijdelijk de container te maken? Kopieer anders eerst de installer eens lokaal en start dan het profilen eens.
Hmm, zie mijn punt: "- De installer kopieren naar de streaming server, en vanaf daar de installer openen in plaats van het UNC pad op een andere server, werkt niet."

Been there, done that, same problem.
Ik bedoelde in mijn zin profiling server, heb het even aangepast :) Sorry

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Wanderer op 18-03-2011 09:54 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Oeps, overheen gelezen. :$

Je zou Process Monitor nog mee kunnen laten lopen tijdens het profilen. Mocht je nog ergens een access denied krijgen, dan kan Process Monitor aangeven op welke (tmp)-files dat is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dark Wanderer
Question Mark schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:00:
Oeps, overheen gelezen. :$

Je zou Process Monitor nog mee kunnen laten lopen tijdens het profilen. Mocht je nog ergens een access denied krijgen, dan kan Process Monitor aangeven op welke (tmp)-files dat is.
Heb dit even geprobeerd. Heb zelf niet zo veel ervaring met process monitor, maar dit gebeurd er net voor en tijdens de error:
http://i52.tinypic.com/35a9d85.jpg

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Al geprobeerd met Streaming Profiler 6.0 ?

Verder lees ik dat je vrije ruimte op je c-disk minstens 4x de grote van je installer moet zijn. (ben zelf al tegen dat probleem gelopen, krijg je een iets andere melding)

Verder zaken als AV tijdelijke uitzetten mocht die op de server actief zijn. En controleren of security goed staat, lees ook verhalen van temp bestanden die niet de juiste rechten hebben:
I found a file at %temp%\Citrix\Packager\TGT_1\Device\C\Windows\Temp where only the SYSTEM account had access. I had to take ownership and give myself access. It seems I have to do that to any file contained in this folder.
On a side note:

Gaat dat wel lekker werken een streamed package van 7GB ? Lijkt me voor de snelheid niet zo bevoordelijk zo'n groot pakket.
Mocht het je lukken, graag je ervaring over de snelheid.

Thnx

• Dark Wanderer
Spectre75 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:04:
Al geprobeerd met Streaming Profiler 6.0 ?

Verder lees ik dat je vrije ruimte op je c-disk minstens 4x de grote van je installer moet zijn. (ben zelf al tegen dat probleem gelopen, krijg je een iets andere melding)

Verder zaken als AV tijdelijke uitzetten mocht die op de server actief zijn. En controleren of security goed staat, lees ook verhalen van temp bestanden die niet de juiste rechten hebben:

[...]

On a side note:

Gaat dat wel lekker werken een streamed package van 7GB ? Lijkt me voor de snelheid niet zo bevoordelijk zo'n groot pakket.
Mocht het je lukken, graag je ervaring over de snelheid.

Thnx
Thanks!, maar, voorzover ik weet kun je geen Profiler 6 gebruiken als je server xenapp 5 is onder feature packs. Hoor het graag als ik het fout heb.

De installer is 2 gb (de hele DVD met het pakket bedoel ik ermee), eenmaal geinstalleerd is het 7 gb. 4x7=28, ik heb 53 gig vrij nu, moet dus lukken.

AV is niet geinstalleerd.

Na het installeren van het pakket binnen de profiler ben ik naar de explorer gegaan, naar de map waar het pakket tijdelijk geinstalleerd is, en heb daar administrator, users, local system en everyone full access gegeven,en al deze rechten "naar beneden doorgedrukt". Zou het dus ook niet mogen zijn.

Betreft de grootte van 7 gb en performance... Euhm, ik test het wel even op de testserver, en zie ik wel wat de bevindingen zijn :)

Maar goed, ieder anders nog een idee ? :)

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Bij de System Requirements van Streaming Profiler 6 zie ik niets staan van FP's van XenApp 5.

Je moet alleen je clients op dezelfde versie zetten als je Streaming Profiler. Gebruik je Profiler 6, dan ook Offline Client 6 gebruiken.

Kijk hier even bij de System Requirements:
http://support.citrix.com...0/ps-stream-readme-6.html
Pagina: 1